“Road trip”
Omdöme om Kao Suay

Kao Suay
Rankad som nr 1 av 2 Restauranger i Klavreström
Omdömet skrevs 13 juli 2019 från mobil enhet

Stannade på detta ställe mitt ute i ingenstans. Ser inte mycket ut för världen, men har GRYMT god och prisvärd mat. Mycket trevlig personal också.

Datum för besöket: juli 2019
Tack lowib76

Omdömet skrevs 9 maj 2019

Mae Sot heter restaurangen nu.
Vi är ett ett gäng vänner som bor i trakten. Vi träffas en gång i veckan för att äta ute. Vi väljer ofta att äta thaimat hos Mae Sot. Maten är väl avvägd och bra kryddad. Man kan välja på ett trettiotal rätter i menyn som även har bilder. Portionerna är väl tilltagna och det går att få barnportioner. Vid lunch serveras buffert med flera olika rätter och det är självservering. Fullständiga rättigheter gör att man kan få t.ex starköl som Singa eller Chang! Vid högtryck jobbar flera personal som talar svenska. Många ringer och beställer och hämtar hem. Restaurangen är lätt att hitta mitt i Klavreström och har intilliggande parkering. Detta är ett mycket bra matställe i en bygd med många sevärdheter!

Datum för besöket: april 2019
Tack 183robert
Omdömet skrevs 7 augusti 2018 från mobil enhet

Supergod mat. Rekommenderas starkt. Varför inte fullpott är pga hur själva lokalerna ser ut. Behöver renoveras inom några år. Maten riktigt god och bra pris!

Datum för besöket: augusti 2018
Tack Jejja
Omdömet skrevs 26 juli 2017 från mobil enhet

Rätterna avvek kraftigt ifrån det normala. Bl a phad kra prao som inte smakade phad kra prao (helt utan basilika, men med en massa seleri!?!)

Vi fick vänta ca en timme på maten och ingen berättade att det skulle ta så länge förrän vi klagade. Inge kul om man har med sig en treåring..

Datum för besöket: juli 2017
Tack 487larsh
Joachim R, Ägare på Kao Suay, svarade på det här omdömetSvarade 30 juli 2017

Hej Lars,
Förstår din besvikelse. Vi ber ärligt om ursäkt för detta.
Tar åt oss av kritiken och kommer bättra oss med att informera om väntetider när det är många gäster. Att det var selleri i pad khra pao berodde på att sellerin var slut, givetvis skulle vi informerat om detta men i stressen vid den tiden blev det selleri i stället.
Som sagt, ber om ursäkt.

Omdömet skrevs 27 januari 2017 från mobil enhet

Efter välförtjänt semester har Kao Suay öppnat igen. Kvällens middag var till belåtenhet.
Restaurangen kan varmt rekommenderas.

Datum för besöket: januari 2017
Tack Hans H

Besökt Kao Suay? Berätta vad du tyckte!