“Bra sommarkrog”

Rankad som nr 6 av 195 Restauranger i Solna
Kök: Svenskt
Bra för: Affärsmöten, Romantiska möten
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Uteservering, Bokningar
Beskrivning: Här i Stockholms innerskärgård, i en charmig gammal grosshandlarvilla har vi skapat en levande restaurang och mötesplats för såväl långfärdseglare som finanskryssare och landkrabbor. Hos oss umgås och trivs alla utan förbehåll. Under högsäsong serverar vi lunch och middag sju dagar i veckan, och nere vid vattenbrynet återfinns Kärleksbaren där vi brukar grilla och dricka somriga drinkar när andan faller på och vädret tillåter under sommaren. Vi har givetvis även öppet under den mörka årstiden då vi bland annat kan fresta med skaldjur under hösten samt ett av stans vassaste julbord. Varmt välkomna till oss på Bockholmen!
Omdömet skrevs 18 december 2017

Suveränt att sitta utomhus och se båtarna komma in och ut ur Edsviken. Vi hade tur med vädret, så det var en jättefin julikväll.

Datum för besöket: juli 2017
1  Tack Gunilla G

Omdömet skrevs 10 december 2017 från mobil enhet

Riktigt låg kvalitet genomgående. Stenhårda köttbullar, endast tre sillsorter, torr Jansson. Stort plus för bra lutfisk fint serverat i små portioner. Servicen var lågvattenmärket när en flaska rött delades upp på 4,5 glas och det inte räckte till det sista glaset...vid första serveringen. Eget rum på övre våningen var också plus liksom övriga gäster.

Datum för besöket: december 2017
1  Tack 32PeterS32
Omdömet skrevs 6 december 2017 från mobil enhet

Fantastiskt mysig (något högljudd) miljö, precis bredvid vattnet. Vi hade köpt den färdiga skaldjursmenyn och även dryckespaketet som passade riktigt bra till. Vi fick hummersoppa till förrätt och denna var magisk. Detta kommer bli en tradition varje år!

Datum för besöket: december 2017
1  Tack hsefastsson
Omdömet skrevs 7 november 2017

Fantastisk mat, personal, omgivning. Jag har ätit på Bockholmen 4 gånger. Kommer tillbaka för julbord i december.

Datum för besöket: september 2017
1  Tack Daniel N
Omdömet skrevs 6 november 2017 från mobil enhet

Blev bjuden av mi n dotter..En avsides restaurang men så mysigt. Mycket trevlig personal som kunde sin meny.Vi åt en 6rätters skaldjursmeny. Helt suveränt gött. Kan verkligen rekommenderas. Passa på medans det fortfarande är prisvärt sedan är det alldeles för dyrt.

Datum för besöket: oktober 2017
Tack Pia A

Resenärer som tittade på Bockholmen Hav & Restaurang tittade också på

Solna, Stockholms län
Solna, Stockholms län

Besökt Bockholmen Hav & Restaurang? Berätta vad du tyckte!