Omdömet skrevs 12 april 2018 från mobil enhet

Ett typiskt all inklusive hotell med möjlighet till barnfri poolavdelning och vid vårt besök också tillgång till det lite lugnare och exklusivare Esencia-hotelldelen.
Stora bufeér vid alla måltiderna med bra och varierad mat, dock som alltid vid stora hotellrestauranger så hinner inte alltid maten tillagas tillräckligt, samt en restaurang vid poolområdet där det serverades både kall och varm mat hela dagen. Flera pooler, visserligen något kalla, men med flera olika djup. Inga lekområden i poolerna tyvärr och inte heller några roliga lekområden på hotellområdet vart barnen kunde leka eller träffa andra barn.
Just ifrån detta hotell finns det ett Supermercado (mataffär) 5 minuters promenad bort där man kan handla om man behöver något i matväg. Men i övrigt så ligger hotellet på bil eller bussavstånd ifrån allt som har med bebyggelse, shopping och nöjesliv att göra. Närmsta badland är 2 timmar bort på andra sidan ön t.ex. Djurparken är en kort resa bort med gratisbuss dock. Nära till en helt ok och mycket lång strand ifrån hotellet.
Berget nära hotellet är en fin och rätt enkel vandring på dryga timmen om man vill ut en stund.

Datum för vistelsen: april 2018
Tack TommyF1149
Omdömet skrevs 13 mars 2018 från mobil enhet

Jag reste tillsammans med min familj till Fuerteventura princess och vi är väldigt nöjda med veckan.

Incheckningen gick fortare än förväntan tog ca 15-20 min, att hitta vårat rum sedan var lite svårt men ingen fara. Rummet var ganska slitet och helt gult med en rätt tråkig utsikt. Något som vi blev besvikna på var att det blev väldigt kallt på nätterna då man endast fick filtar att sova med och ingen direkt värme på rummen, så vi fick sova med mycket kläder för att inte frysa.

Maten var väldigt god men inte så varierad, men det fanns alltid pommes och pizza, och båda två var extremt goda! Men det fanns ganska stort utbud både vid frukost, lunch och middag.

Underhållningen på hotellet på dagtid var bra och det fanns mycket aktiviteter, de som jobbade där var väldigt trevliga och roliga vilket gjorde semestern bättre! På kvällen var tyvärr underhållningen lite tråkigare. Det var väldigt mycket pensionärer när vi var där, speciellt från Tyskland och Frankrike.

Wi-fi var extremt dåligt och funkade inte någonstans, inte ens i receptionen så det var vi väldigt missnöjda med!!

Annars har vi haft en kanonvecka med väldigt bra väder 6/7 soldagar med ca 22 grader, lite blåst ibland men absolut ingen fara!
Så vi alla rekommenderar detta hotell starkt :)

Datum för vistelsen: februari 2018
1  Tack klaraaa3
DireccionFTV, Director de Relaciones Públicas på Fuerteventura Princess, svarade på det här omdömetSvarade 16 mars 2018

Kära Klara,

Vi tackar dig för att du har tagit dig tid att skicka oss dina intryck och kritik om Hotel Fuerteventura Princess. Våra kunders åsikter är nyckeln till förbättringar som vi behöver för att kunna erbjuda en utmärkt service.
Vi är mycket angelägna om att läsa din recension om dina besvikelser och vi skulle vilja be om ursäkt för eventuella olägenheter du haft.

Vi gör gradvis renoveringar på hela hotellområdet, med målet att öka vår servicekvalitet dagligen och att nå ett högkvalitativt hotell. Vi är 365 dagar om året för våra gäster öppna och vi kan bara följa renoveringarna lite efter en liten stund.
Hittills förnyade vi vår restaurang "Choza", vi renoverade mer än hälften av våra rum, vi byggde ett nytt område med namnet "Esencia" med egen pool, restaurang, miniklubb, gym, balinesiska sängar, chill out bar ... och vi fortsätt att förnya våra rum och de gemensamma utrymmena.

Utöver det är vi mycket ledsna av dina besvikelser över våra kulinariska alternativ. Vårt köttlag arbetar hårt för att skapa nya rätter för våra gäster och gör hela tiden en 2 veckors systemrotation med våra mattjänster som inkluderar kanariska och spanska specialiteter, specialmenyer, vegetariska alternativ och möjligheten att modifiera eventuell maträtt vid behov. Vi kommer att se till att våra professionella kockar får din feedback. Dessutom kommer vi att fixa problemet med kylrummen och du får tjockare filtar.

