“Dramatisk natur ”

Rankad som nr 1 av 15 saker att göra i Bastad
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Ägarbeskrivning: Här skapar det vittrande berget ett dramatiskt landskap med raukar, klipphällar och klapperstensstränder som leder tankarna till Spetsbergen. I naturreservatet har många filmer spelats in under åren. Den kanske mest kända filmscenen är när döden spelar schack mot riddaren på strandmalen i Ingemar Bergmans "Sjunde inseglet". 2017 tilldelades Hovs hallar utmärkelsen "Treasures of European film culture" - platser med speciell kulturell betydelse för den europeiska filmen.
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Vilken hänförande natur. Med bra skodon är en promenad ett måste. Att sten kunde ha så många färger och former!

Tack Andebark

2024 av 108 omdömen

Omdömet skrevs 19 mars 2018

Jag har besökt Hovs Hallar ett flertal gånger under mitt liv och lag ledsnar aldrig. Det finns inget i naturväg i Sverige som slår denna uppenbarelse. Så otroligt vackert, ett besök är ett måste om man råkar vara i närheten.

Tack slipi83
Omdömet skrevs 1 oktober 2017

Ett besök vid Hovs Hallar är en naturupplevelse av stora mått. Den som inte vet bättre, tror nog inte befinna sig i Skåne, som man förknippar med ett landskap platt som en pannkaka. Karga klippor ochnkrypen möter en här. Den som har gott minne, erinrar sig, att det var här Max von Sydow spelade chack med djävulen i Ingemar Bergmans film, Sjunde inseglet.
Glöm ej ett besök på den utmärkta restauranten i direkt anslutning till parkeringen.

Tack skanertfamily
Omdömet skrevs 28 augusti 2017 från mobil enhet

Underbart område att promenera i. Men man får inte ha några krämpor då man måste kunna ta sig fram på klipporna.

Tack 342perg
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 6 augusti 2017 från mobil enhet

Trevlig miljö nära havet och naturen. Man måste ta sig tiden att insupa känslan, inget man bara rusar förbi.

Tack StinaLundgren

Resenärer som tittade på Hovs Hallar tittade också på

Bastad, Skåne län

Besökt Hovs Hallar? Berätta vad du tyckte!