“Top ställe riktigt bra smör”
Omdöme om Den Lille Danske

Ingen bild tillgänglig
Har du en bild?
Lägg till den.
Den Lille Danske
Rankad som nr 39 av 56 Restauranger i Trelleborg
Omdömet skrevs 19 september 2020 från mobil enhet

Top ställe riktigt bra smör o bröd med råvaror från Danmark Lille Dansken en riktig bra matupplevelse i Trelleborg Vi kommer igen

Datum för besöket: september 2020
Tack H7927IBpeterd
Omdömet skrevs 12 december 2019

Smörrebröd i Trelleborg AB lanserar sig nu också under namnet Den lille Danske. Det är ett "danskt" ställe som lyser i rött och vitt, inbjudande i vintermörkret och en regnig decemberkväll. Man säljer smörrebröd och annat kallskuret enligt danska recept. Man säljer ud af huset, men det går också bra att spisa i den rymliga lokalen.

Stället gör intryck av att vara ganska nyöppnat, och allt verkar inte riktigt vara på plats ännu, däribland personalens uppmärksamhet. Alla smörrebröd i montern ger inte heller intryck av att vara sprillans frisksmurte. Men en rostbiffstallrik med kartoffelsalat på danskt sätt smakade gott. Fick dricka hallonsaft till, efter de ännu inte har alkoholtillstånd och således ingen öl.

Men stället har som sagt potential och kan bli mycket bra med tiden om personalen jobbar på det!

Datum för besöket: december 2019
Tack 101Peter89

Resenärer som tittade på Den Lille Danske tittade också på

Trelleborg, Skåne län

Besökt Den Lille Danske? Berätta vad du tyckte!