“Utsökt mat, dålig service....”

Mama Giò Restaurang and Bar
Boka bord
sön 13/6
20:00
Rankad som nr 78 av 206 Restauranger i Solna

Det är med delade känslor jag skriver denna recension. Själva restaurangen är både ombonad och mysig och maten utsökt (värd en 5:a!). Åt utsökta krispiga risottobollar med balsamicodipp till förrätt. Till detta en coctail som visserligen var god men blev lite besviken på presentationen.Till varmrätt blev det en god och smakrik pasta med scampi. Avslutade middagen med en kaffedrink och italiensk glass.

Där det hela brast var servicen.... Fick ett väldigt trevligt bemötande när jag kom men efter en stund började problemen. Tänker inte ta upp alla här men ändå ge ett par exempel.
När man ätit klart varmrätten brukar det vara brukligt att man dukar bort tomma glas, assietter, brödpåsar, olje och vinägerflaskor mm vilket inte skedde. Även enkla restauranger brukar göra detta men här fick jag istället själv duka bort det och ställa det på bordet intill (se bild) och det stod fortfarande kvar när jag gick.
Beställde glass och en kaffedrink till dessert och bad uttryckligen att jag ville ha in båda samtidigt. Hörde köket både plinga i en klocka och ropa ut att glassen var klar men först tredje gången de ropade ut detta gick servitrisen och hämtade glassen efter att istället stått och pratat med en annan gäst vid ett bord intill mitt. Hon kan omöjligt missat att köket ropade. När hon väl serverade min glass påpekade jag att jag skulle få min kaffedrink samtidigt och fick då till svar att den skulle komma om en stund och var på väg därifrån då jag fick stoppa henne för att påpeka att glassen vid det här laget hade smält och nu bara var en sörja. Kan för mitt liv inte förstå hur hon kunde servera detta och att jag var tvungen att påpeka det. Hon ursäkta sig med att det var så mycket att göra vilket även det var märkligt, var väldigt få gäster i restaurangen så jag undrar hur det är när det är fullt?!
Tyvärr förstörde detta min middag som annars hade kunnat vara hur trevlig som helst.

Restaurangen har även ett väldigt märkligt betalsystem. Hade som hotellgäst erhållit en voucher och när jag bad om notan lämnade jag fram denna. Servitören kom tillbaka men utan nota. Istället hade han med sig kortläsaren där det totala beloppet var inknappat. När jag frågade om jag inte skulle få en nota sade han att detta inte går när man lämnar en voucher utan att man får kvitto med allt specificerat efter att man betalt. Kändes inte speciellt bra då jag med tanke på kvällens alla missar gärna hade fått syna notan innan jag betalade. Vid det här laget ville jag bara därifrån så jag betalade och gick.

Trots allt vill jag ändå rekommendera denna restaurang, förhoppningsvis kan servicen bli bättre och maten i sig är väl värt ett besök.

Datum för besöket: maj 2021
1  Tack Mats_Stockholm
Omdömet skrevs 4 oktober 2020 från mobil enhet

Prisvärt och härligt ställe. Härlig design och bra service. Personalen är kunniga och berättar mycket. Deras drinkar kan varmt rekommenderas också.

Datum för besöket: oktober 2020
2  Tack 433henriks
AngelicaHellgren, Marknadsföring på Mama Giò Restaurang and Bar, svarade på det här omdömetSvarade 6 oktober 2020

Hej! Vad roligt att höra :-) Det ska jag säga till vår personal.
Vi hoppas att du kommer tillbaka till vår restaurang och att du sprider ordet.
Mvh Angelica, Kommunikatör

Omdömet skrevs 6 januari 2021 från mobil enhet

Datum för besöket: oktober 2020
AngelicaHellgren, Marknadsföring på Mama Giò Restaurang and Bar, svarade på det här omdömetSvarade 7 januari 2021

Omdömet skrevs 20 september 2020

Datum för besöket: september 2020

Resenärer som tittade på Mama Giò Restaurang and Bar tittade också på

Solna, Stockholms län
Solna, Stockholms län

Besökt Mama Giò Restaurang and Bar? Berätta vad du tyckte!