“God bläckfisk!”

Restaurant Dioklecijan
Rankad som nr 3 av 25 Restauranger i Podstrana
Kök: Kroatiskt
Omdömet skrevs 27 juli 2020

Trevlig restaurang som serverade bröd innan maten och som hade väldigt god mat. Synd att det inte gick att beställ drinkar och att restaurangen ligger vid bilvägen dock.

Datum för besöket: juli 2020
Tack mariarW9149IC

Omdömet skrevs 26 juli 2020

Riktigt god mat och super trevlig personal. De bjöd på bröd samt en husetsshot.
Dock slut på alla drinkar de hade samt att det var barn som sprang runt och skrek större delen av kvällen.

Datum för besöket: juli 2020
Tack Morotsflugan
Omdömet skrevs 26 september 2019 från mobil enhet

Denna restaurang var enligt vår åsikt ganska medioker. Jag åt grillad fisk som var ok men lite vattnig och smaklös och min man åt oxfilé som hade en trådig konsistens och inte var så särskilt god tyvärr. Betjäningen var dock trevlig.

Datum för besöket: september 2019
Tack Lena L
milard0vic87, Manager på Restaurant Dioklecijan, svarade på det här omdömetSvarade 27 september 2019

Dear,

Thank you for your review!

Omdömet skrevs 6 augusti 2019 från mobil enhet

Vi förstår inte alls de höga betygen som den här restaurangen har.

När vi kom blev vi väldigt väl omhändertagna av en mkt trevlig servitör. En av oss valde ”Penne pasta with shrimps” och den andra ”Stuffed chicken with feta, ham and french fries”. Till detta valde vi rött vin, respektive rosévin. Pastan som kom in; ”shrimps” var små små ”pizzaräkor” i en sås som kändes som om nån bara öppnat en burk krossade tomater och hällt i räkor. Kycklingen kändes som ett fryst halvfabrikat som kom färdigpanerad och färdigfylld med ost. Till detta serverades chips, ja chips - inte french fries - och en tesked majonnäs och en (1) körsbärstomat.

Vi hade verkligen väntat oss mer av maten här, med tanke på omdömena på Trip Advisor.
Men, vinet var gott och servitören go och trevlig. Restaurangens läge kan man inte klaga på, trevlig utsikt över havet även om bilvägen går emellan, men träden döljer det mesta av trafiken.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack thesannabanana
milard0vic87, Manager på Restaurant Dioklecijan, svarade på det här omdömetSvarade 8 augusti 2019

Dear,

In our menu is well written that with stuffed chichen you get homemade chips, not french fries, so it doesnt make any sence that you expected french fries.
Thank you.

Omdömet skrevs 17 juli 2019 från mobil enhet

Bra service och mat. Tilltagna drinkar som tilltalade både ögat och smaklökarna. Inte så stora mat portioner. Lite högre prisbild likaså drinken. Är man inte jättehungrig så kan jag varmt rekommendera restaurangen. Eller beställ en förrätt och bottna med.

Datum för besöket: juli 2019
Tack tittiu2015
milard0vic87, Manager på Restaurant Dioklecijan, svarade på det här omdömetSvarade 17 juli 2019

Dear,

Thank you for your review and kind words!

Resenärer som tittade på Restaurant Dioklecijan tittade också på

Split, Split-Dalmatiens län

Podstrana, Split-Dalmatiens län

Besökt Restaurant Dioklecijan? Berätta vad du tyckte!