Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 2 september 2020 från mobil enhet

Sov över en natt vid vandring mellan Alvastra kloster till Vadstena. Bra vandrarhem med kök och tv rum. Vi bodde i fyrbäddsrum med både sängar och våningssäng. Lite brist på duschar i vårt hus. Kul grej med frukostkorg.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack lillguden
Omdömet skrevs 28 juli 2020

Vi bodde två nätter i ”lyxrummet” högst upp med egen dusch, toa och bastu samt utsikt över Vättern. Vi hade turen att få njuta av två vackra solnedgångar. Väldigt fint rum, men priset var väl i överkant. Saknade en del möbler som sängbord t ex och det fanns ingen dushtvål, ej heller någon hylla i duschen. Wi-Fi funkade väldigt dåligt, vi fick stå i hallen med öppen dörr. Det var ganska trångt i köket ena morgonen, lång kö till den långsamma och rätt undermåliga kaffebryggaren! Omgivningarna är väldigt fina och det blev både morgon- och kvällsbad. Njöt 2 ggr av den supersmarriga Borghamnsvåfflan med rökt sik på caféet. Vi gick den trevliga Marialeden ena dagen och tog bilen till Stocklycke den andra dagen för en vandringstur. Middag intog vi på Gyllenhammars Rest, en kort promenad bort, väldigt trevligt och gott. Boka bord i god tid!

Tack NinaCarina81
Omdömet skrevs 27 juli 2020 från mobil enhet

Ett prisvärt ställe med intressant historie som är blandning mellan B&B och vandrarhem. Vi bokade ett dubbelt rum med egen toa. Dusch delade vi med andra gäster. Funkade bra. Stället var rent och fräscht. Rummet ganska litet om man har större bagage. Sängkläderna sköna men sängarna tyvärr obekväma. Helt ok för en natt. Skulle inte bo fler än en natt. Fint läge bredvid småbåtshamnen. Största negativ var att kundservicen var inte jättebra. Vi ringde till exempel för att kolla om möjligheten att checka in tidigt och blev informerat väldigt barskt att svaret var nej. Inget bra intryck. Middag käkade vi på ett trevligt värdshus i byn, gångavstånd från B&Bn - Gyllenhammars. Bordet måste bokas om ni vill dit.

Tack UKStockholm
Omdömet skrevs 23 juli 2020

Detta är ett vackert ställe vid Omberg och dess vandringsleder. Perfekt om man vill gå den långa leden runt hela Omberg, 27 km eller Marialeden. Det finns badmöjligheter. Vill man boka/hyra kajaker så finns det också. Vad är bättre en solig, vacker, lugn sommardag/kväll? Rummen är relativt bra i förhållande till priset, lite väl lyhört. Min säng var jätteskön! Det går bra att hyra lakan och handdukar, vilket är toppen för oss som går med ryggsäck. Ägarna håller på att rusta upp byggnaderna, så det blir nog bara bättre med åren. Det finns ett gemensamt kök, toaletter och duschar - vandrarhemsstandard i dagsläget. I caféet finns enklare mat och fika. Det som finns är tillagat med omsorg - det lilla extra. Jag åt en jättegod laxwrap och en ännu godare paj. Lite öl och vin efter vandringen så var lyckan total. Frukosten var god, men det nybakade brödet var fantastiskt! Man kan köpa med sig mat för dagens vandring. Personalen var väldigt trevligt och ansträngde sig verkligen för att min vistelse skulle bli så bra som möjligt, vilket känns extra bra när man solovandrar och kommer dit trött, genomvåt och hungrig. Prisvärt. Jag återkommer gärna!

Tack 706susannek
Omdömet skrevs 31 maj 2020

Efter vandring från södra sidan av Omberg checkade vi in på Borghamn strand. Vi fick en trevlig husesyn innan vi fick vårt rum. Sköna sängar och god frukost. Vi åt frukosten utomhus mellan de vackra byggnaderna samt med utsikt över den lilla hamnen i Vättern vilket var en mycket trevlig upplevelse. Prisvärt och familjärt ställe som var mysigt att bo på. Kan klart rekommenderas!

Datum för vistelsen: maj 2020
Tack EvaS4340