Omdömet skrevs 13 augusti 2017 från mobil enhet

Jag har varit flera, flera gånger på detta hotell och jag kan bara säga att jag ÄLSKAR det. Det går liksom inte att jämföra med något annat hotell. Det märks att det är många fler än jag och min familj som återkommer hit.

Personalen är otroligt hjälpsamma. Det finns ingenting som är omöjligt när man ställer en fråga.

Datum för vistelsen: juni 2017
1  Tack jennyhanss0n
Omdömet skrevs 28 april 2017 från mobil enhet

Det finns hotell och sen finns det HOTELL! Baan Samui är liksom upphöjt till 10 med allt. Personalen är upphöjt till 100 utan undantag! Samtliga gör sitt yttersta för att just DU ska ha den bästa semestern!

Datum för vistelsen: april 2017
1  Tack jennyhanss0n
Omdömet skrevs 13 mars 2017

Baan Samui Reosort är ett litet mysigt hotell som ligger väldigt centralt på Chaweng beach. Då vi kom till hotellet fick vi besked om att vi hade blivit uppgraderade och fått rum precis bredvid poolen. Rummen var stora och fina. Inne på toaletten fanns det ett badkar och i anslutning till toaletten låg det ett separat duschrum. Sängarna var de bredaste vi någonsin sovit i. Kanske var de 220 cm breda. Sköna var de också. Vi stannade här i nio nätter och redan första morgonen fick vi känna på den otroliga värme och gästvänlighet från personalen som man läst om från flera tidigare personer som skrivit om hotellet.

I samband med frukosten så serveras det 4-5 varma thailändska rätter, flera sorters bröd, ost, skinka, marmelader, grönsaker, ägg i alla möjliga varianter mm mm. Man sitter antingen inomhus eller i en liten "gård" inne på hotellet. Lite kanske man saknade att sitta och äta frukosten på restaurangen som ligger vid stranden men det var svalt och skönt i skuggan inne på"gården" så det gick bra.

Lunch och middag kan ätas på den mysiga restaurangen vid stranden. Kanske är det lite för dyrt att äta där om man jämför med andra närliggande restauranger. Som jämförelse: En stekt ris kostar 200 bath på hotellet. Ute på gatan kostar rätten ca 110 bath på restaurangerna. Köper du på av de som åker runt på sina mopeder och lagar mat så kostar rätten 60 bath. Vi åt på hotellets restaurang de första dagarna för att sedan köpa från en kvinna som lagade den mest fantastiska thaimaten vid sin moped på gatan.

Rummen städades varje dag, handdukar byttes när vi ville ha dem utbytta. Städningen var mycket bra.

Poolområdet ligger i direkt anslutning till stranden. Runt poolen har de lagt en matta av konstgräs. Hur coolt som helst. Mattan var mjuk och sval. Runt poolen fanns det solstolar till de som ville ligga där. Inte under en dag var det fullt utan det fanns alltid plats. På stranden hade hotellet solstolar och parasoller för hotellets gäster. Inte heller där var det några problem att få plats. Badhandukar fick man låna gratis på hotellet. Efter att ha badat under dagen var det bara att lägga handduken i en låda och hämta ut en ny, ren och torr.

En stor eloge till Tan som jobbar på hotellet. Hon är en person som verkligen gjorde att alla kände sig välkomna.

En av dagarna hyrde vi motorcyklar från resebyrån inne på hotellet. Vi hyrde två stycken 125 cc och de kostade 300 bath styck/dag. Vi körde runt ön och såg Big buddah, tempel, vattenfall och ett flertal stränder på ön. Stundtals var det mycket trafik men det gick bra. Rekommenderar verkligen alla att göra detta om man är van att köra motorcykel.

Rumstips: Ta ett hotellrum när poolen. Vi hade rum 1003 och 1004. Hur bra som helst. Ca 10 meter till poolen och 50 meter till stranden.
Datum för vistelsen: februari 2017
2  Tack 766leifd
Omdömet skrevs 9 februari 2017

Vi har varit på detta hotell flera gånger, och aldrig blivit besvikna. Underbart serviceinriktad personal. Vi bokar alltid med frukost, den är verkligen prisvärd. Hotellet ligger precis vid stranden, och där finns även en restaurang. Rummen har bra storlek och det är rent och fint. Hotellet ligger väldigt centralt. Livsmedelsaffär mittemot, Tropical Murphy är granne. Några minuters promenad till Central shoppingcenter, där det finns allt man kan önska.
Kort och gott, ett favorithotell på Koh Samui.

Datum för vistelsen: november 2016
3  Tack 171lisbethw
Omdömet skrevs 20 augusti 2016 från mobil enhet

Hej på er alla på Baan Samui Resort. Nu har vi varit hemma i 1 månad och har tänkt på Er varje dag Tittat på foto och drömt oss tillbaka till Er. All personal och hela omgivningen är så underbart. Ni är alla så gulliga , hjälpsamma, vänliga, glada och kramiga. Hotellet är toppen, vi trivs så bra i vårt rum. Jätteskön säng och mysig balkong o fint badrum Och färskt vatten varje dag. Frukostrestaurangen Ja här njuter vi av allt gott som erbjuds. Den goda omeletten eller allt annat som finns. Det är samma här. Alla i personalen är så gästvänliga o hjälper oss på alla vis. Vi är så nöjda. Parken och trädgården är så fin. Strandrestaurangen har så mycket gott att erbjuda och med denna fina utsikten. Samma här Alla är så glada och serviceinriktade. Underbart att äta här till fin musik o borden ute i sanden. Jag längtar till nästa år. Sopas och göres rent vid den fina poolen varje dag. Sköna solsängar som vi njuter på. Massage nere vid stranden som vi använder oss av väldigt ofta. Trevliga o duktiga flickor. Stranden är varm och ren och fin och vi njuter i fulla drag. Med andra ord. Vi älskar detta hotell med personal och det hela. Hälsningar från Yvonne o Stig Hansson Landskrona Sweden. Ha det bra allihop

Datum för vistelsen: juli 2016
4  Tack YvonneH1614