“Mycket trevligt hotell”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 7 sidor till!
Be Live Experience Playa La Arena
Rankad som nummer 2 av 10 hotell i Puerto de Santiago
Omdömet skrevs januari 1 2017

Vi valde superier room med havsutsikt och all inclusive, detta ångrar vi inte, rummen låg på 7:e och 8:e våningen, maten var mycket bra, fanns ngt för alla, både frukost, lunch och middag. Matsalen var stor och rymlig, tyvärr medförde detta en mycket hög ljudnivå då det var högt i tak, detta drar tyvärr ner betyget, men som tur var kunde man även sitta ute på altanen och äta.
När man hade superier så hade man fri wifi inom hela hotellområdet, en del av poolområdet var avgränsat för dessa gäster där de hade madrasser på solsängarna, egen avgränsad hörna i matsalen där man blev serverad dryck vid bordet, egen vip bar där man hämtad själv vad man ville dricka, även kaffe, vattenflaskor, frukt, dricka. Det ingick 3st A la Carte middagar som man fick boka 2 dgr innan. Morgonrock och tofflor på rummet. Fanns ett välkomstpkt på rummet med öl, dricka o vin i kylskåpet, kaffekapslar till kaffemaskinen, tyvärr får jag säga att när kaffet var slut så kunde man köpa i receptionen ett nytt paket med kaffe, te, socker för 140kr men man kunde inte bara köpa ett pkt med kaffekapslar, detta drar ner betyget för alla vill inte ha ett helt pkt med te, socker osv när man inte använder detta utan bara vill ha kaffet, vi löste det hela med att gå ut o handla nescafé.
Hotellet är stort men med en trevlig innemiljö med härliga soffgrupper utsatta lite överallt, rent och fräscht, mycket grönska.
Det finns hiss, finns en del trappor men även ramper för rullstolar och dylikt.
Gratis parkering för bilen finns utanför hotellet men kan bli fullt på em/kvällen.
Trevlig och hjälpsam personal överallt på hela hotellet.
Det var vattengympa i poolen, vattenrutschkana och barnklubb, minigolf, bågskytte, bordtennis, gym, och underhållning varje kväll i baren .

Tips för att välja rum: Välj Superier på 7:e och 8:e våningen
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: December 2016, reste med familjen
1  Tack AnnelieSG_teborg

Omdömet skrevs december 10 2016 från mobil enhet

Härligt hotell med fina allmänna ytor, man märker att de lägger energi på att allt ska se trevligt ut.
Standard rummen är bra storlek och fräscha men börjar bli lite slitna. Superior rummen är bättre och mer nyrenoverade.
Restaurangen har en trevlig stor ballkong utomhus, där åt vi i stort sett varje måltid. Buffén var väldigt stor med bra utbud.
Trevliga poolområden med plats för både barn och de som vill ha det lugnt. Nära till stranden+centrum från poolområdet.
Även flera trevliga ytor att ta en öl/drink/kaffe på.
De lokala alkoholsorterna(starksprit) är en intressant upplevelse men inte till för finsmakaren.

Minus för À la carte restaurangen som var i poolbaren, ej ett måste.
Minus också för att man som barnfamilj inte kan välja superior rum, men fullt förståeligt.

Bodde här: December 2016, reste med familjen
Tack chris81berg
Omdömet skrevs november 28 2016

Ett stort All inclusive hotell.
Personalen pratar mer och mindre bra engelska. Man kan hyra badlakan för kontant deposition. Det finns en ATM i entrén.
Receptionen kan hjälpa en att hyra bil. Vi betalade 45 Euro för en dag.
Wifi i entrén är otillräcklig. Wifi till rummen kostar 20 Euro för en vecka per rum.
Det finns en liten servicebutik i entrén där man kan köpa solkräm och lite annat smått och gott.
Vi hade två nyrenoverade rum med havsutsikt. Helt ok rum, balkong med fantastiska solnedgångar bakom ön La Gomera.
Poolområdet var fräscht. Lite lugnare vid den bortre poolen, där får man inte ha uppblåsbara badleksaker.
Maten är inte den bästa jag upplevt, men helt okej för att vara spansk och all inclusive. Olika matteman varje kväll och man hittar sina favoriter.
Lite rörig serveringspersonal, men helt ok. Hög ljudvolym i matsalen, men vi satt utomhus frukost, lunch och middag, det var jättemysigt.

