Be Live Experience Playa La Arena
Visa priser
Gillar du att spara pengar? Vi söker igenom upp till 200 webbplatser för att hitta de lägsta priserna
Blue Sea Lagos de Cesar(Puerto de Santiago)
  • Restaurang
Be Live Family Costa los Gigantes(Puerto de Santiago)
  • Fri parkering
  • Frukost ingår
Holiday Village Tenerife(Puerto de Santiago)
  • Fri parkering
Dragos Del Sur(Puerto de Santiago)
  • Pool
Hotel Bahia Flamingo(Playa de la Arena)
  • Restaurang
Allegro Isora(Playa de la Arena)
  • Pool
Globales Tamaimo Tropical(Puerto de Santiago)
  • Restaurang
Ona El Marques(Santiago del Teide)
Toppen 4,5/5
  • Bar/lounge
Barcelo Santiago(Puerto de Santiago)
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs mars 24 2016

Hade stora förväntningar på sol- och badsemestern med familjen... Läste flitigt på och trodde att hotellet skulle motsvara TripAdvisors recensioner...
Hotellgäster delas i två grupper: vuxna som kan boka nyrenoverade, stylade rum med soliga balkonger för ENBART vuxna resenärer och familjer som får nöja sig med slitna rum med i och för sig fin utsikt mot Los Gigantos-klipporna och havet men totalskuggiga lägen. Under vår vistelse där frös vi alla på rummet. Luftanläggningen som skulle ha kunnat värma rummet var helt död. Vatten i duschkabinen gick inte att reglera: antingen för kallt eller om man vred försiktigt på kranen kunde det bli kokhett på ett ögonblick. Det gick bra att duscha i badkaret men när dottern tog ett bad blev det översvämning på golvet. Läckage i avloppsrör? Extremt slitna sängkläder, handdukar, poolhanddukar. Har fått dem med båda färska hål som man kunde titta igenom och lagade hål.
Ohygglig ljudnivå på underhållningen i pianobaren på kvällarna! Det ekade och ljudet reflekterades i de stora höga lokalerna och rumsdörren gav ingen som helst ljudisolering!
Personalen verkade stressad, speciellt på restaurangen. Restaurangen var extremt stor med stenbeklädda ytor överallt som reflekterade ljudet på en öronbedövande nivå. Skrammel från tallrikar, stolar, servitörer som hela tiden tappade bestick, tallrikar, vinglas... För att höra varandra blev man tvungen att skrika! Servitörer som oftast kom med fel vin/vattensort. Svårt att höra i buller? Språkbrist? Det var bara några få som kunde en väldigt begränsad engelska. Stress? Förutom den stora restaurangen fanns bara en enda snackbar med mycket begränsad urval av mat. Maten blir enformig i längden men det finns inga temarestauranger som på många andra hotell, så man får ingen variation ...
Och det värsta var att alla vi tre blev en efter en matförgiftade trots att vi åt olika saker. Med tanke på städerskors medlidande och hjälpsamhet (de fattade direkt vad det handlade om, kom med extra sängkläder och handdukar) drar jag en slutsats: att det inte är ovanligt på just det här hotellet. Hur kul är det att utsättas för det på semestern? Det är inte första gången som vi köper all inclusive på Kanarieöarna men aldrig tidigare råkade vi ut för matförgiftningar!!!
Poolområden var OK. Ville man inte vara vid uppvärmd pool där det var mycket liv kunde man gå till den kalla poolen och ligga där. Men kl 18.00 blev man ombedd att lämna solstolarna och poolområden!!! Trots att solen fortfarande sken...
Summa sumarum var det vår dyraste men långt ifrån bästa semester! Skulle inte ge det hotellet mer än 2-2,5 stjärnor. Definitivt inte 4!!!

• Bodde här: Mars 2016, reste med familjen
1  Tack ella l
Omdömet skrevs februari 16 2016

Jättefina lekledare och bra poolområde som är indelat i två områden, en lek och en lugn del. Tyckte dock att det var ett opersonligt hotell och allt kostade extra (badhanddukar, kassaskåp, wifi, dryck till middagen trots att vi hade halvpension).

• Bodde här: Februari 2016, reste med familjen
Tack Anette B
Omdömet skrevs februari 10 2016

Bra service. Rent och snyggt. Personalen var mycket trevliga,hjälpsamma och tillmötesgående. Mycket vackert med mycket växtlighet inne på hotellet och hotellområdet. Fina pooler, varav en uppvärmd. Vårt rum hörde nog inte till de nyrenoverade. Det verkade ha varit en vattenskada tidigare som nu var torr. Syntes på tapet. Annars var rummet fint. Rymligt rum med sköna sängar. Läget var centralt och nära till stranden, playa de la arena. Underbar utsikt mot Los Gigantes och havet, ifrån vår balkong, men även över ett ej färdigbyggt byggnadskomplex. Vi hade all inklusive. Utmärkt mat med variation eftersom det var olika teman var kväll. Supertrevlig restaurangpersonal. Hotellet hade en superduktig enterteinergrupp. De verkade jobba både dagar och kvällar. På kvällen underhöll de och gjorde fantastiska shower och uppträdanden. På dagen vattengympa, dans och mycket mer. Bra wi-fi på rummet mot avgift.

Bodde här: Januari 2016
Tack Agnetha P
Omdömet skrevs februari 5 2016 från mobil enhet

Fräsht och vackert hotell, stort med fina ytor. Hade bokat två rum, fick ett - med mögel! (Även de andra i vårt sällskap fick mögliga rum) Personalen inte intresserad av att lösa problemet. Fick lägga 2 av 7 dagar av vår semester på detta. Bedrövligt!
Bra poolområde, 1 uppvärmd pool av 3. De andra badade ingen i. Vattenrutshibanan öppen endast enstaka timmar och IS KALL (januari). Vill ni äta gott och njuta av en mysig stund under måltiderna är detta inte hotellet för er. Blaskig mat och dryck, (MYCKET!) högljudd matsal. Har säkert varit ett fint hotell en gång som nu fått snåla. Vilket märks tydligt. Trist....

Bodde här: Januari 2016, reste med familjen
Tack Amalia99
Omdömet skrevs februari 5 2016

Kanon hotell , sitter precis hem kommen och försöker att hitta ett sätt att ta oss tillbaka inom snar framtid, Hotellet är frächt ,och bad o solmöjligheterna är många, vi var 6 personer på resan och alla vill tillbaka

Tips för att välja rum: Vi tog ett rum med havsutsikt, men dom andra rummen hade lika mycket havsutsikt eller mer,
  • Bodde här: Februari 2016, reste med familjen
Tack Abbe11