Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Lena
Helsingborg, Sverige

Lyx och avkoppling

Omdöme om Hotel Skansen
5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 20 mars 2023
Vårt favorithotell med spa. Maten är alltid helt fantastisk på SAND. Rooftop bar och kallbadhuset är så fantastiska platser med helt olika karaktärer. Vi går till rooftop före eller efter middag och tar kallbadhuset före frukost. Så utvilad, lugn och harmonisk
Resetyp: Reste med familjen
5,0 av 5 bubblorStandard
5,0 av 5 bubblorRum
5,0 av 5 bubblorLäge
5,0 av 5 bubblorRenlighet
5,0 av 5 bubblorService
5,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Ser du något problem med det här omdömet?
Carina Wallen, MarketingHotel Skansen, svarade på det här omdömet
Svarade 21 mars 2023
Stort tack för en jättefin recension efter er vistelse hos oss på Hotel Skansen. Det gläder oss att ni tycker det är lyxigt och avkopplande och ger oss högsta betyg.

Varmt välkomna åter!

1 384 kr
    1 611 kr
9.6 km från Hotel Skansen
Kostnadsfri parkering
Midsommar firande med musik och dans
1 776 kr
    2 145 kr
  • Vio.com
    690 kr
    2 038 kr
9.2 km från Hotel Skansen
Visa fler hotell i Bastad
Omdömet skrevs 13 mars 2023

Kändes lite som att systemen inte pratade med varandra. Och blev besviken på att era erbjudande inte kom fram senare vid tel. bokningen utan man fick läsa om det när vi kom till rummet.
Förutom bokningen var allt mycket bra.

Tack andersjak0bss0n
Carina Wallen, Marketing på Hotel Skansen, svarade på det här omdömetSvarade 15 mars 2023

Tack för ert besök på Hotel Skansen och för att ni tar er tid att skriva er feedback. Era åsikter och upplevelser är så viktiga för oss. Dina åsikter och upplevelser om bokningen ska jag ta vidare internt och ändra det vi kan. Vi tackar för höga betyg, det gläder oss.

Vi önskar er varmt välkomna åter

Omdömet skrevs 9 mars 2023

Fantastiskt ställe! Rent och snyggt överallt, mysig inredning, fantastisk frukost. Kallbadhuset och spa-avdelningen var så mysiga, och rent och fräscht. Vi njöt verkligen hela vår vistelse, rekommenderar alla att åka hit!

Tack Annabh1979
Carina Wallen, Marketing på Hotel Skansen, svarade på det här omdömetSvarade 10 mars 2023

Tack för en jättehärlig recension. Det gläder oss att ni tycker Hotel Skansen är ett underbart ställe. Extra tack för högsta betyg efter er vistelse hos oss.

Varmt välkomna åter!

Omdömet skrevs 3 mars 2023

Toproof spa med champagnebassängen är toppenbra, även kallbadhuset är en pärla. Butiken där nere är trevlig, men gamla spadelen är eftersatt och man har bl.a. tagit bort vilstolarna med massage.

Restaurangen är i behov av en ny kökschef. En gång i tiden var det en röd tråd mellan förrätt, huvudrätt och efterrätt och måltiden var en njutning. Dagens restaurang har utseende som prioritet och man har glömt att smaken är det viktigaste.

Frukostbordet får precis godkänt. Bullarna saknar kvalitet - är mest luft utan smak. Det totala urvalet är inte mycket bättre än på ett lågprishotell.

Lunchen kan vara god om man kommer tidigt, men om man kommer sent har den stått på värmeplatta under lång tid och är helt uttorkad och smaklös. Bristande kvalitet - t.ex fanns ena dagen en s.k. pepparrotssås men den smakade ingenting - pepparrotssmaken lyste helt med sin frånvaro.
Middag på kvällen var ett 3-rätters paket. Av alla 6 rätterna vi fick på bordet under våra 2 dagar var det bara en efterrätt som fick betyget normal kvalitet och smak. Vackert upplagt men smaklöst eller med usla smakkombinationer. ofta uttorkad och felaktigt tillagat.

Skall ni till Skansen så köp bara paket med frukost och gå på ett annat ställe och ät lunch och middag. Sands bakficka håller t.ex. mycket högre kvalitet än huvud-restaurangen.

Sammanfattning byt köksmästare så man som förr kan boka ett komplett paket och njuta och få valuta för pengarna.

Tack KGB1234
Carina Wallen, Marketing på Hotel Skansen, svarade på det här omdömetSvarade 6 mars 2023

Tack för ert besök på Hotel Skansen och för att ni tar er tid att ge oss er feedback.

Vi noterade att vi inte levde upp till era förväntningar, och det ber vi om ursäkt för. Dina åsikter och upplevelser ska jag ta vidare internt och ändra det vi kan. Vi strävar hela tiden efter att utvecklas.

Vi hoppas såklart att ni ger oss en chans till att få se er hos oss igen!

Omdömet skrevs 3 mars 2023

Älskar detta ställe, rent snyggt, vacker miljö och känns lyxigt. Toppen personal, åker hit så ofta jag kan.
Rekommenderar verkligen. God mat och avkopplande miljö. Mitt favorit ställe! Kommer snart tillbaka!

Tack jakobssonlena01

Tack för era besök på Hotel Skansen och för att ni tar er tid att ge oss er feedback. Era åsikter och upplevelser är så viktiga för oss, särskilt när ni är en återkommande gäst.

Vi tackar särskilt mycket för ert fina betyg. Vi strävar ju efter att utvecklas och uppskattar din feedback.

Vi hoppas att få se er hos oss snart igen!

Med leende hälsning

Omdömet skrevs 28 februari 2023

Trevligt hotell och spa men vårt kalla och lite dragiga rum drar ner helhetsintrycket. Fick be om extra täcken. Iskallt på klinkergolvet i duschen och vid handfatet. Blev lite omysig känsla att vara i rummet.

Tack ullen73
Carina Wallen, Marketing på Hotel Skansen, svarade på det här omdömetSvarade 2 mars 2023

Tack för ert besök på Hotel Skansen och för att ni tar er tid att ge oss feedback. Vi noterade att vi inte levde upp till era förväntningar, och det ber vi om ursäkt för. Jag tar detta med kylan vidare internt och ändrar det vi kan. Vi strävar hela tiden efter att utvecklas och uppskattar dina åsikter.

Vi hoppas såklart att ni ger oss en chans till att få se er hos oss igen!