Omdömet skrevs 28 juni 2017 från mobil enhet

Vackert hotell med fantastisk utsikt vid en paradislik vik. Mycket trevlig och hjälpsam personal. Flertalet träningsaktiviteter varje dag och ett adekvat gym. Aktiviteterna rekommenderas! Tyvärr levde inte maten på restaurangerna upp till samma standard. Kvällsbuffén hade emellertid ett otroligt dessertbord. Sängarna på rymmen var aningen hårda och AC:en väldigt klen. Vi kan absolut tänka oss att återvända.

Bodde här: juni 2017, reste som ett par
Tack Emmy H
Omdömet skrevs 22 maj 2017

Att vakna på morgonen till ett turkosblått hav är helt underbart!
Boka Levelrum, det är det värt. Underbart lugnt vid Infinitypoolen. Goda tapas på eftermiddagen.
Rent och snyggt.
Tog lite tid på morgonen med frukost för Levelgäster vilket gjorde att vi oftast tog buffén istället.

• Bodde här: maj 2017, reste som ett par
Tack asalu1
Omdömet skrevs 5 juli 2016

Vi reste en familj med tre ungdomar 18, 16 och 12 år. Bodde i "Family Suite" en vecka i slutet på juni 2016.

Rummet jättebra, det enda negativa var att extra sängen var lite väl hård.

Läget och stranden är fantastiskt! Man blir aldrig trött på utsikten.

Jätte bra service överallt, vi mötte bara personal i receptionen som talade bra engelska.

Buffén åt vi en kväll, den var inte prisvärd tyckte vi. Bättre att äta på någon av de andra restaurangerna på hotellet eller gå ut.

• Bodde här: juni 2016, reste med familjen
Tack sofiaros67
Omdömet skrevs 10 juni 2016 från mobil enhet

Wow! Kan inte annat än rekommendera detta hotell, för det är verkligen det bästa (enda) alternativet för semester i cala galdana. Fantastiskt fina och fräscha rum som var helt nyrenoverade, smakfullt inredda lokaler med mycket marmor, balkonger mot havet, precis på stranden och med trevligt poolområde som är väldigt lugnt och skönt.

Bäst: frukosten med den magiska utsikten, världsklass! Servicen är enormt bra och utbudet, det finns allt inklusive cava.

Stranden precis vid foten av hotellet, mycket renare och finare än längre bort där det blir ganska skitigt.. Nya strandhanddukar fick vi varje dag!

Beachclubben café Nao, bästa maten på hela hotellet!

Sämre: vi bokade bord på Casa Nostra, hotellets lite "finare" restaurang en kväll och hade då fått höra att det var fullbokat flera dagar framöver. Men tyvärr var servicen under all kritik! Synd då både maten och utsikten är riktigt bra. Men vi satt i totalt 3,5 timme och väntade säkert hälften av tiden på service, ingen som frågade om vi ville dricka vin eller hur maten smakade eller om vi ville ha dessert. När vi bett om notan fick vi påminna 2 gånger innan den till sist kom efter 25(!) minuter. Utbilda personalen i restaurangarbete!

Bodde här: juni 2016, reste som ett par
Tack elinmsim
Tomas M, Guest Experience Manager på Melia Cala Galdana, svarade på det här omdömetSvarade 16 september 2016

Dear elinmsim,

Thank you a lot for taking your time to write such a detailed comment and for sharing with other Tripadvisor's users your recent experience in Meliá Cala Galdana.

It is great to read that you had a nice stay with us and you enjoyed our facilities, our wide gastronomic offer and the amazing location.

We are constantly working on providing our very best services for our guests, and we are glad to know that our effort is appreciated.

Once again we thank you for your recent visit and we hope to welcome you soon.

Sunny greetings from Menorca,

Rosario Paz
Guest Experience Coordinator

Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 30 juni 2015

Hotellet har nyligen renoverats och nu, med den nya regimen,Melia Hotel, upptäckte vi att många av de saker som vi verkligen gillade från vårt senaste besök på Sol Gavilanes för ett par år sedan har bytts ut. Resultatet av förändringarna är negativt. Många i personalen kunde inte behärska engelska tillräckligt bra. Gällde även i receptionen! I den nyöppnade Beach Bar var servicen dåligt för att inte tala om utbudet av drycker och coctails. Mycket dålig!
Å andra sidan, standarden och maten i restaurangerna var lika bra som tidigare, kanske ännu bättre. Restaurangen på taket har restaurerats och har nu blivit mycket trevligare.
Direktionen måste utbilda personalen i språk och förbättra servicen betydligt! I baren visste man t.ex. inte hur man gör en Dry Martini. Vi hoppas att det blir bättre i framtiden. En klar uppryckning behövs om hotellet vill leva upp till standarden med sina fyra stjärnor!

2  Tack Sten L
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.se. Visa original