Det finns schema med aktiviteter varje dag. Aktivitetsledarna är väldigt glada och gulliga, kommer ihåg namnen och vad man pratat om. Vi testade bågskytte, pistolskytte och vattengympa.

Vi åkte dit för en lugn vecka med sol och bad, och det var precis vad vi fick.

Tips för att välja rum: Nyrenoverade rummen med havsutsikt är bra.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: November 2016, reste med familjen
Tack Anna T
Omdömet skrevs november 16 2016

Kände för första gången behovet att skriva några rader om hotellet !
- Incheckning tog 45 minuter och det ena rummet var inte klart. Fick köa två gånger.
- Gym var låst efter öppningstid, Fick gå och säga till 3 gånger under veckan vi var på hotellet !
- Vatten och muggar var slut ( alla gånger när vi var där i gymmet ) så välj mellan att gå till receptionen eller ta med egna.
- Det krävs ett gymkort till gymmet. Kortet ska aktiveras VARJE dag du använder det. Kolla en extra gång vid receptionen att du fick ett gymkort inte ett spakort annars måste du tillbaka till receptionen en gång till för att bytta kort och det var kö alltid vid hotellets reception ...undrar varför ?!
- Korten till rummen fungerade inte oavsett om de varit i kontakt med mobil eller inte ! Fick aktivera korten Dagligen vid receptionen, ibland flera gånger per dag !
- Telefonen i vårt rum på 8:e våningen, ett sk superiorrum fungerade inte under HELA veckan, fortfarande ur funktion när vi checkade ut !
- Wifi är så gott som obefintlig, köp inte mot avgift för Deluxerum! I superiorrummet där WiFi ingick lyckades jag inte komma ut på nätet en enda gång !
- Luftkonditionering i vårt Deluxerum fungerade inte första natt.
- Schampo saknades första natt i superiorrummet.
- Välj uteplats vid måltiderna då hade ni en chans i alla fall att höra varandra utan att behöva skrika !

• Bodde här: November 2016, reste med familjen
2  Tack 鹏 赵
Omdömet skrevs juni 2 2016 från mobil enhet

Åkte hit en vecka i höstas med både vuxna och barn. Helt fantastisk upplevelse. Skulle rekommendera det till både par och familjer!

För barnen fanns det både klubb och pool och för vuxna diverse aktiviteter så som pilbåge, dans mm. Gänget ungdomar som höll i allt som hände på hotellet var riktigt trevliga, kom ihåg namn och vad man pratat om innan.

Det fanns alltid mat att äta och lunchen och middagen var fantastiska. Utbudet var oerhört stort. Gällde att komma i tid om man vill ha plats på balkongen för middagen.

På kvällen fanns det alltid olika uppträdande och aktiviteter vilket var trevligt! Nära till stranden om man skulle vilja bada lite i havet. Köp internet var väldigt dåligt men personalen gjorde sitt bästa för att hjälpa.

Bodde här: Juni 2016
Tack dahlzebub
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Puerto de Santiago
0,3 km bort
Be Live Family Costa los Gigantes
Be Live Family Costa los Gigante ...
Nr 3 av 10 i Puerto de Santiago
3,1 km bort
Gran Melia Palacio de Isora Resort & Spa
1 km bort
El Marques Palace by Intercorp Hotel Group
El Marques Palace by Intercorp H ...
Nr 6 av 10 i Puerto de Santiago
Barcelo Santiago
Nr 1 av 10 i Puerto de Santiago
6 199 omdömen
Visa priser

Besökt Be Live Experience Playa La Arena? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Be Live Experience Playa La Arena

Adress: Calle Lajial, 4, 38683 Puerto de Santiago, Teneriffa, Spanien
Telefonnummer:
Region: Spanien > Kanarieöarna > Teneriffa > Puerto de Santiago
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 1 av Strandhotell i Puerto de Santiago
Nr 2 av Lyxhotell i Puerto de Santiago
Nr 3 av Familjehotell i Puerto de Santiago
Prisklass: 1 159 kr - 2 731 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Be Live Experience Playa La Arena 4*
Antal rum: 432
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, World Independent Hotel Promotion, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Be Live Experience Playa La Arena. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Be Live Playa La Arena Hotel Puerto De Santiago
Spring Hotel Santiago Del Teide

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?