“Fina rum, fantastisk utsikt...maten en besvikelse”

Hotell & Restaurang Hovs Hallar
Rankad som nr 14 av 53 Restauranger i Bastad

Mottagandet var godkänt, inte överdrivet varmt välkomnande, men absolut inte otrevligt. Rummen är rymliga och fina, fantastisk utsikt över hav och grönområden. Sköna sängar. Vi utnyttjade spa-delen ganska sparsamt så kan inte riktigt uttala oss. Men några få badtunnor räcker kanske inte så långt i covid-tider när man inte vill gosa ner sig tillsammans med okända människor. Tyvärr var maten en stor besvikelse. På rerättersmenyn gick det till huvudrätt att välja på lammracks och tonfisk. Inget ont om lamm eller tonfisk - men det är två lite speciella ingredienser som jag tror att många har lite svårt för. Varför inte ha i alla fall ETT säkert kort som någon burgare/kyckling osv? Mitt lamm var dessutom torrt, dåligt kryddat och även om jag inte älskar lamm så har jag ätit det mycket bättre tillagat på andra krogar. Flickvännen bad om något vegetariskt och hon sa att det var något av det sämsta hon har ätit, i princip var det överkokt pasta och sallad. Nej, hade maten bara varit i klass med boendet i övrigt så hade vi nog bokat in oss snart igen. Nu är vi lite tveksamma.

Datum för besöket: maj 2021
Tack Connyben

Omdömet skrevs 1 maj 2021

Stort rum med mysig altan, vi hade utsikt över havet och solnedgången. Trevlig hjälpsam personal både i restaurang och reception. Vi åt trerätters och barnmeny. En vuxen och ett barn är veg. och alla var nöjda med sin mat. Godast var friterad fisk (barn), räkor (förrätt), veg. lasagne med saffran, laxen och efterrätten med rabarber och glass.
Sedan kopplade vi av i badtunnan en stund innan sovdags och uppladdning för utflykt i naturen dagen efter.
Kan verkligen rekommendera hotellet både för par och barnfamiljer.

Datum för besöket: maj 2021
Tack wennerstrommingarna
Omdömet skrevs 29 mars 2021

Små rum med slarvig renovering, ett badrum med spygrönt kakel, 70-talet here I come.

Vi åkte hit i tron på helpension, men icke sa nicke. I dag, efter vi kommit hem ringer de och är korta i tonen om att kvällsmaten inte är betald.
(Hjortfile med grönpepparsås som bara smakade starkt), de vill väl att man ska dricka massor deras dyra vin....

Betalat som man gjort, gör man vill göra rätt för sig, men är man otrevlig mot mig så får ni härmed detta regelrätta, rättvisa omdöme av mig.

Så rekommenderar jag hotellet? Nej, åk dit och se naturen om ni har vägarna förbi, men bo någon annanstans.

Datum för besöket: mars 2021
Tack thords2021
Omdömet skrevs 3 februari 2021 från mobil enhet

Bodde på hotellet och åt en trerätters middag bestående av Skagentoast till förrätt, torskrygg till varmrätt samt Tiramisu till dessert.
Förrätt och varmrätt får klart godkänt men desserten drog ner betyget rejält. Kändes mer som en stabbig gräddbakelse utan tillstymmelse till att vara nära en tiramisu (tyvärr). Saknades både kaffesmak och likörsmak på den.
Vinglasen lämnade också mycket i övrigt att önska. Klumpiga glas som inte gav vinet rättvisa alls.
Påpekade för receptionen dagen efter och fick till svar att de hade andra glas om vi hade velat ha det, men det var ju så dags då...

Datum för besöket: januari 2021
1  Tack Wado_Urban
Omdömet skrevs 17 januari 2021

Hotell Hovs Hallar visade sig från sin bästa sida i strålande vintersol. Perfekt att befinna sig mitt på en vandringsled med utsikt över havet. Hotellet är renoverat och jättefint med härliga spa bad, fin restaurang och trevlig personal. Gillade att det ingår morgonrock och badtofflor och att alla rum har egen uteplats. Återkommer gärna.

Datum för besöket: januari 2021
Tack Annika B

Resenärer som tittade på Hotell & Restaurang Hovs Hallar tittade också på

Bastad, Skåne län
Bastad, Skåne län

Besökt Hotell & Restaurang Hovs Hallar? Berätta vad du tyckte!