Höjdpunkter från omdömen
Historisk kyrka

En kyrka med mycket historia här regerade en gång Heliga Birgitta. Är du i Vadstena måste kyrkan ... läs mer

Omdömet skrevs 27 december 2018
Anders M
Lindesberg, Sverige
Vacker Kyrka

Enligt mig en av de vackraste kyrkorna i Sverige och väl värd ett besök. Ett intressant resmål för ... läs mer

Omdömet skrevs 21 oktober 2018
Thomas M
från mobil enhet
Läs alla 105 omdömen

Omdömet skrevs 14 mars 2017

Denna klosterkyrka är absolut värd ett besök. Ett stycke svensk historia som visar var vi kommit ifrån. Vad man än tycker om religion så finns det tillfälle att finna ro här.

Datum för upplevelsen: oktober 2016
Tack 729svenb
Omdömet skrevs 18 januari 2017

En synnerligen användbar kyrka. Förutom sin egen mäktighet och historiska bakgrund känns den välkomnande och används för många olika händelser. För människor i alla livets skeden. Balanserade nöjesaktiviteter som konserter med kända sångare och musiker till olika körer och årstidsevenemang.

Datum för upplevelsen: maj 2016
Tack garysparrborn
Omdömet skrevs 2 januari 2017 från mobil enhet

En sparsmakad kyrka som andas lugn
Kyrkan ligger mitt i klosterområdet och är en naturlig besökspunkt när man besöker Vadstena

Datum för upplevelsen: december 2016
Tack Owe B
Omdömet skrevs 18 september 2016 från mobil enhet

På utsidan upplever man inte att kyrkan är stor. Först när man kommer in ser man bredden på kyrkan, känns som en av de bredaste jag har sätt. Fin och måste ses vid Vadstena besök.

Datum för upplevelsen: september 2016
1  Tack mikaelo403
Omdömet skrevs 11 augusti 2016 från mobil enhet

Klosterkyrkan är värt ett besök om du gillar historia och arkitektur. Här kan du tända ett ljus och sitta ned en stund, kika på utsmyckningar och Heliga Birgittas reliker. I kyrkan kan du betala med Swish.
/Lena

Datum för upplevelsen: augusti 2016