Spara
Höjdpunkter från omdömen
Vackert.

Vacker slott centralt belägen med hamnen och Hamnparken intill och restauranger och kaféer. Slottet ... läs mer

fr_keny
Norrköping, Sverige
från mobil enhet
Dyrt & oprisvärt, men slottet utifrån är mäktigt

Själva slottet i sig skulle få fem i betyg, men tyckte att det var väl dyrt med tanke på hur lite ... läs mer

DinaR680
Göteborg, Sverige
Läs alla 178 omdömen

Omdömet skrevs 7 augusti 2020 från mobil enhet

En i mängden av ståtliga slott från Vasatiden. Ligger i en lugn och vacker del av Vadstena. Lummig park och vallgrav man kan fiska i.

Tack Peter J
Omdömet skrevs 4 augusti 2020 från mobil enhet

Detta började bra med den kvinnliga skådespelerskan men sen kom den manliga. Han var så dålig så det går inte sätta ord som jag skriver här ( Ett av de fall där inte ens en mor kan till honom kan ge någon positiv kritik ).
I det hela skulle jag beundra utsidan och inte sätta min fot över vindbryggan.

Tack hybbe
Omdömet skrevs 4 augusti 2020 från mobil enhet

Fint slott att titta på från utsidan. Inte så mycket att se inuti. Vi tog en guidad tur som hette nattvandringen som lät intressant. Det var den INTE! Tjejen gjorde ett bra jobb som Karin Månsdotter men killen som skulle föreställa Erik hade inte förberett sig tillräckligt eller så hade han en väldigt dålig dag. Både manus och skådespelare var en besvikelse. Inte värt pengarna.

Tack anjemi
Omdömet skrevs 29 juli 2020 från mobil enhet

Jag tror nog detta var det tråkigaste slott jag besökt. Kala väggar, inga möbler och ingen konst. Inte värt 90kr

Datum för upplevelsen: juli 2020
2  Tack FritzKubrick
Omdömet skrevs 21 juli 2020

Vi beslöt oss för att inte ta en guidad tur på slottet. Det är bra skyltat och det finns informativa tavlor runt om i hela slottet så vi blev nöjda. Slottet är välbevarat. Alla våningar och rum var öppna så vi kunde besöka allt från kanontornet längst ner till festvåningen överst. Både vi vuxna och våra tonåringar var nöjda med besöket.

Datum för upplevelsen: juli 2020
2  Tack 948susannes