FindHotel
Travelocity
Orbitz.com
Omdömet skrevs 5 november 2020

Vadstena ligger väldigt fint vid Vättern och Klosterhotellet andas historia. Jag och min fru hade bokat en natt där och när vi kom dit fick vi veta att hotellet är uppdelat på olika byggnader i stan. Vi skulle bo i en annan byggnad ca 600 meter från själva huvudbyggnaden. Inget problem egentligen, men hade varit bra att få veta det i förväg.

Nu hade vi inte planerat att besöka deras spa, men om det hade varit fallet så hade det känts tråkigt att behöva ge sig ut i kylan och gå mellan spa och hotellrummet. Jag har många hotellnätter per år runt om i landet och läget, staden och miljön var fint, men inte värt pengarna tyvärr när vi betalade över 2000 kr för en natt.

Positivt:

• Läget och den mysiga staden
• Trevlig och hjälpsam personal
• Gratis parkering
• Tyst och lugnt när man ska sova pga läget på byggnaden där vi bodde
• Skön säng på rummet
• Kaffe och te på rummet
• God frukost
• Bra ordnat vid frukosten för att undvika trängsel nu under Corona-tider
•Välstädat rum
• Golvvärme i badrummet

Negativt:

• Dyrt, inte värt pengarna i förhållande till vad man fick
• Frukosten serverades i annan byggnad så man fick gå ut för att komma dit, inget jätteproblem, men hade varit bra att veta vid bokning
• Rummet tidsenligt inrett, men ganska tråkigt och kändes gammalt, men på fel sätt
• Sänglamporna på sängbordet hade mörka skärmar och gav så dåligt att ljus att det var omöjligt att tex ligga och läsa i sängen. Mer stilenlig prydnad än funktion.
• Enbart mörkläggningsgardin, det fanns en annan gardin, men den ombads man via en lapp att inte röra. Detta innebar att man antingen fick ha det kolsvart eller också acceptera att de som promenerar förbi utanför har full insyn in i rummet.
•Få kanaler på tv:n
• Inga prydnadskuddar (eller vanliga) så att man kan halvsitta lite skönt i sängen och titta på tv. (Enbart två sängkuddar.)

Rumstips: Hotellet är uppdelat i flera byggnader i Vadstena, kolla noga vid bokning var du vill bo och avståndet till allt.
Datum för vistelsen: oktober 2020
Tack zoni22
Omdömet skrevs 31 augusti 2020

Med den historiska bakgrunden tänker man sig ett minutiöst genomfört hotellprojekt. Tyvärr motsvarar interiören, service och frukostbordet inte alls förväntningar. Rummen är fantasilösa, hafsigt komponerade och badrummet inrett likt en simhall från 1970-talet. Illa städade och utkylda sällskapsrum inbjuder föga. Frukostmiljön är bedrövlig i from av kraftigt dånande kylskåp och tanken på att spela svag gregoriansk musik i klostermiljön har uppenbarligen inte slagit ägarna. Frukostbuffén i sig påminner om en bensinstations utbud. Det kan bli så mycket bättre - detta är inte bättre än enklaste Scandic-standard. Man har inte förvaltat sitt kulturella kapital särkilt väl.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack Y5844LAthomase
Sofia Lindholm, Marknadsföring på Vadstena Klosterhotel, svarade på det här omdömetSvarade 3 september 2020

