Omdömet skrevs 15 april 2018

Jättemysigt hotell med underbar mat.
Härligt läge och perfekt för romantisk helg för stressade.
Minus för något kallt i restaurangen och hade gärna önskat massagefåtöljer på spaavdelningen.
Mycket avkopplande atmosfär.

• Bodde här: april 2018, reste som ett par
Tack KristinaK2351
Omdömet skrevs 12 april 2018

BRA läge, lugnt och suverän frukost. Skönt att vakna med solen rakt in i hotellrummet.
Middagen på kvällen var mycket god, gott vinförslag och en service på topp. In och utcheckning var mycket snabb och enkel.

• Bodde här: april 2018, reste i arbetet
Tack ingemarnordin
Omdömet skrevs 3 april 2018

Rummet hade ej fönster som gick å se ut i. Sängarna var väll använda å gick ej å boka dubbel säng. Utchkningen hade brott å var stressande. Restaurangen hade ingen koll på allarge fast anmält vid bokning.

• Bodde här: april 2018, reste med familjen
Tack krille2018
Omdömet skrevs 2 april 2018

Jag bokade lyxpaket med rum med havsutsikt, 5-rätters middag, spa-behandling, afternoon tea etc. Allt fungerade toppen i restaurangen, de hade full koll på allergierna i sällskapet, maten var i toppklass, personalen kunnig. Vi valde vinpaketet och blev inte besvikna. Spabehandlingen var proffsig och omtänksam. Härligt med tillgång till kallbadhuset och att man kunde traska dit i badrocken (på badhuset var det dock var för få duschar så mycket väntetid). Sängarna var sköna och det var vacker utsikt över havet.

Tips för att välja rum: Badrockarna "one size fits all", tja, man får inte vara för tjock då, flera med mig hade svårt att röra sig stilfullt i dem...
  • Bodde här: april 2018, reste med familjen
Tack Karin D
Omdömet skrevs 26 mars 2018

Jag valde att åka till Skansen hotell för en spaweekend på hotellet. Vid ankomst, efter att vi hade betalat en relativt stor summa för vår vistelse på hotellet, så visade det sig att spa-avdelningen var full. Inte bara var avdelningen full just den eftermiddagen, utan den var även full hela helgen och det fanns ingen chans att vi kunde få tillgång till denna. För ett hotell som marknadsför sig som ett "spahotell" så tycker jag att detta är oacceptabelt. Sluta marknadsför er som spahotell, eller garantera era hotellgäster tillgång till spa. För en garanterad plats skall man ha bokat en av era dyra behandlingar, vilket jag finner väldigt girigt av er.

Vidare, rummen var även av dålig kvalitet. De var små, ointressanta, och hade dåligt ljus pga dess dåliga fönster.

På grund av ovanstående anledningar valde jag att lämna hotellet omedelbart, och tack vare hotels.com så kunde jag få tillbaka mina pengar.

Således, jag rekommenderar inte detta hotell till någon som söker en avkopplande spahelg.

• Bodde här: mars 2018, reste som ett par
4  Tack Lucas J
George A, Guest Relations Manager på Hotel Skansen, svarade på det här omdömetSvarade 28 mars 2018

Hej Lucas,

Först och främst, tack så mycket för att du tagit dig tid att recensera vår verksamhet.

Vi beklagar att vi inte kunde möta dina förväntningar vid besöket hos oss. Dessvärre har vi begränsat med plats i vår spaavdelning vilket gör att vi får sätta stopp för antalet spagäster vid tillfällen med hög beläggning. Vi gör naturligtvis detta för att skapa en bättre upplevelse för de spagäster som bokat en spaupplevelse i förhand.

Vi gör vårt yttersta för att informera om detta innan ankomst, men dessvärre kommer informationen inte alltid fram.

När det gäller rummen har olika rumskategorier olika mycket ljusinsläpp. Vår huvudbyggnad är K-märkt vilket gör att vi är hindrade att sätta in större fönster för mer ljusinsläpp. Många gäster uppkattar dock de gemytliga rummen i denna del av hotellet. Rummen i kongressbyggnaden och våra rum med havsutsikt har rejält med ljusinsläpp. Våra rum genomgår också löpande renoverningar och uppdateringar och förhoppningsvis kan vi erbjuda ett rum som skulle upplevas som mer intressant.

Får vi nöjet att välkomna dig tillbaka rekommenderar jag dig att kontakta vår bokningsavdelning via telefon, chat eller e-post så kan de hjälpa dig att hitta ett rum och ett boendepaket som förhoppningsvis möter dina förväntningar på ett bättre sätt.

Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta oss. Kontaktuppgifter hittar du på vår webbplats - referera till George.

Bästa hälsningar
George Alfredsson