Omdömet skrevs 26 mars 2018

Jag valde att åka till Skansen hotell för en spaweekend på hotellet. Vid ankomst, efter att vi hade betalat en relativt stor summa för vår vistelse på hotellet, så visade det sig att spa-avdelningen var full. Inte bara var avdelningen full just den eftermiddagen, utan den var även full hela helgen och det fanns ingen chans att vi kunde få tillgång till denna. För ett hotell som marknadsför sig som ett "spahotell" så tycker jag att detta är oacceptabelt. Sluta marknadsför er som spahotell, eller garantera era hotellgäster tillgång till spa. För en garanterad plats skall man ha bokat en av era dyra behandlingar, vilket jag finner väldigt girigt av er.

Vidare, rummen var även av dålig kvalitet. De var små, ointressanta, och hade dåligt ljus pga dess dåliga fönster.

På grund av ovanstående anledningar valde jag att lämna hotellet omedelbart, och tack vare hotels.com så kunde jag få tillbaka mina pengar.

Således, jag rekommenderar inte detta hotell till någon som söker en avkopplande spahelg.

• Bodde här: mars 2018, reste som ett par
4  Tack Lucas J
George A, Guest Relations Manager på Hotel Skansen, svarade på det här omdömetSvarade 28 mars 2018

Hej Lucas,

Först och främst, tack så mycket för att du tagit dig tid att recensera vår verksamhet.

Vi beklagar att vi inte kunde möta dina förväntningar vid besöket hos oss. Dessvärre har vi begränsat med plats i vår spaavdelning vilket gör att vi får sätta stopp för antalet spagäster vid tillfällen med hög beläggning. Vi gör naturligtvis detta för att skapa en bättre upplevelse för de spagäster som bokat en spaupplevelse i förhand.

Vi gör vårt yttersta för att informera om detta innan ankomst, men dessvärre kommer informationen inte alltid fram.

När det gäller rummen har olika rumskategorier olika mycket ljusinsläpp. Vår huvudbyggnad är K-märkt vilket gör att vi är hindrade att sätta in större fönster för mer ljusinsläpp. Många gäster uppkattar dock de gemytliga rummen i denna del av hotellet. Rummen i kongressbyggnaden och våra rum med havsutsikt har rejält med ljusinsläpp. Våra rum genomgår också löpande renoverningar och uppdateringar och förhoppningsvis kan vi erbjuda ett rum som skulle upplevas som mer intressant.

Får vi nöjet att välkomna dig tillbaka rekommenderar jag dig att kontakta vår bokningsavdelning via telefon, chat eller e-post så kan de hjälpa dig att hitta ett rum och ett boendepaket som förhoppningsvis möter dina förväntningar på ett bättre sätt.

Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta oss. Kontaktuppgifter hittar du på vår webbplats - referera till George.

Bästa hälsningar
George Alfredsson

Omdömet skrevs 25 mars 2018

Ett fantastiskt läge på ett SPAhotel, med möjlighet till härliga promenader längs havet eller för den skull en shoppingrunda på stan. Fräscha rum med bra produkt i badrum samt sköna sängar. Ännu inte upplevt att det blir för trångt på SPA avdelningen. Det enda vi tycker är lite onödigt är att ta 30,- för en kopp kaffe vid middagen. Det borde kunna i gå i det totala priset.

• Bodde här: mars 2018, reste med vänner
Tack Plingeling
Omdömet skrevs 14 mars 2018 från mobil enhet

Här är det lätt att trivas då allt är inriktat på ett skönt och avslappnat tillstånd. Omgivningarna är helt fantastiska med havet, bokstavligen, utanför fönstret där kustlinjen kan följas med blicken bort till horisonten.

Rummet var fint inrett med bra kvalité på sängkläder och täcke. Kuddarna var lagom mjuka utan att vara pösiga och där fanns fler kuddar per säng. Madrassen var mellan till fast och var utmärkt för mig. Badrummet hade bra hygienartiklar som inte bara doftade gott utan kändes välgörande. (Schampo, balsam, duschkräm i lotion) Handdukarna är mjuka och har bra uppsugningsförmåga och finns även i SPA-avdelningen. På rummet finns även den badrock och tofflor som du kan ta med till SPA:t och kan bytas ut mot torra när du badat klart.

Kallbadhuset har herr- och damavdelning med bastu och dusch. Gemensam, större jacuzzi finns i mitten som är gemensam.

På Hotellets nedre plan finns SPA:t. Allt utom omklädningsrum är gemensamt. En medelstor pool med varmt vatten finns med ”relaxstolar” runt om i den öppnare delen. I rummen bredvid finns bastu, ångbastu, japanskt bad, takduschar mm.

Vart man än befinner sig på hotellet så är personalen mycket hjälpsam och har ett bra sätt att bemöta kunderna. De har verkligen slagit fast att ”med ett leende kommer man långt!”

Rekommenderas!

(Restaurangen Sand har fått en separat bedömning men rekommenderas den med.)

Bodde här: mars 2018, reste i arbetet
1  Tack 165claesb
Omdömet skrevs 23 februari 2018 från mobil enhet

Trevligt ställe för konferens med spa-möjligheter. Maten håller hög klass. Spa-avdelningen är inte stor men fullt tillräcklig efter en dags arbete. Gymmet i bra skick. Dock dras omdömet ner på grund av att jag befann mig på en arbetsplats. Min lugna avslappnande morgon blev långt från det när maskinerna körde igång i rummet bredvid. Trevligt bemötande i receptionen men då var redan skadan skedd. Ser fram emot fler besök men då med morgonro.

Bodde här: februari 2018, reste i arbetet
1  Tack Lärar A
Omdömet skrevs 12 februari 2018 från mobil enhet

Har säkert bott här fler än 20 gånger.
Hotel, restaurang och spa har en gemensam framgångsfaktor. De levererar kvantitet på ett personligt och proffesionellt sätt. Alltid mycket gäster, men alltid personligt och trevligt.
Alltid roliga menyer och mycket hög klass i restaurangen . SPA avdelningen är Sveriges bästa tycker jag.
Personalen är ytterst proffsig.

Tyvärr är luftkonditioneringen ett skämt, vilket gör att jag aldrig bor här på sommaren längre.

Bodde här: juli 2017
Tack Andreas S