“gammalt slitet hotell men lugnt och skön atmosfär”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
First Bungalow Beach Resort
Rankad som nummer 59 av 104 hotell i Chaweng
Omdömet skrevs mars 6 2017

Hotellt ligger på fina Chaweng Noi stranden. Denna strand är brevid Chaweng som är fullproppad med folk och mycket lugnare. ofta röd/gul flagg på stranden så det är inte alltid barnvänligt. Bungalow på stranden är fina men med hårda sängar. Tålamod med wifi på hotellet får man ha! trevlig städpersonal men i receptionen så kan de inte engelska för att göra det enkelt för sig verkar det. Fint poolområde. Kort promenad in till restauranger i chaweng.

Tips för att välja rum: ta bungalow på stranden så får du mer värde för pengarna.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Mars 2017, reste med familjen
Tack Donny I

Omdömet skrevs februari 25 2017

Rummen var rena och fina. Fanns dock ingen hiss så vi fick gå upp för fyra trappor för att komma till vårt rum. Frukosten var bra, dock lite svårt att hitta frukostrestaurangen då vi inte fick någon information om vart den låg. Låg en liten bit från centrum men finns några restauranger och family mart i närheten.
Det finns en liten strand vid hotellet men vi gick istället till den större stranden som inte låg alltför långt bort.

• Bodde här: Februari 2017, reste som ett par
Tack Elin L
Omdömet skrevs februari 17 2017 från mobil enhet

First Bungalow är ett slitet och nergånget hotell från -80 talet. Rakt genom hotellområdet löper ett avloppsdike. Servicen är under kritik, WiFi är obefintlig och de har uppenbara organisationsproblem. Man får känslan av att chefen har stuckit och personalen struntar i det mesta. Området är smutsigt och ostädat. Stranden är stenig och istället för sand är det grus närmast vattnet.

Detta var det dyraste men samtidigt sämsta hotell vi bott på i Thailand.

Bodde här: Februari 2017, reste med familjen
1  Tack Fredrik39
Omdömet skrevs februari 11 2017

Hade höga förväntningar då jag bokade via Apollo just detta hotell, fin fina bilder men det kändes inte lika fräscht då vi kom hit! Hade bokat en Beach bungalow som låg nära stranden. Stenhårda sängar! Personalen som många tidigare lovordat måste ha slutat då vi upplevde en stor nonchalans och stor ovilja att förstå engelska.
Så tyvärr blir det inte detta hotell för oss fler gånger. Men som sagt allt kan inte vara perfekt men vi hade en himla tur med vädret ☀️

• Bodde här: Februari 2017, reste som ett par
Tack anetteolssonvitt2017
Omdömet skrevs december 26 2016 från mobil enhet

Vi checkar ut efter en natt trots att vi betalat som för ett femstjärnigt hotel. Drömmer du om en underbar semester eller åtminstone ett bra boende vid stranden så tänk om. Detta ställe är långt ifrån vad du önskar. Finns inget positivt att säga.

Bodde här: December 2016, reste som ett par
Tack Karin H
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Chaweng
2,4 km bort
Fair House Beach Resort & Hotel
3,9 km bort
Samui Island Beach Resort and Hotel
Visa priser

Besökt First Bungalow Beach Resort? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om First Bungalow Beach Resort

Adress: 4/6 Moo 3, Chaweng, Bophut, Koh Samui 84320, Thailand
Region: Thailand > Provinsen Surat Thani > Koh Samui > Bophut > Chaweng
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Restaurang Rumservice Swimmingpool Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 45 av Strandhotell i Chaweng
Prisklass: 233 kr - 1 060 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — First Bungalow Beach Resort 3*
Antal rum: 174
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Stena Line Travel Group AB, Agoda, Hotels.com, Booking.com, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med First Bungalow Beach Resort. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
First Bungalow Beach Resort Samui Hotel Koh Samui
1st Bungalow Beach Resort Samui
First Hotel Beach Samui

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?