“Mycket god mat och fin service”
Omdöme om La Taverna

La Taverna
Rankad som nr 22 av 204 Restauranger i Chaweng
Bra för: Större grupper, Familjer med barn, Romantiska möten, Affärsmöten, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Middag, Frukost, Sent på kvällen, Lunch, Bokningar
Omdömet skrevs januari 29 2017

Vi besokte restaurangen och jag var lika nojd som forra aret med den goda gratinerade pastan...djurfri.. Maken var också mycket nojd med sin pasta.

Nar notan kom in blev jag lika arg igen nar man fick informationen om att man borde betala 20% mer an det som stod i menyn. Inte ens skatten var medraknad i priserna som stod i menyn. Man kan alltsa tro att det inte ar sa dyrt nrr man laser menyn. Men...det ar dyrt. Jag ska kampa emot for att inte ga dit igen.

Tack s r

Omdömet skrevs mars 12 2016 från mobil enhet

Väldigt mysig restaurang, placerad i hjärtat av stan i en liten gränd. Managern var på plats och hälsade oss varmt välkomna. Vi kände oss otroligt fint bemött av personalen som uppträdde både proffsigt och snyggt. Maten var helt outstanding och vinet är äkta italienskt och inte alls så dyrt. Allt som allt - ett PERFEKT avslut på vår fantastiska vistelse i Thailand.

Tack Isabell Z
Omdömet skrevs januari 26 2016

Min man at spagetti Carbonara. Snyggt upplagt. Jag at en gratinerad pastaratt med ricotta och spenat under osttacke.Husets roda var supergott. Innan vi fick in notan bjods vi pa Limoncello. Otroligt trevlig stamning.Mysig personal som hela tiden hade koll om man behovde nagot. Agaren gick runt och smapratade flera ganger med alla. Det som gor att jag inte ger full poang ar notan. Nar den kommer in far man lasa ett meddelande att denna restaurang inte gor som de flesta. Namligen lagger pa serviceavgiften och kortavgiften pa notan utan man ber att vi sjalva plussar pa detta. Jag anser att redan i menyn ska det framga vad allt kostar..Kortavgiften kan man ju ta separat eftersom alla inte betalar med kort. Jag kommer att kampa emot for att inte ga dit igen, men egentligen vill jag skippa restaurangen eftrsom jag alltid bojkottar restauranger som inte har det ratta priset i sin meny. Men, hur ska jag klara att inte ga dit igen.

Tack s r
Omdömet skrevs november 9 2015 från mobil enhet

Ett bra och trevligt ställe som trots sitt central läge har ett härligt lugn. Här serveras fransk mat t ex hemlagade patéer och goda ostar. Kan du franska så är det perfekt men engelska funkar också. Det man skulle önska är lite högre kompetens på serveringspersonalen som talar dålig engelska och inte har koll på vilka viner som passar. 3 personer kostade ca 4000 bath för en full middag med två karaffer franskt vin, helt ok.

Tack Ralfsoren
Omdömet skrevs februari 14 2015 från mobil enhet

Efter 5 veckor i Thailand var bi sugna på Italienskt. Fick tips om la Taverna och blev inte besviken. Fantastisk mat och goda, prisvärda viner. Krögaren själv kommer ut och hälsar. När vi skulle gå så avbröt han sitt eget besök för att tacka oss. Vi hann med ytterligare ett besök under resan och det var lika bra. Har knappt ätit bättre i Italien och kommer jag tillbaka till Koh Samui kommer jag garanterat besöka restaurangen igen

Tack Ralfsoren

Resenärer som tittade på La Taverna tittade också på

Besökt La Taverna? Berätta vad du tyckte!