“Lyxiga pizzor även för avhämtning”
Omdöme om Terreno Deli

Terreno Deli
Rankad som nr 4 av 188 Restauranger i Solna
Beskrivning: Terreno Deli är vår Toscanska hörna och delibutik. Alla rätter tillagas för hand med lika delar omtanke och kärlek. I vårt egna bageri bakar vi bröd och andra bakverk. Som komplement till egenproducerat kommer det att finnas produkter att köpa från utvalda producenter, både svenska och runt om i Europa. I Terreno Deli hittar du våra favoritostar, men också oliver, olivoljor, charkuterier, nybakat bröd och naturligtvis Prosciutto crudo di Parma, vilket enligt oss är den bästa lufttorkade skinkan från Italien. Terreno Deli fungerar som en mötesplats i en Toscanainspirerad miljö och en meny som anpassas efter säsong. På Terreno Deli kan du äta lunch, stanna till för ett glas vin med tillhörande ostbricka på vägen hem från jobbet eller äta en god italiensk middag. Du kan också köpa med dig mat och delikatesser hem. Tanken att kunna handla fina italienska råvaror i en spännande och trevlig miljö samtidigt som du njuter av ett glas vin från vår eget vineri, är något som tilltalar oss.
Omdömet skrevs 9 mars 2018

Firade födelsdag och ville överraska med pizzor i hemmet. Även om Terreno ligger 2 km bort så åkte jag dit och hämtade 3 st jättegoda pizzor. De har 4 att välja på. Bottnarna var makalösa och topping färsk. Bra pizzor när det ska vara lite extra gott. Enda problemet är parkering med bil.

Tack Martinodman
Joakim H, Chef på Terreno Deli, svarade på det här omdömetSvarade 30 april 2018

Hej Martinodman!

Tusen tack för din recension!
Att åka 2 extra kilometer är verkligen en jättekomplimang! Så tusen tack för det!
Vi har nyligen installerat en ny easy-park lösning så förhoppningsvis är det lättare nu.

Food & baverage manager

Omdömet skrevs 11 december 2017 från mobil enhet

Tog en ”mafioso” som skall vara en pizza med lite starkare salami och chiliolja, den hade tyvärr lite klen hetta, hade förväntat mig mer. Men smakerna var ändå goda så det gjorde inte så mycket. Lokalen är enkel och trevlig, lätt att drömma sig bort till en uteservering i Italien.
Starkast intryck gjorde nog tjejen som vi beställde av, som även serverade och höll ordning i restaurangen trotts fullt upp tog sig tid att se till att alla hade det bra.

Tack Robert O
Joakim H, Chef på Terreno Deli, svarade på det här omdömetSvarade 18 december 2017

Hej Robert O,

Tack för din recension, och vad härligt att du gillade maten, trots att hettan inte var helt på sin plats.
I sommar kommer vi att köra Terreno Deli på taket här på The Winery Hotel, så då kommer det verkligen att vara uteservering.
Jag ska hälsa Diana att ni uppskattade hennes goda arbete, tack för det :)

F&B Manager

Omdömet skrevs 3 november 2017 från mobil enhet

Vi var två par som skulle äta något gott på en resturang. Blev glatt överraskade av nivån på maten. Bra smaker och perfekt kokt pasta. Kunde där emot tycka att de hade lite för höga priser. Udda att beställa mat samt betala maten innan man satt sig.

Tack maxiragge
Joakim H, Chef på Terreno Deli, svarade på det här omdömetSvarade 28 november 2017

Hej maxiragge!

Tack för din fina recension från ditt besök hos oss. Vi försöker hålla tempot högt i Terreno Deli och samtidigt schysst och avslappnat.
Välkommen tillbaka till oss!

F&B manager

Omdömet skrevs 29 augusti 2017 från mobil enhet

Testade en pizza här som jag och min kille delade på till lunch.
Valde en vegetarisk pizza och den smakade mycket bra!
Perfekt grillad och bra kombination av smak. Något dyr, men jag betalar hellre mer för att få bättre kvalitet!

Tack Sarah A
Joakim H, Chef på Terreno Deli, svarade på det här omdömetSvarade 21 oktober 2017

Hej Sarah!

Tusen tack för dina fina ord!
Välkommen tillbaka till oss!

F&B manager

Omdömet skrevs 2 augusti 2017 från mobil enhet

Vi åt en lunch här, mycket god pizza och en fin kycklingsallad. Pastarätterna på menyn såg även mycket frestande ut. Goda viner från egen vingård, Chiantin är helt klart värd sin peng.
Rekommenderar ett besök här!

Tack HH240
Joakim H, Chef på Terreno Deli, svarade på det här omdömetSvarade 5 augusti 2017

Hej!

Tack för din recension även här!
Chiantivinerna gör sig väldigt bra till den italienska maten! Det håller jag verkligen med om. Vi serverar såklart också våra egna viner i Terreno Deli, både vårt röda Winery Red och vår Black Bottle Rosé!
Välkommen åter till oss.

Joakim

Resenärer som tittade på Terreno Deli tittade också på

Solna, Stockholms län

Besökt Terreno Deli? Berätta vad du tyckte!