“Barnskötare ”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 10 sidor till!
Baan Samui Resort
Rankad som nummer 7 av 104 hotell i Chaweng
Omdömet skrevs augusti 14 2017 från mobil enhet

Vi har varit på Baan Samui Resort flera gånger. Vi har även bott på andra hotel men detta är BÄST. Underbar strand o pool, personalen är så hjälpsamma o trevliga ja helt underbara .. de gör allt för att vi ska ha det bra..... Frukostbuffén är gudomlig, där finns något för alla. Vi är så nöjda med vår vistelse o längtar tillbaka redan. Yvonne o Stig Hansson Sverige/Sweden

Bodde här: Juni 2017, reste med familjen
Tack Yvonne H

Omdömet skrevs augusti 13 2017 från mobil enhet

Jag har varit flera, flera gånger på detta hotell och jag kan bara säga att jag ÄLSKAR det. Det går liksom inte att jämföra med något annat hotell. Det märks att det är många fler än jag och min familj som återkommer hit.

Personalen är otroligt hjälpsamma. Det finns ingenting som är omöjligt när man ställer en fråga.

Bodde här: Juni 2017, reste med familjen
1  Tack jennyhanss0n
Omdömet skrevs april 28 2017 från mobil enhet

Det finns hotell och sen finns det HOTELL! Baan Samui är liksom upphöjt till 10 med allt. Personalen är upphöjt till 100 utan undantag! Samtliga gör sitt yttersta för att just DU ska ha den bästa semestern!

Bodde här: April 2017, reste med familjen
1  Tack jennyhanss0n
Omdömet skrevs mars 13 2017

Baan Samui Reosort är ett litet mysigt hotell som ligger väldigt centralt på Chaweng beach. Då vi kom till hotellet fick vi besked om att vi hade blivit uppgraderade och fått rum precis bredvid poolen. Rummen var stora och fina. Inne på toaletten fanns det ett badkar och i anslutning till toaletten låg det ett separat duschrum. Sängarna var de bredaste vi någonsin sovit i. Kanske var de 220 cm breda. Sköna var de också. Vi stannade här i nio nätter och redan första morgonen fick vi känna på den otroliga värme och gästvänlighet från personalen som man läst om från flera tidigare personer som skrivit om hotellet.

I samband med frukosten så serveras det 4-5 varma thailändska rätter, flera sorters bröd, ost, skinka, marmelader, grönsaker, ägg i alla möjliga varianter mm mm. Man sitter antingen inomhus eller i en liten "gård" inne på hotellet. Lite kanske man saknade att sitta och äta frukosten på restaurangen som ligger vid stranden men det var svalt och skönt i skuggan inne på"gården" så det gick bra.

Lunch och middag kan ätas på den mysiga restaurangen vid stranden. Kanske är det lite för dyrt att äta där om man jämför med andra närliggande restauranger. Som jämförelse: En stekt ris kostar 200 bath på hotellet. Ute på gatan kostar rätten ca 110 bath på restaurangerna. Köper du på av de som åker runt på sina mopeder och lagar mat så kostar rätten 60 bath. Vi åt på hotellets restaurang de första dagarna för att sedan köpa från en kvinna som lagade den mest fantastiska thaimaten vid sin moped på gatan.

Rummen städades varje dag, handdukar byttes när vi ville ha dem utbytta. Städningen var mycket bra.

Poolområdet ligger i direkt anslutning till stranden. Runt poolen har de lagt en matta av konstgräs. Hur coolt som helst. Mattan var mjuk och sval. Runt poolen fanns det solstolar till de som ville ligga där. Inte under en dag var det fullt utan det fanns alltid plats. På stranden hade hotellet solstolar och parasoller för hotellets gäster. Inte heller där var det några problem att få plats. Badhandukar fick man låna gratis på hotellet. Efter att ha badat under dagen var det bara att lägga handduken i en låda och hämta ut en ny, ren och torr.

En stor eloge till Tan som jobbar på hotellet. Hon är en person som verkligen gjorde att alla kände sig välkomna.

En av dagarna hyrde vi motorcyklar från resebyrån inne på hotellet. Vi hyrde två stycken 125 cc och de kostade 300 bath styck/dag. Vi körde runt ön och såg Big buddah, tempel, vattenfall och ett flertal stränder på ön. Stundtals var det mycket trafik men det gick bra. Rekommenderar verkligen alla att göra detta om man är van att köra motorcykel.

Tips för att välja rum: Ta ett hotellrum när poolen. Vi hade rum 1003 och 1004. Hur bra som helst. Ca 10 meter till poolen o ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Februari 2017, reste med familjen
2  Tack Leif D
Omdömet skrevs februari 9 2017

Vi har varit på detta hotell flera gånger, och aldrig blivit besvikna. Underbart serviceinriktad personal. Vi bokar alltid med frukost, den är verkligen prisvärd. Hotellet ligger precis vid stranden, och där finns även en restaurang. Rummen har bra storlek och det är rent och fint. Hotellet ligger väldigt centralt. Livsmedelsaffär mittemot, Tropical Murphy är granne. Några minuters promenad till Central shoppingcenter, där det finns allt man kan önska.
Kort och gott, ett favorithotell på Koh Samui.

Bodde här: November 2016
3  Tack Lisbeth W
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Chawenghotell
0,4 km bort
Poppies Samui
Nr 1 av 104 i Chaweng
810 omdömen
Visa priser

Besökt Baan Samui Resort? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Baan Samui Resort

Adress: 14/7 Moo 2, Chaweng, Bophut, Koh Samui 84320, Thailand
Region: Thailand > Provinsen Surat Thani > Koh Samui > Bophut > Chaweng
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 1 av De populäraste resorthotellen i Chaweng
Nr 7 av Strandhotell i Chaweng
Prisklass: 530 kr - 1 148 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3,5-stjärnigt — Baan Samui Resort 3.5*
Antal rum: 79
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Agoda, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Baan Samui Resort. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Baan Samui Hotel Koh Samui
Baan Samui Koh

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?