Omdömet skrevs 23 januari 2018 från mobil enhet

För mig finns det inget annat hotell än Baan Samui när vi är på Chaweng. Vi har haft besökare på hotellet som säger att det inte går att jämföra med något annat. Fullträff!!

Personalen är fantastisk. Städningen på rummen är helt kanon. Jättesöt och lummig trädgård. Jättefin frukost. Allt är ’upphöjt till’ vad gällande gästfrihet osv.

Jag kommer snart tillbaka. Så fort jag kommer hem, bokar jag en ny semester. ❤️

Datum för vistelsen: januari 2018
1  Tack jennyhanss0n
Omdömet skrevs 30 december 2017

Jag och min man åkte 12 dygn i december-17, till Chaweng på Koh Samui. De första fem nätterna hade vi bokat Baan Samui Resort, efter att ha läst flera goda omdömen här på Trip advisor. Baan Samui Resort önskar vi att vi hade bokat hela tiden under vår vistelse, det andra resortet, Chaweng Resort kommer vi inte bo på igen. Men Baan Samui återvänder vi så gärna till igen. Baan Samui ligger centralt på en fin del av Chaweng-stranden. De är så välkomnande, ger en jättefin service, stora rena fräscha rum med mycket sköna sängar, stor bra pool och strandhanddukar som vi kunde byta ut dagligen. Deras mysiga frukost-trädgärdsställe bjöd på ypperligt fin och fräsch frukost där de tillagade alla sorters ägg som man önskade och deras omeletter var supergoda. De hade fräscha joser. Allt sammantaget, kan jag varmt rekommendera detta ställe om du vill ha ett riktigt bra boende centralt vid både strand och shopping, med superbra rum och sängar, frukost och excellent service till hyfsat bra priser. Hit återvänder vi gärna!

Datum för vistelsen: december 2017
1  Tack Birgitta L
Omdömet skrevs 19 augusti 2017

Jag och min elvaårige son tillbringade två veckor på Baan Samui Resort i augusti 2017. Vi tycker att hotellet ligger helt perfekt mitt på Chaweng Beach. Härlig strand med bra vatten, sandbotten och ganska långgrunt. Ingen idé att snorkla där dock. För det tog vi istället en dagsutflykt till Koh Tao där vi verkligen fick en underbar snorklingsupplevelse bland färggranna fiskar och koraller. Tack till "100 Degrees East" och vår alldeles egna snorkelguide Tao för en härlig dag!
Även på landsidan ligger hotellet bra. Välsorterad "närbutik" mitt emot, nära till Chaweng Night Market, det stora och fräscha köpcentrat FestivalCenter och en massa restauranger, t o m McDonalds, Burger King och KFC om man nu skulle tröttna på Pad Thai :) Granne med hotellet ligger Tropical Murphys Pub. Bra irländskt ställe med gott käk och engelsk fotboll på skärmarna, där blev det middag ibland. Hotellet har också två egna restauranger, en mot havet där vi käkade lunch ett antal gånger, och en mot gatan där man bjuds på levande musik på kvällarna. Kan bli lite högljutt om du har ett rum nära receptionen.
Hotellet hade en bra blandning av gäster från Europa, Asien och Australien, barnfamljer som äldre. Bara några hundra meter norrut längs stranden ligger mer partyinriktade resorts som t ex Ark Bar för den som är sugen på det.
På hotellet mot stranden kan man få massage vilket vi provade ett par gånger, underbart med oljemassage till vågornas brus!
Vi hade frukost inkluderat som gav en bra start på dagen, helt OK buffé med det mesta man kan önska sig, thailändska rätter, bröd, ägg i olika former, sallad, frukter med mera.
Vädret då? Kan man åka till Thailand på sommaren? Ja verkligen, vi hade superväder hela tiden, precis lagom med 28-32 grader varje dag. Vissa dagar regnade det på eftermiddagen eller på kvällen, oftast intensivt men en kortare stund, bara uppfriskande. Det var dock sällan klarblå himmel hela dagarna, men det spelade absolut ingen roll då det var varmt och skönt ändå, både i luften och i vattnet. Tvärtom så uppskattade vi att solen inte brände så hårt.
Baan Samui Resort tycker vi är ett mycket prisvärt boende på Chaweng Beach, ingen lyxresort, men välskött och trevlig. Det skönaste med Baan Samui är ändå den fantastiska personalen som gör att man känner sig genuint välkommen, vilket gäng! Varmt tack till alla er som gav oss en sådan fin semester, Tan, May, Nut, Bee, Soe, Keng och alla andra. Ni är bäst! Vi längtar tillbaka!

Datum för vistelsen: augusti 2017
2  Tack bjowid
Omdömet skrevs 14 augusti 2017 från mobil enhet

Vi har varit på Baan Samui Resort flera gånger. Vi har även bott på andra hotel men detta är BÄST. Underbar strand o pool, personalen är så hjälpsamma o trevliga ja helt underbara .. de gör allt för att vi ska ha det bra..... Frukostbuffén är gudomlig, där finns något för alla. Vi är så nöjda med vår vistelse o längtar tillbaka redan. Yvonne o Stig Hansson Sverige/Sweden

Datum för vistelsen: juni 2017
Tack YvonneH1614
Omdömet skrevs 13 augusti 2017 från mobil enhet

Jag har varit flera, flera gånger på detta hotell och jag kan bara säga att jag ÄLSKAR det. Det går liksom inte att jämföra med något annat hotell. Det märks att det är många fler än jag och min familj som återkommer hit.

Personalen är otroligt hjälpsamma. Det finns ingenting som är omöjligt när man ställer en fråga.

Datum för vistelsen: juni 2017
1  Tack jennyhanss0n