Spara
Höjdpunkter från omdömen
Vackert.

Vacker slott centralt belägen med hamnen och Hamnparken intill och restauranger och kaféer. Slottet ... läs mer

fr_keny
Norrköping, Sverige
från mobil enhet
Dyrt & oprisvärt, men slottet utifrån är mäktigt

Själva slottet i sig skulle få fem i betyg, men tyckte att det var väl dyrt med tanke på hur lite ... läs mer

DinaR680
Göteborg, Sverige
Läs alla 178 omdömen

Omdömet skrevs 3 oktober 2020 från mobil enhet

Vadstena en fin gammal stad med mycket ursprungsbebyggelse. Vi hann inte med så mycket under vårt korta besök i ett lite råkallt väder.

Datum för upplevelsen: oktober 2020
Tack thomberg48
Omdömet skrevs 29 augusti 2020

Ta inte den guidade turen utan se filmen och lyssna på berättar rösten. Då får du all information som du behöver. Guiden gick förbi oss som väntade utan att säga något, ställde sig utom synhåll och väntade på att vi som besökare skulle förstå??!! att nu var hon på plats. Hon hade ingen volym i rösten så till slut gav jag upp och slutade lyssna. Det vart ett enda mummel.
Men ett fint, välbevarat slott, värt ett besök.

Tack 575berita
Omdömet skrevs 7 augusti 2020 från mobil enhet

En i mängden av ståtliga slott från Vasatiden. Ligger i en lugn och vacker del av Vadstena. Lummig park och vallgrav man kan fiska i.

Tack Peter J
Omdömet skrevs 4 augusti 2020 från mobil enhet

Detta började bra med den kvinnliga skådespelerskan men sen kom den manliga. Han var så dålig så det går inte sätta ord som jag skriver här ( Ett av de fall där inte ens en mor kan till honom kan ge någon positiv kritik ).
I det hela skulle jag beundra utsidan och inte sätta min fot över vindbryggan.

Tack hybbe
Omdömet skrevs 4 augusti 2020 från mobil enhet

Fint slott att titta på från utsidan. Inte så mycket att se inuti. Vi tog en guidad tur som hette nattvandringen som lät intressant. Det var den INTE! Tjejen gjorde ett bra jobb som Karin Månsdotter men killen som skulle föreställa Erik hade inte förberett sig tillräckligt eller så hade han en väldigt dålig dag. Både manus och skådespelare var en besvikelse. Inte värt pengarna.

Tack anjemi