Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Booking.com146 US$
Priceline146 US$
eDreams146 US$
FindHotel146 US$
Hurb151 US$
Omdömet skrevs 9 augusti 2021

Vi hade ett jättestort och trevligt inrett rum. Badrummet var också stort. Det är en bra bit att gå till restaurangen och frukostmatsalen, men man får upp aptiten. Både middagen och frukosten var utomordentligt goda.

Datum för vistelsen: augusti 2021
2  Tack anders41
Omdömet skrevs 9 augusti 2021

Spat: Ett vacker och fint spa, men bubbelpoolen fick delas med typ 40 bin, ett tydligen känt problem som det inte fanns någon information om vid bokningen. På hemsidan står det att man skall tilldelas en tid för spa, vilket hade varit bra, stundtals var det väldigt mycket folk. Varmbadet som fick innehålla 9 personer i vanliga fall innehöll under en lång stund ett sällskap på 12 personer, i C19 tider kändes det klart överbefolkat. Några delar av spat var okej, frun tyckte speciellt mycket om rummet med fotbad, och jag tyckte om bastun.

Rummet: I princip ett fint rum, men vid regn - en långt promenad från spa, matsal och frukost. Kul inredning, med fina detaljer som tex Lamino fåtöljer, men lite mer kunde gjorts för att ta bort känslan av vårdinrättning. Skruvhål efter handikapp handtag på toalettdörren var inte snyggt, och så mycket hade det inte kostat att flytta eluttagen så att de matchar sängborden så laddarnas sladdar nått fram till telefonen, när man ligger i sängen. HDMI var blockerat på TVn, så det gick inte att koppla in telefon och titta på semesterbilder eller favorit filmen.

Maten: På vår bokning stod det middag klockan 18 så att vid ankomst få veta att det var 20:15 är dåligt. Maten var fantastisk god och kockarna var jätteduktiga på allergianpassning. Klosterölen var lite annorlunda med goda varianter av lager och IPA. Jag förstår att man äter i en historisk miljö, men det går inte att komma ifrån att det var väldigt mycket eko i stenväggarna som gjorde en normal konversation omöjlig, bakgrundsmusiken gjorde det inte lättare att samtala.

Frukosten: absolut inte upp till standard, riktigt tråkigt bröd, ont om grönsaker, serverad i något som var en historisk del av klostret, men som mest idag påminde om en skolmatsal. Den känslan fullfjädrardes när man själv fick skrapa matrester i en kladdig överfull bytta. Om vi nu själva skulle skrapa av tallrikarna kunde man åtminstone skilt matrester och Bregottpaket åt, och lämnat de första till kompostering, slafsigt bullrigt och tämligen otrevligt, absolut inte värt priset. Inga som helst likheter med bilden av frukosten på skylten som talade om var frukosten låg.

Vi är vana vid att bo på hotell, äta hotellfrukostar och besöka span; att ge det här hotellet 4 stjärnor finner vi otroligt överdrivet.

Absolut inte vad vi väntat oss av det priset.

Datum för vistelsen: augusti 2021
1  Tack Petmoj
Omdömet skrevs 30 juli 2021

Bokade en natts vistelse som omfattade logi, spa och 2-rätters middag för 2 personer till en kostnad av närmare 4 000 kr. Fick info om att incheckning var kl 15.00, samt middag kl 18.00. Blev uppringd samma dag som vi skulle checka in och hotellet undrade om det var ok att vi åt middag vid andra sittningen kl 20.15 istället - "då skulle vi kunna få mer tid i spa-delen istället". Vi accepterade men blev något förvånade när vi checkade in vid 15.30-tiden, och blev upplysta om att spa-delen stängde kl 17.15. Vid middagen blev vi placerade vid aboslut sämsta och tråkigaste bordet och bad dörför om att bli flyttade till ett trevligare bord. Men det gick inte för det var ett "drop-bord" som de placerade gäster som inte hade bokat... Under protest fick vi dock byta bord. De två rätterna langades ut under högt tempo, ingen paus mellan rätterna. Under senare delen av middagen, när gäster började droppa av, så fokuserade personalen på att duka om till nästa dag snarare än att ta hand om sina gäster. Supertrist att se bordsdukar vikas ihop och glas dukas av mitt under middagen -som vilken dålig vägkrog som helst, fast bra mycket dyrare. Skulle aldrig sätta min fot därigen och absolut inte rekommendera någon annan att checka in eller äta där.

Det finns betydligt bättre alternativ - detta ställe lever bara på att det ligger i Klosterområdet, det finns ingen genuin känsla kring att ta hand om sina gäster.

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack 21kerstinw
Omdömet skrevs 15 juli 2021

Fint hotell i fint bevarad gammal miljö. Bra känsla, hög standard. Skönt morgondopp i det klara vattnet i Vättern. Det enda negativa var den usla servicen och låga kompetensen i den annars fina utomhusbaren med fin solnedgång över Vättern.

Datum för vistelsen: juli 2021
1  Tack SvenHakan
Omdömet skrevs 23 juni 2021 från mobil enhet

Miljön är unik med kyrkan och olika lämningar från klostret och annat hisoriskt. Dessutom alldeles invid Vätterns strand. Hotellet är utspritt över flera byggnader på en stor yta. En del rum i historisk miljö, andra i nya byggnader. Priset är väldigt högt.

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack Torbjörn Ö