“Undermålig service och medioker mat”

Hotell & Restaurang Hovs Hallar
Rankad som nr 17 av 52 Restauranger i Bastad
Omdömet skrevs 28 juli 2020 från mobil enhet

När vi kom dit blev vi placerade vid ett bord och servitrisen sa att hon strax skulle torka av vårt bord. Vi väntade och väntade men ingen kom, inte ens för att ge en meny eller ta vår beställning. Vi såg att bordet bredvid gick fram och tillbaka till baren och beställde mat och dricka. Ingen hade sagt att man skulle göra så. Jag frågade bartendern om det var så man skulle göra och fick ett jakande svar. Jag tog mitt sällskaps önskemål och gick till baren. Då först kom en servitör och frågade om vi beställt och ville ta vår beställning. Jag blev förbannad. Varför säger den ena att man skulle beställa vid baren och en annan att man skulle beställa vid bordet?
Efter ett tag kom vår mat med en person som frågade om vi hade bord 11. Vi hade ingen aning, ingen hade gett oss ett nummer. Personen frågade irriterat sin kollega om vi hade bord 11 och fick till svar att maten skulle till oss. De verkade inte ha någon koll. Vid detta laget hade jag ännu inte fått några bestick, de andra i mitt sällskap hade redan. Jag gick till salladsbaren för att ta bestick men just då gick en i personalen iväg med besticklådan fastän det fanns bestick kvar och jag bara behövde ett par. Han kom till bordet senare dock.
Märkte att vi inte var de enda som inte förstod deras system och var missnöjda med deras service. Ena grannbordet hade barn och hade inte fått sina barnrätter och det andra bordet var också irriterade.
Är det verkligen så smart att ha olika system och att ha en massa oerfarna ungdomar som springer runt och inte vet vad de gör på ett så pass fint ställe?
Jag rekommenderar ingen att komma hit. Det är fin utsikt men det dåliga bemötandet gör att det är värt att gå nån annanstans. Maten var dessutom medelmåttig.

Tack Neda_She

Omdömet skrevs 22 juli 2020 från mobil enhet

En fantastisk utsikt och ett otroligt fräscht och vackert ställe. Dock hade maten mer att önska den var smaklös. Salladsbuffé bestod mest av tomma skålar.

Tack Ann-Christine A
Omdömet skrevs 20 juli 2020 från mobil enhet

Bokat en trevlig vistelse på detta fina ställe. Läget suveränt men restaurangen o servicen där är ju katastrof. 2 förvirrade ungdomar som serverade någon form av mat??. Fick inga bestick, beställde vin till maten men vi fick säga till flera ggr om vinet då vi i stort sätt hade ätit upp middagen innan vinet serverades. När vi skulle beställa avec så tog whiskyn slut efter 2 cl då gick tjejen som serverade bara ifrån o sa att hon inte fixade detta. Se till att de som jobbar levererar en service som rättfärdigar priset på mat o dryck hos er.
Mvh från 4 personer i service branschen

2  Tack K2884DApeterk
Omdömet skrevs 20 juli 2020 från mobil enhet

Vi åt Moule Frites och Torskrygg. Den första var god medan torskryggen med tillbehör var mycket smaklös. Till efterrätt beställdes Vaniljglass med brownie och bär. Tyvärr saknades brownien vilket påpekades. Servitören skulle undersöka med köket men återkom aldrig. När jag 10 min senare frågade igen fick jag till svar att den var slut. Det finns förbättringspotential både i köket och i serveringen!

1  Tack 925matse
Omdömet skrevs 20 juli 2020 från mobil enhet

Lunch en måndag i juli. Grönsaksbuffé, lite tveksamt i Corona tider. Lunchen var skinkstek eller kokt torsk. Inget speciellt, men vi blev mätta.

Tack 391gunillaj

Resenärer som tittade på Hotell & Restaurang Hovs Hallar tittade också på

Bastad, Skåne län
Bastad, Skåne län

Besökt Hotell & Restaurang Hovs Hallar? Berätta vad du tyckte!