“Suveränt överraskande bra!”
Omdöme om Restaurang Bakgatan

Restaurang Bakgatan
Rankad som nr 9 av 26 Restauranger i Vadstena
Omdömet skrevs 20 september 2020 från mobil enhet

Suveränt överraskande bra! Grabbarna är suveränt trevliga, vi känner oss mycket välkomna. De kollar upprepade gånger att vi mår bra och hur vi upplever maten. Oxtartaren till förrätt är klart nyskapande & olik allt annat, till dess fördel. Ryggbiffen som kan vara ”hård & osaftig” var överraskande tilltalande, flanksteken var något överstekt men tillsammans med dragonmajon en suverän kombo med krispiga frittes. En helkväll i Vadstena helt enkelt. Uppskattar verkligen besöket & hoppas vi kan komma tillbaka efter renoveringen.

Datum för besöket: september 2020
Tack Bjorn-Kajsa

Omdömet skrevs 28 augusti 2020 från mobil enhet

Oj oj oj
Vi letade efter en krog som inte var en turistfälla, vilken succé det blev. Började med deras oxtartar, kanon god! Sedan deras ryggbiff, minst lika god. Rejäla portioner till ett bra pris. Drycken som killen i servitrisen rekommenderade var kanon. Vi kommer tillbaka!

Tack Johanfalk89
Omdömet skrevs 28 augusti 2020

Att få komma till Vadstena och uppleva den fantastiska staden, och sedan runda av det med en ljuvlig middag på restaurang Bakgatan. Personligt och trevligt med toppklass i mat, cocktails och service, detta med mat efter säsong och en fantastisk dryckesmeny gör det fulländat.
Oskar och Tobias som äger krogen gör ett lysande arbete och ger personlig och trevlig service.

Jag kommer definitivt besöka Vadstena för att än en gång få besöka restaurang Bakgatan!

Tack Tomcollinslover
Omdömet skrevs 26 augusti 2020

Man märker snabbt att det ligger både erfarenhet, kunskap, värme & pricksäkert smaksinne bakom denna "bistro".
Ta gärna in en förrätt extra för att inte missa något!
Trevligt bemötande, rakt & ärligt till humana priser.
Vi kommer tillbaka med glädje!
P.s snygg servitör!

1  Tack Upnorthchef
Omdömet skrevs 21 augusti 2020

Väldigt god och vällagad mat. Vi åt kantarelltoast, ryggbiff och flankstek. Väldigt fint kött i rikliga portioner.

1  Tack BERTILLI-25

Resenärer som tittade på Restaurang Bakgatan tittade också på

Vadstena, Östergötlands län

Besökt Restaurang Bakgatan? Berätta vad du tyckte!