Hej, det låter som att inte mycket blev rätt under er vistelse och det var tråkigt att höra. Vi har kanske lite delade meningar om konceptet vi bedriver, vi har arbetat fram Klosterhotellet till vad det är idag i över 30 år då det är en familjedriven verksamhet, och jag kan försäkra er om att ambitionen att förvalta det kulturella kapitalet är mycket omfattande. Däremot kan en hel del sätta käppar i hjulen när man verkar i kulturmärkta lokaler och vissa lösningar (jag tänker tex på kylarna du nämner... ) är ibland inte de mest fördelaktiga, men nödvändiga för att följa konstens alla regler i kulturmärkta fastigheter. Den gregorianska musiken finns överallt i vår verksamhet- i matsalar, frukost, i 1700-talsvåningen och i vårt spa. Jag håller med om att det är en detalj som förstärker miljöns karaktär och om ni inte hörde den under er vistelse måste vi kontrollera vad som gått snett? När det gäller rummen har vi samlat och köpt in alla antika möbler för att göra varje rum unikt och valet av interiör följer de olika husens karaktär. Spartanskt & ”klosterlikt” med en känsla av medeltid i nunneklostret, modernt klassiskt i klostergården som är ett nyare hus, Romantisk renässans i rummen på slottsområdet osv. Det var tråkigt att våra ambitioner inte matchade era förväntningar, och vi hoppas ändå att ni hade fina dagar i vår mysiga stad. Ha en fortsatt fin höst!

Omdömet skrevs 30 augusti 2020 från mobil enhet

Mysigt hotell och spa men under all kritik för sängen. Hade det inte varit för den hade jag gladeligen satt 4-5 i betyg.
Vi åkte så vi hade tidiga tiden för spa. Vilket var lyckat då det var knappt några andra där. Rent och fräscht spa med trevlig och serviceinriktad personal. Kan verkligen rekommendera detta.

Sen åt vi i restaurangen där det serverades underbart god mat. Vällagad och genomtänkt.

Sen kommer vi till det negativa.
Rummet var inte färdigstädat när vi kom till rummet vid incheckningstiden. Sängen var en gammal fjädermadrass där fjädrarna kändes igenom. Dessa skulle verkligen behövas bytas ut.

1  Tack 351jennya

Hej! Tack för lite ris och mera ros :) Vi är väldigt glada att ni överlag uppskattade er vistelse, och det ni nämner som negativt ska vi givetsvis undersök närmare för att åtgärda om behov finns. Ber också om ursäkt om städningen inte var i tid för incheckning, Ibland sker oförutsedda händelser och vi tackar för ert tålamod att invänta färdigställning. Ha en fin höst och vi hoppas på att få välkomna er åter!

Omdömet skrevs 14 augusti 2020 från mobil enhet

Otroligt vackert beläget i underbara Vadstena ligger klosterhotellet. Vi sov i själva klosterbyggnaden, mäktig känsla. Frukosten avnjöts i den pampiga kungasalen med riktig medeltidskänsla. Det fanns det mesta på frukostbuffén men det hade kunnat läggas upp lite snyggare. Kanske inte de mest moderna rummen och dessutom ganska dyrt men ändå klart värt ett besök! Vårt rum hade jacuzzi och utsikt över innergården.

Tack clarah687

Hej och tack för fint omdöme! Varmt välkomna tillbaka snart igen :)

Omdömet skrevs 9 augusti 2020 från mobil enhet

Hotellet har sina byggnader ganska utspridda. Inget som vi besvärades av då vi tycker om promenader men är man rörelsehindrad bör man stämma av det vid bokningen. Jättebra middag och frukost som ingick i vårt spapaket weekend. Personalen var trevlig och kunniga. En fantastisk guide gjorde stort intryck på oss när han visade oss området med hög och inlevelsefull stämma. Vi blev mycket väl omhändertagna på spa avdelningen av en serviceminded tjej som glatt visade oss runt. Det bjöds på frukt, vatten, juice och the. Lättare lunch fanns att köpa om man önskade.
Ett litet minus som sänkte betyget idag var städningen. Hängde damm och spindelnät i taklampan å i fönstren i vårt rum i slottsflygeln/lilla slottsvillan. Hall och trapphuset var skitigt med solkiga mattor. En gamal vill dom kanske skulle behöva rustas upp men hade ändå en viss charm. Stort plus för parkeringsmöjligheter precis utanför rummet.

Tack veronica1232016

Hej! Tack för er recension av er vistelse, och för bra feedback gällande det som drog ned betyget något. Vi ska följa upp det på en gång, nästa gång ni kommer är vi tipptopp! :) Ha en fin höst!