Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Tripadvisor156 US$
Priceline
Expedia.com156 US$
FindHotel
Hurb179 US$
Omdömet skrevs 30 augusti 2020 från mobil enhet

Mysigt hotell och spa men under all kritik för sängen. Hade det inte varit för den hade jag gladeligen satt 4-5 i betyg.
Vi åkte så vi hade tidiga tiden för spa. Vilket var lyckat då det var knappt några andra där. Rent och fräscht spa med trevlig och serviceinriktad personal. Kan verkligen rekommendera detta.

Sen åt vi i restaurangen där det serverades underbart god mat. Vällagad och genomtänkt.

Sen kommer vi till det negativa.
Rummet var inte färdigstädat när vi kom till rummet vid incheckningstiden. Sängen var en gammal fjädermadrass där fjädrarna kändes igenom. Dessa skulle verkligen behövas bytas ut.

1  Tack 351jennya
Sofia Lindholm, Marknadsföring på Vadstena Klosterhotel, svarade på det här omdömetSvarade 3 september 2020

Hej! Tack för lite ris och mera ros :) Vi är väldigt glada att ni överlag uppskattade er vistelse, och det ni nämner som negativt ska vi givetsvis undersök närmare för att åtgärda om behov finns. Ber också om ursäkt om städningen inte var i tid för incheckning, Ibland sker oförutsedda händelser och vi tackar för ert tålamod att invänta färdigställning. Ha en fin höst och vi hoppas på att få välkomna er åter!

Omdömet skrevs 14 augusti 2020 från mobil enhet

Otroligt vackert beläget i underbara Vadstena ligger klosterhotellet. Vi sov i själva klosterbyggnaden, mäktig känsla. Frukosten avnjöts i den pampiga kungasalen med riktig medeltidskänsla. Det fanns det mesta på frukostbuffén men det hade kunnat läggas upp lite snyggare. Kanske inte de mest moderna rummen och dessutom ganska dyrt men ändå klart värt ett besök! Vårt rum hade jacuzzi och utsikt över innergården.

Tack clarah687

Hej och tack för fint omdöme! Varmt välkomna tillbaka snart igen :)

Omdömet skrevs 9 augusti 2020 från mobil enhet

Hotellet har sina byggnader ganska utspridda. Inget som vi besvärades av då vi tycker om promenader men är man rörelsehindrad bör man stämma av det vid bokningen. Jättebra middag och frukost som ingick i vårt spapaket weekend. Personalen var trevlig och kunniga. En fantastisk guide gjorde stort intryck på oss när han visade oss området med hög och inlevelsefull stämma. Vi blev mycket väl omhändertagna på spa avdelningen av en serviceminded tjej som glatt visade oss runt. Det bjöds på frukt, vatten, juice och the. Lättare lunch fanns att köpa om man önskade.
Ett litet minus som sänkte betyget idag var städningen. Hängde damm och spindelnät i taklampan å i fönstren i vårt rum i slottsflygeln/lilla slottsvillan. Hall och trapphuset var skitigt med solkiga mattor. En gamal vill dom kanske skulle behöva rustas upp men hade ändå en viss charm. Stort plus för parkeringsmöjligheter precis utanför rummet.

Tack veronica1232016

Hej! Tack för er recension av er vistelse, och för bra feedback gällande det som drog ned betyget något. Vi ska följa upp det på en gång, nästa gång ni kommer är vi tipptopp! :) Ha en fin höst!

Omdömet skrevs 2 augusti 2020 från mobil enhet

Även om man bor på andra sidan stan från det vanliga klosterhotellets byggnad bor man centralt, tråkigt dock att det inte tydligt framgår att man bor så långt ifrån huvudbyggnaden. Vi fick ett rum på bottenvåningen med folk som går precis utanför så kunde lika gärna haft ett rum utan fönster. Väldigt sköna sängar dock. På morgonen fanns det bara kallvatten i duschen och vid frukosten var kaffet slut och de tyckte inte att det var värt att hämta nytt när det skulle stänga om 30min. Det kändes allmänt utplockat på frukosten och när man frågade efter något var svaret att det brukar vara ont om saker på söndagar. Dukarna vid buffén var smutsiga som att de inte tvättats. Det känns helt orimligt att ta 2400kr per natt för detta boende. Man gör bäst i att hitta ett annat boende när man besöker Vadstena.

5  Tack 15erik20
Omdömet skrevs 30 juli 2020

Unik atmosfär

Vackert läge vid sjön

Jättegod frukost med mycket att välja mellan

Lite halvsunkigt spa, trångt, inte så mycket att göra och fler handdukar kostar extra

På andra spahotell där middag ingår brukar man få välja mellan ett antal rätter på menyn men här fick man inte välja. Därför gick middagen väldigt fort då tallrikarna med nästa rätt kunde bäras ut omgående Så det roliga med middagen försvann lite.

Dålig luft på rummet

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack Eljo44
Sofia Lindholm, Marknadsföring på Vadstena Klosterhotel, svarade på det här omdömetSvarade 2 augusti 2020

Hej! Va roligt att ni njöt av vår fina miljö. Den är verkligen unik i sitt slag!

Det var däremot ett mycket tråkigt ordval gällande vårt spa som jag absolut inte känner igen från tidigare omdömen. Våra faciliteter är väldigt väl underhållna och spaavdelningen brukar vara mycket uppskattad av våra besökare, så jag skulle bli väldigt tacksam om du vill kontakta mig för vidare feedback om vad det var som gjorde att din upplevelse inte levde upp till förväntan. Maila
gärna till mig (Sofia) Spachef@klosterhotel.se

Ha en fin sommar!