Ledningen tar dina konstruktiva kommentarer väldigt seriöst då vi strävar efter att behaga vår gäst på alla möjliga sätt. Vi hoppas att du kommer att besöka oss igen för att se de förändringar vi gör.

Vänliga Hälsningar

Omdömet skrevs 7 mars 2018 från mobil enhet

Väldigt välskött och snyggt hotellkomplex med många låga byggnader och frodiga planteringar. Bra pooler för stora och små och mängder med aktiviteter.

Buffé både för frukost, lunch och middag där alla kan hitta något som de gillar. Olika teman på maten olika dagar i veckan.

Trevlig personal som pratar bra engelska och rymliga rum med bra standard.

Vi var där en vecka och njöt verkligen av vistelsen! En lång och vacker strand precis intill hotellet ger möjlighet till sol och bad och man kan lätt promenera på ca 45 minuter längsmed stranden till huvudorten Morro Jable.

Rekommenderas!

Datum för vistelsen: januari 2018
1  Tack Daniel K
DireccionFTV, Director de Relaciones Públicas på Fuerteventura Princess, svarade på det här omdömetSvarade 11 mars 2018

Dear D_Skald,

Thank you for taking the time to share your feedback and for the great review of our hotel!

We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.

Best regards

Omdömet skrevs 3 mars 2018 från mobil enhet

Hotellområdet var väldigt stort & finare än förväntat. Området & allt runt omkring var helt fantastiskt fint! Skulle rekommendera er att gå på promenader då det var mycket fina miljöer omkring hotellet.

Vårt sällskap hade två rum - det ena hade uppgraderats med havsutsikt och det andra inte. Rummet med havsutsikt var betydligt fräschare än rummet utan. Rummen var väldigt kyliga, vi var där i februari, och man fick enbart en grön filt att sova med. Rummen går att göra fräschare och skulle kanske behöva en liten uppgradering, men det var ändå okej.

Maten var enligt oss god, men vi hade kanske önskat lite mer variation. Vi hade riktigt tur med vädret och hade runt 20 grader och sol nästan varje dag vilket gjorde vår semester väldigt bra då det var det vi ville ha. Utöver det var det väldigt trevlig personal!

Kan absolut rekommendera detta hotell!

Datum för vistelsen: februari 2018
1  Tack fridapettersson
DireccionFTV, Director de Relaciones Públicas på Fuerteventura Princess, svarade på det här omdömetSvarade 6 mars 2018

Dear Mrs. Pettersson,

Thank you for the great review of our hotel.

It is nice to hear that you enjoyed your vacation.

Thank you also for your constructive criticism, which helps us to constantly improve our services and standards. We learn about all your comments and try to improve our performance. Our goal is to provide a better service every day to increase the satisfaction of our guests.

We hope to welcome you back to our hotel very soon!

Best regards,

Omdömet skrevs 7 februari 2018 från mobil enhet

Var på besök mellan 29-5 jan/feb tillsammans med en vän. Hotellet är stort och rymligt men jag skulle inte ge det 4 stjärnor, klass 2-3 mer pga slitage.

Vi chansade med vädret så jag tog med en filt ifall det skulle vara kallt. Vilket visade sig vars väldigt tur då jag frös om nätterna. Försökte sätta på ac men det blåste mer kallt än varmt så stängde av den till slut. Skulle även rekommendera att ta med påslakan då de gröna filtarna inte är av fräschaste laget.

Det är väldigt lyhört i rummen, jag hörde barnskrik från övervåningen och klackar i trapporna på nätterna. Även brist på kontaktuttag.

Personalen var trevliga men väldigt dåliga på engelska.

Det regnade våra första dagar så då serverades lunchen i restaurangen inomhus vilket jag upplevde var bättre då fåglar äter på maten i lunch restaurangen. Maten i sig var det som jag upplevde mest positivt! Bra variation.

Jag hade inte åkt hit igen men hade ändå gott sällskap som gjorde resan värdig.

Datum för vistelsen: januari 2018
Tack Fiffiz