“En magisk upplevelse”

Tree Tops Sky Dining & Bar
Boka med Chope
Tree Tops Sky Dining & Bar har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 13 av 252 Restauranger i Chaweng
Bra för: Särskilda tillfällen, Romantiska möten
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 26 december 2017 från mobil enhet

Vi var trötta på asiatisk mat efter tre veckor i Asien. Suktandes efter mat av bra kvalitet och europeiska smaker såg vi att Tree Tops var väldigt högt rankade på Tripadvisor. Bokningen var lite udda då de verkade vilja ringa tillbaka och få bekräftat från hotellet man bor på att man faktiskt bor där. Vi bokade vårt bord efter solnedgången, var lite oroliga att man inte skulle få ta del av omgivningen på grund av mörker men det var inga problem. Bordet vi fick var på en privat balkong med en magisk bergsutsikt. Vi valde en av de färdigkomponerade femrättersmenyerna som kostade en del (ca. 1200 SEK/person) men ingenting i jämförelse med vad du skulle betala i Sverige för 5-rätters med vin till varje rätt. Maten var utsökt och vällagad, det märks att de som valt viner och maträtter antingen jobbat på västerländska restauranger eller gått en internationell utbildning. Servicen var fantasktisk, går inte att jämföra med vad jag någonsin fått på restauranger i Europa. (Man fick till och med myggspray på bordet när man kom). Sammanfattningsvis: vi ville egentligen bara ha en god middag som var i klass med svensk mat och var villiga att betala för en svensk tvårätters med en flaska vin. Vi gick därifrån med en upplevelse som jag tror de flesta inte ens får vara med om på sin smekmånad...

Datum för besöket: december 2017
Tack Veraa88
Yolande H, Director of Food and Beverage på Tree Tops Sky Dining & Bar, svarade på det här omdömetSvarade 28 december 2017

Dear Veraa

Please allow me to response in English.

Thank you for choosing Tree Tops and sharing your review on TripAdvisor .

It gives me great pleasure to know that you enjoyed your dinner with us. I would also like to thank you for acknowledging the many positive elements of your visit, especially our food offering, the service and the unique seating arrangement.

Thank you again for recommending us on TripAdvisor. It would be our pleasure to welcome you back very soon.

Sincerely,

Yolande Hu
Director of Food and Beverage

Omdömet skrevs 9 juli 2017

Väldigt trevlig speciell miljö på hög nivå bland trädkronorna. Kom på första sittningen kl. 18 o rekommenderar den inför solnedgången. Vi valde 2 olika setmenyer (6 rätters) med tillhörande utvalt vin till varje rätt. imponerad av "saltsommeliern" och man fick välja kniv till kötträtterna. Jag tyckte själva upplevelsen var mer värd än själva maten men min man tyckte maten var fantastisk! Efterrätten var ett konstverk som serverades på stor "tavla/bricka" framför oss, med flera olika smakupplevelser. Dyrt men värt priset.

Datum för besöket: juni 2017
Tack 116tina
Yolande H, Director of Food and Beverage på Tree Tops Sky Dining & Bar, svarade på det här omdömetSvarade 10 juli 2017

Dear 116tina

Please allow me to response in English. Thank you for taking the time to write a review on TripAdvisor following your visit at the Tree Tops.

We are delighted to know that you very much enjoyed your dinner at Tree Tops and it is definitely no other place that you can experience the same!

It is great to know that you were particularly satisfied with the winning food offering candlelight degustation menu paired with 5 wines. Thank you for your positive comments, I will definitely share your feedback with the entire team.

It was a pleasure having you as our guest and we look forward to welcome you back soon.

Warm Regards,

Yolande Hu
Director of Food and Beverage

Omdömet skrevs 10 april 2016

En middagsupplevelse utöver det vanliga i en fantastisk miljö bland trädkronorna.
Valde bägge setmenyerna och blev ej besvikna.
Dyrt men kan varmt rekommenderas, bokade deras bästa bord nr 7.
Valde den tidiga sittningen kl 1800-2100 då utsikten kom till sin rätt då det blir kolsvart vid 20 tiden.

Datum för besöket: april 2016
Tack jorgensiljander
IvanS499, Manager på Tree Tops Sky Dining & Bar, svarade på det här omdömetSvarade 5 maj 2016

Dear jorgensiljander

Wow, that is a review! Thank you very much for visiting Tree Tops Restaurant and sharing your thoughts on the TripAdvisor. It is highly encouraging and motivating for our Team to hear that comment. We really appreciate. Hope to welcome you back soon

Best Regards

Ivan Susanj
Executive Assistant Manger

Omdömet skrevs 23 januari 2016 från mobil enhet

Vi hade länge sett fram emot det här restaurangbesöket som också skulle bli vårt dyraste under vår vistelse i Thailand. Men maten var verkligen under all kritik! Det känns som att kockarna fokuserar mer på coola uppläggningar med kolsyreis etc än att faktiskt göra god mat. Serveringspersonalen är så trevliga att det går till överdrift och man nästan tror att de skämtar. Vi åt trerätters och jag beställde fläskfilé till huvudrätt och bad om den välstekt (vilket också var en konstig fråga från servitrisens håll då fläskkött alltid ska vara välstekt), ändå kom den in helt rosa. Skickade tillbaka den och andra gången var den fortfarande rosa, då orkade jag inte bråka längre. Som tur var drog de av den från notan.
Det skulle vara bättre om de thailändska kockarna fokuserade mer på att göra mat med smaker de faktiskt behärskar än den här totalt osmaklösa västerländska maten de serverar. Du får bättre mat i vilket annat thailändsk gatustånd som helst. Spara dina pengar med andra ord och gå till någon annan restaurang än Tree Tops.

Datum för besöket: januari 2016
Tack Angopucci
IvanS499, Manager på Tree Tops Sky Dining & Bar, svarade på det här omdömetSvarade 26 februari 2016

Dear Angopucci

Please accept our apology for some of the disappointments you encountered during your dinner in Tree Tops .We appreciate your candid feedback and have shared it with our Chef in order to ensure that your comments will be considered in future new menus.

We would nevertheless appreciate another opportunity to serve you. Please get in touch with us directly should you return to Samui in order for us to arrange a revisit.

Best Regards

Ivan Susanj
Executive Assistant Manger

Omdömet skrevs 1 februari 2014 från mobil enhet

Det vi åt för dom pengarna, ca 5000 bht ( vilket är MYCKET ) förmodligen dyrast i Chaweng, levde inte upp till min standard. Jag är kock sedan 16 år och driver egna restauranger i Sverige. MEN, mycket trevlig och serviceinriktad personal med mysig och annorlunda miljö. Maten borde göras mer thai, låt kockarna göra modern thaimat som dom behärskar. Ingen molekylär ingrediens i världen kan rädda smaklös mat. Fluffiga Skum, rykande snö, agaragar och annat bör finnas i ett modernt kök först när kockarna kan laga mat på riktigt . Men Åter igen, mycket trevlig och kunnig personal. Med vänlig hälsning, Karl

5  Tack DoktorKock

Resenärer som tittade på Tree Tops Sky Dining & Bar tittade också på

Besökt Tree Tops Sky Dining & Bar? Berätta vad du tyckte!