Spara
Guldkorn för en...

vastervik04
Västervik, Sverige
från mobil enhet
Trevlig upplevelse dock ganska kallt

Gkarlson
Tyresö, Sverige
Läs alla 172 omdömen

...historienörd. Bra skyltat så man kan läsa om denna Vasaborgs historia och Gustav Vasas något mindre kända sin Magnus, som förövrigt ligger begravd i klosterkyrkan.

Datum för upplevelsen: maj 2021
Tack vastervik04

Trevligt ställe om man är historie intresserade. Roligt att se att man restaurera detta kultur arv och väl värt ett besök

Datum för upplevelsen: maj 2021
Tack Gkarlson
Omdömet skrevs 25 oktober 2020 från mobil enhet

Stort och maffigt vid hamnen, kr. 90,- inträde, men fint att kolla runt om och i borggården, bra med information

Datum för upplevelsen: oktober 2020
2  Tack berntaagel
Omdömet skrevs 3 oktober 2020 från mobil enhet

Vadstena en fin gammal stad med mycket ursprungsbebyggelse. Vi hann inte med så mycket under vårt korta besök i ett lite råkallt väder.

Datum för upplevelsen: oktober 2020
Tack thomberg48
Omdömet skrevs 29 augusti 2020

Ta inte den guidade turen utan se filmen och lyssna på berättar rösten. Då får du all information som du behöver. Guiden gick förbi oss som väntade utan att säga något, ställde sig utom synhåll och väntade på att vi som besökare skulle förstå??!! att nu var hon på plats. Hon hade ingen volym i rösten så till slut gav jag upp och slutade lyssna. Det vart ett enda mummel.
Men ett fint, välbevarat slott, värt ett besök.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
Tack 575berita