Agoda.com
SPARA 21 US$
Travelocity
Hurb167 US$
Omdömet skrevs 8 maj 2021

Lågt tempo i Covidtider, sköna promenader, god mat, en hel del historia, utsikt över Vättern, gott eftermiddagsfika, enkelt boende i vad som varit påde kloster och sjukhus - kort sagt en bra övernattning med egen karaktär

Rumstips: Utsikt över Vättern
Datum för vistelsen: februari 2021
1  Tack TommyGForsberg
Omdömet skrevs 1 maj 2021 från mobil enhet

Blev inte besviken denna gång heller. Mysigt,rymligt rum med utsikt så vi såg Vättern o slottskyrkan. Restaurang Munkklostret bjöd på Fantastisk sparris soppa, röding som var perfekt tillagad o en pannacotta som slår allt i den väg. Underbar smak vilket förvånade lite då mango kan vara svårt att fram på det sättet. Lite hallon o choklad gjorde det hela ännu bättre. Mycket bra service av personal med munskydd. Frukost med Corona anpassning o gott om utrymme. Bra att välja på med gott bröd, ägg, bacon, skinka, pannkakor osv. Även här munskydd på personalen. Hoppas de slipper dem snart. Vi kommer definitivt att återkomma då omgivningen lockar till promenad vid Vättern eller varför inte en öl i deras kommande lounge.

Datum för vistelsen: april 2021
Tack Marie-5803
Omdömet skrevs 23 mars 2021

Trevlig miljö vid Vättern. Härlig känsla med de gamla byggnaderna samt inredning. Incheckning på hotellet var smidigt med en serviceinriktad personal som var 5 poäng av 5 möjliga i trevligt bemötande, bra information, snabbhet. Maten på kvällen var godare än när vi senast åt på en två stjärnig restaurang. God soppa och med en kötträtt som var perfekt stekt. Dessert menyn var en besvikelse och servicepersonalen har lite att jobba men upplevelsen var ändå bra. Frukosten var ok men några tips är att stekt korv skall vara stekt och bacon skall inte vara vita och sladdriga enl min smak.
SPA anläggningen var mysig med tillhörande gym. All personal var noga med att avstånd och de flesta bra munskydd. Alla gemensamma utrymmen var Covid anpassat och det var strikt med tider så att det inte blev för många gäster som skulle trängas.
Vadstena som stad var mycket vackert och en promenad längs Vättern efter frukost förhöjde upplevelsen

Datum för vistelsen: mars 2021
Tack Ainail
Omdömet skrevs 5 november 2020

Vadstena ligger väldigt fint vid Vättern och Klosterhotellet andas historia. Jag och min fru hade bokat en natt där och när vi kom dit fick vi veta att hotellet är uppdelat på olika byggnader i stan. Vi skulle bo i en annan byggnad ca 600 meter från själva huvudbyggnaden. Inget problem egentligen, men hade varit bra att få veta det i förväg.

Nu hade vi inte planerat att besöka deras spa, men om det hade varit fallet så hade det känts tråkigt att behöva ge sig ut i kylan och gå mellan spa och hotellrummet. Jag har många hotellnätter per år runt om i landet och läget, staden och miljön var fint, men inte värt pengarna tyvärr när vi betalade över 2000 kr för en natt.

Positivt:

• Läget och den mysiga staden
• Trevlig och hjälpsam personal
• Gratis parkering
• Tyst och lugnt när man ska sova pga läget på byggnaden där vi bodde
• Skön säng på rummet
• Kaffe och te på rummet
• God frukost
• Bra ordnat vid frukosten för att undvika trängsel nu under Corona-tider
•Välstädat rum
• Golvvärme i badrummet

Negativt:

• Dyrt, inte värt pengarna i förhållande till vad man fick
• Frukosten serverades i annan byggnad så man fick gå ut för att komma dit, inget jätteproblem, men hade varit bra att veta vid bokning
• Rummet tidsenligt inrett, men ganska tråkigt och kändes gammalt, men på fel sätt
• Sänglamporna på sängbordet hade mörka skärmar och gav så dåligt att ljus att det var omöjligt att tex ligga och läsa i sängen. Mer stilenlig prydnad än funktion.
• Enbart mörkläggningsgardin, det fanns en annan gardin, men den ombads man via en lapp att inte röra. Detta innebar att man antingen fick ha det kolsvart eller också acceptera att de som promenerar förbi utanför har full insyn in i rummet.
•Få kanaler på tv:n
• Inga prydnadskuddar (eller vanliga) så att man kan halvsitta lite skönt i sängen och titta på tv. (Enbart två sängkuddar.)

Rumstips: Hotellet är uppdelat i flera byggnader i Vadstena, kolla noga vid bokning var du vill bo och avståndet till allt.
Datum för vistelsen: oktober 2020
Tack zoni22
Omdömet skrevs 31 augusti 2020

Med den historiska bakgrunden tänker man sig ett minutiöst genomfört hotellprojekt. Tyvärr motsvarar interiören, service och frukostbordet inte alls förväntningar. Rummen är fantasilösa, hafsigt komponerade och badrummet inrett likt en simhall från 1970-talet. Illa städade och utkylda sällskapsrum inbjuder föga. Frukostmiljön är bedrövlig i from av kraftigt dånande kylskåp och tanken på att spela svag gregoriansk musik i klostermiljön har uppenbarligen inte slagit ägarna. Frukostbuffén i sig påminner om en bensinstations utbud. Det kan bli så mycket bättre - detta är inte bättre än enklaste Scandic-standard. Man har inte förvaltat sitt kulturella kapital särkilt väl.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack Y5844LAthomase
Sofia Lindholm, Marknadsföring på Vadstena Klosterhotel, svarade på det här omdömetSvarade 3 september 2020

Hej, det låter som att inte mycket blev rätt under er vistelse och det var tråkigt att höra. Vi har kanske lite delade meningar om konceptet vi bedriver, vi har arbetat fram Klosterhotellet till vad det är idag i över 30 år då det är en familjedriven verksamhet, och jag kan försäkra er om att ambitionen att förvalta det kulturella kapitalet är mycket omfattande. Däremot kan en hel del sätta käppar i hjulen när man verkar i kulturmärkta lokaler och vissa lösningar (jag tänker tex på kylarna du nämner... ) är ibland inte de mest fördelaktiga, men nödvändiga för att följa konstens alla regler i kulturmärkta fastigheter. Den gregorianska musiken finns överallt i vår verksamhet- i matsalar, frukost, i 1700-talsvåningen och i vårt spa. Jag håller med om att det är en detalj som förstärker miljöns karaktär och om ni inte hörde den under er vistelse måste vi kontrollera vad som gått snett? När det gäller rummen har vi samlat och köpt in alla antika möbler för att göra varje rum unikt och valet av interiör följer de olika husens karaktär. Spartanskt & ”klosterlikt” med en känsla av medeltid i nunneklostret, modernt klassiskt i klostergården som är ett nyare hus, Romantisk renässans i rummen på slottsområdet osv. Det var tråkigt att våra ambitioner inte matchade era förväntningar, och vi hoppas ändå att ni hade fina dagar i vår mysiga stad. Ha en fortsatt fin höst!