Dragos Del Sur(Puerto de Santiago)
  • Pool
Casa Regina Tenerife(Puerto de Santiago)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Globales Tamaimo Tropical(Puerto de Santiago)
  • Restaurang
Barcelo Santiago(Puerto de Santiago)
  • Frukost ingår
HotelQuickly
  • Frukost ingår
  • Bar/lounge
Apartamentos Arena Suites(Puerto de Santiago)
  • Bar/lounge
Apartamentos Vigilia Park(Puerto de Santiago)
  • Restaurang
Blue Sea Lagos de Cesar(Puerto de Santiago)
  • Restaurang
Club La Mar(Puerto de Santiago)
Det finns ingen tillgänglighet för de här datumen på de här webbplatserna
Omdömet skrevs 8 februari 2017

Ett stort hotell som hade allt att erbjuda som vi var ute efter för en härlig semester i januari. Hotellets alla allmänna ytor var fräscha och vårat rum var ny renoverat med utsikt mot mot hav och klippor, fantastiskt.
Vi hade inga större förväntningar på mat och dryck då vi med tidigare erfarenhet av All inclusive ofta blivit lite besvikna, men oj vad bra de var. Flera kvällar serverades otroligt god mat och de fanns något för alla smaker(buffe restaurangen) så man behövde aldrig gå hungrig. Efterrättsbordet hade också ett stort utbud med många varianter av kakor och andra typer av efterrätter.
Personalen var väldigt trevliga och hjälpsamma på hela hotellet. Aktivitetspersonalen lärde sig snabbt namnet på många av gästerna och fick en att känna sig som en i gänget. De finns många aktiviteter, så som gäst hittar man garanterat något som passar en om man inte bara är ute efter sol och bad.
Hotellet hade också träningsmöjlighet vilket vi uppskattade. För att komma in på gymmet var man tvungen att aktivera en nyckel varje dag, vilket kändes lite omständligt. Men misstänker att de beror på att de inte ska vara för mycket spring i lokalen - vilket känns positivt.

Vi hade en fantastisk vecka och rekommenderar starkt att man spenderar sin semester här såväl par som större familj.

• Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack Roosen89
Omdömet skrevs 1 januari 2017

Vi valde superier room med havsutsikt och all inclusive, detta ångrar vi inte, rummen låg på 7:e och 8:e våningen, maten var mycket bra, fanns ngt för alla, både frukost, lunch och middag. Matsalen var stor och rymlig, tyvärr medförde detta en mycket hög ljudnivå då det var högt i tak, detta drar tyvärr ner betyget, men som tur var kunde man även sitta ute på altanen och äta.
När man hade superier så hade man fri wifi inom hela hotellområdet, en del av poolområdet var avgränsat för dessa gäster där de hade madrasser på solsängarna, egen avgränsad hörna i matsalen där man blev serverad dryck vid bordet, egen vip bar där man hämtad själv vad man ville dricka, även kaffe, vattenflaskor, frukt, dricka. Det ingick 3st A la Carte middagar som man fick boka 2 dgr innan. Morgonrock och tofflor på rummet. Fanns ett välkomstpkt på rummet med öl, dricka o vin i kylskåpet, kaffekapslar till kaffemaskinen, tyvärr får jag säga att när kaffet var slut så kunde man köpa i receptionen ett nytt paket med kaffe, te, socker för 140kr men man kunde inte bara köpa ett pkt med kaffekapslar, detta drar ner betyget för alla vill inte ha ett helt pkt med te, socker osv när man inte använder detta utan bara vill ha kaffet, vi löste det hela med att gå ut o handla nescafé.
Hotellet är stort men med en trevlig innemiljö med härliga soffgrupper utsatta lite överallt, rent och fräscht, mycket grönska.
Det finns hiss, finns en del trappor men även ramper för rullstolar och dylikt.
Gratis parkering för bilen finns utanför hotellet men kan bli fullt på em/kvällen.
Trevlig och hjälpsam personal överallt på hela hotellet.
Det var vattengympa i poolen, vattenrutschkana och barnklubb, minigolf, bågskytte, bordtennis, gym, och underhållning varje kväll i baren .

