“Gudomligt god mat”
Omdöme om La Taverna

La Taverna
Rankad som nr 23 av 209 Restauranger i Chaweng
Bra för: Affärsmöten, Familjer med barn, Romantiska möten, Större grupper, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Frukost, Lunch, Bokningar
Omdömet skrevs 26 januari 2016

Min man at spagetti Carbonara. Snyggt upplagt. Jag at en gratinerad pastaratt med ricotta och spenat under osttacke.Husets roda var supergott. Innan vi fick in notan bjods vi pa Limoncello. Otroligt trevlig stamning.Mysig personal som hela tiden hade koll om man behovde nagot. Agaren gick runt och smapratade flera ganger med alla. Det som gor att jag inte ger full poang ar notan. Nar den kommer in far man lasa ett meddelande att denna restaurang inte gor som de flesta. Namligen lagger pa serviceavgiften och kortavgiften pa notan utan man ber att vi sjalva plussar pa detta. Jag anser att redan i menyn ska det framga vad allt kostar..Kortavgiften kan man ju ta separat eftersom alla inte betalar med kort. Jag kommer att kampa emot for att inte ga dit igen, men egentligen vill jag skippa restaurangen eftrsom jag alltid bojkottar restauranger som inte har det ratta priset i sin meny. Men, hur ska jag klara att inte ga dit igen.

Tack s r

Omdömet skrevs 9 november 2015 från mobil enhet

Ett bra och trevligt ställe som trots sitt central läge har ett härligt lugn. Här serveras fransk mat t ex hemlagade patéer och goda ostar. Kan du franska så är det perfekt men engelska funkar också. Det man skulle önska är lite högre kompetens på serveringspersonalen som talar dålig engelska och inte har koll på vilka viner som passar. 3 personer kostade ca 4000 bath för en full middag med två karaffer franskt vin, helt ok.

Tack Ralfsoren
Omdömet skrevs 14 februari 2015 från mobil enhet

Efter 5 veckor i Thailand var bi sugna på Italienskt. Fick tips om la Taverna och blev inte besviken. Fantastisk mat och goda, prisvärda viner. Krögaren själv kommer ut och hälsar. När vi skulle gå så avbröt han sitt eget besök för att tacka oss. Vi hann med ytterligare ett besök under resan och det var lika bra. Har knappt ätit bättre i Italien och kommer jag tillbaka till Koh Samui kommer jag garanterat besöka restaurangen igen

Tack Ralfsoren
Omdömet skrevs 3 januari 2014

Var där tre gånger och blev väldigt nöjda med maten och servicen på detta ställe. Skönt att komma in på denna restaurang från en väldigt livfull gata. Fantastiskt bra service och väldigt god mat. Åt ofta tre-rätters och det var alltid bra. Ljuvlig Tiramisu!

Priserna var ändå bra - trots att det så klart var dyrare än thaimat. En pasta rätt för ca 300 B, efterrätter för runt 250, halvliter vin (husets) 500 B.

Trevlig personal och de var noga med detaljer.

• Atmosfär
Tack Hellwes
Omdömet skrevs 8 september 2012

Varmt välkomnande, uppmärksam men inte påträngande servis, en (italiensk) ägare som under hela vår tid där då och då tittade förbi bordet för att se så allt var bra och småsnacka lite, mysig atmosfär och otroligt god mat! Carpaccion kan jag varmt rekommendera, likaså deras frasiga, härliga pizzor. Skulle gärna prova mig igenom resten av menyn också! Notan var förstås stor, men värd varenda baht!

• Atmosfär
1  Tack emelysofia

Resenärer som tittade på La Taverna tittade också på

Chaweng, Bophut
Chaweng, Bophut

Besökt La Taverna? Berätta vad du tyckte!