“Trevlig resturang med lite steril inredning”
Omdöme om Starby Restaurang

Starby Restaurang
Rankad som nr 12 av 21 Restauranger i Vadstena
Beskrivning: Business Countryside Hotell i Vadstena Starby Hotell är ett hotell i countryside stil, vi erbjuder högkvalitativa helhetsupplevelser för både mötesgäster och weekendgäster med gastronomiska upplevelser. Hotellet är vackert beläget i Vadstena som ligger vid Vätterns östra strand i Östergötland, mitt emellan Stockholm och Göteborg. Vi skämmer bort våra gäster med service. Vi vet att när ni njuter av fantastisk mat, härliga upplevelser och lugna miljöer så blir mötet mellan människor mer givande, kreativt och effektivt. Möten inspirerar och motiverar! Vi kallar det Business Countryside®
Omdömet skrevs 17 maj 2021

Trevlig liten resturang 10 min promenad från centrum.

Vi valde kvällens meny som på pappret lät väldigt trevlig med vin paket. Vi fick sotad lax med nässel skum till förrätt med ett Risling att dricka till. En mycket trevlig kombination och det kändes helt i tiden att servera nässlor nu när de är sprida och fina. Följdes av en huvudrätt på lammlägg med primörer. Trevlig prestation och goda primörer, dock var lammet lite för salt och relativt torrt vilket blev lite av en besvikelse men vinet, en reserva från Chile, passade väldigt bra till. Dock förstod jag inte varför man serverade test potatis till, hade varit trevligt med lite mer primörer i stället vidare tillförde inte den rökta äggulan så mycket

Efterrätten blev rabarber glass med saltkolafudge med Moscato de Asti från Italien även denna väldigt trevlig, möjligen lite överarbetad men trevlig presentation och smulorna av vit choklad kav en mycket trevlig krunch till anrättningen.

Totalupplevelsen blev dock bra och en mycket trevlig kväll, blir ni strandsatta i Vadstena kan jag varmt rekommendera ett besök. Är också lite imponerad av att det verkar finnas två, tre restauranger till i stan av motsvarande kvalite så får nog bli några fler besök här

Så uselt väder, trevlig stad men vi hade ju tur med maten

Datum för besöket: maj 2021
Tack Gkarlson

Omdömet skrevs 30 oktober 2020 från mobil enhet

Perfekt hamburgare! Bad om medium-rare och fick den också i det skicket. Saftig och god. Pommes lika bra som burgare tillsammans med fantastisk tryffel dressing. Kommer inte ihåg när jag åt lika god hamburger måltid.

Datum för besöket: oktober 2020
1  Tack peddans
Omdömet skrevs 20 oktober 2020 från mobil enhet

Vi drog till Vadstena en fredag-lördag. Paketet innehöll en superb tvårätters. Oxsvans till förrätt och röding till huvudrätt. Kryddning och tillagning pefekt. Servicen uppmärksam och snabb.

Datum för besöket: oktober 2020
Tack anderskinding315923
Omdömet skrevs 7 oktober 2018 från mobil enhet

Vi bokade bord för fyra vuxna och två barn och restaurangen ringde upp oss för att kontrollera att bokningen var ok
Det vi inte fattade då var att det serverades en fast kvällsmeny där det inte fanns möjligheter för att barn anpassa måltiden.

Vi vuxna fick en utsökt måltid med passande dryck och barnen fick med personalens hjälp sin mat tillredd så att de blev mycket nöjda
Lokala råvaror tillredda med smak och finess gav oss en god och trevlig kväll

Datum för besöket: september 2018
Tack leidstedt
Omdömet skrevs 30 juni 2016

Bra rätt igenom dvs bra läge (lite avskiljt men ändå nära till allt), bra logi och bra frukost. Jag var där under sommaren när restaurangen går lite på "lågvarv" men flera restauranger ligger 5 min bort. Det finns även en bra o gratis bilparkering.

Datum för besöket: juni 2016
Tack Stesse

Resenärer som tittade på Starby Restaurang tittade också på

Vadstena, Östergötlands län

Besökt Starby Restaurang? Berätta vad du tyckte!