Tips för att välja rum: Välj Superier på 7:e och 8:e våningen
  • Bodde här: december 2016, reste med familjen
1  Tack AnnelieSG_teborg
Omdömet skrevs 10 december 2016 från mobil enhet

Härligt hotell med fina allmänna ytor, man märker att de lägger energi på att allt ska se trevligt ut.
Standard rummen är bra storlek och fräscha men börjar bli lite slitna. Superior rummen är bättre och mer nyrenoverade.
Restaurangen har en trevlig stor ballkong utomhus, där åt vi i stort sett varje måltid. Buffén var väldigt stor med bra utbud.
Trevliga poolområden med plats för både barn och de som vill ha det lugnt. Nära till stranden+centrum från poolområdet.
Även flera trevliga ytor att ta en öl/drink/kaffe på.
De lokala alkoholsorterna(starksprit) är en intressant upplevelse men inte till för finsmakaren.

Minus för À la carte restaurangen som var i poolbaren, ej ett måste.
Minus också för att man som barnfamilj inte kan välja superior rum, men fullt förståeligt.

Bodde här: december 2016, reste med familjen
Tack chris81berg
Omdömet skrevs 28 november 2016

Ett stort All inclusive hotell.
Personalen pratar mer och mindre bra engelska. Man kan hyra badlakan för kontant deposition. Det finns en ATM i entrén.
Receptionen kan hjälpa en att hyra bil. Vi betalade 45 Euro för en dag.
Wifi i entrén är otillräcklig. Wifi till rummen kostar 20 Euro för en vecka per rum.
Det finns en liten servicebutik i entrén där man kan köpa solkräm och lite annat smått och gott.
Vi hade två nyrenoverade rum med havsutsikt. Helt ok rum, balkong med fantastiska solnedgångar bakom ön La Gomera.
Poolområdet var fräscht. Lite lugnare vid den bortre poolen, där får man inte ha uppblåsbara badleksaker.
Maten är inte den bästa jag upplevt, men helt okej för att vara spansk och all inclusive. Olika matteman varje kväll och man hittar sina favoriter.
Lite rörig serveringspersonal, men helt ok. Hög ljudvolym i matsalen, men vi satt utomhus frukost, lunch och middag, det var jättemysigt.

Det finns schema med aktiviteter varje dag. Aktivitetsledarna är väldigt glada och gulliga, kommer ihåg namnen och vad man pratat om. Vi testade bågskytte, pistolskytte och vattengympa.

Vi åkte dit för en lugn vecka med sol och bad, och det var precis vad vi fick.

Tips för att välja rum: Nyrenoverade rummen med havsutsikt är bra.
  • Bodde här: november 2016, reste med familjen
Tack Anna T
Omdömet skrevs 16 november 2016

Kände för första gången behovet att skriva några rader om hotellet !
- Incheckning tog 45 minuter och det ena rummet var inte klart. Fick köa två gånger.
- Gym var låst efter öppningstid, Fick gå och säga till 3 gånger under veckan vi var på hotellet !
- Vatten och muggar var slut ( alla gånger när vi var där i gymmet ) så välj mellan att gå till receptionen eller ta med egna.
- Det krävs ett gymkort till gymmet. Kortet ska aktiveras VARJE dag du använder det. Kolla en extra gång vid receptionen att du fick ett gymkort inte ett spakort annars måste du tillbaka till receptionen en gång till för att bytta kort och det var kö alltid vid hotellets reception ...undrar varför ?!
- Korten till rummen fungerade inte oavsett om de varit i kontakt med mobil eller inte ! Fick aktivera korten Dagligen vid receptionen, ibland flera gånger per dag !
- Telefonen i vårt rum på 8:e våningen, ett sk superiorrum fungerade inte under HELA veckan, fortfarande ur funktion när vi checkade ut !
- Wifi är så gott som obefintlig, köp inte mot avgift för Deluxerum! I superiorrummet där WiFi ingick lyckades jag inte komma ut på nätet en enda gång !
- Luftkonditionering i vårt Deluxerum fungerade inte första natt.
- Schampo saknades första natt i superiorrummet.
- Välj uteplats vid måltiderna då hade ni en chans i alla fall att höra varandra utan att behöva skrika !

• Bodde här: november 2016, reste med familjen
2  Tack 鹏 赵