Omdömet skrevs 20 december 2017 från mobil enhet

Spenderande en natt på Hotell Skansen nu i december. Kallbadet var väldigt mysigt. Middagen åt vi på tillhörande restaurang Sand. Trevlig personal och god mat. Frukostbuffen var väldigt bra och innehöll allt från ägg benedict till våfflor.

Bodde här: december 2017, reste som ett par
Tack Seb901012
Omdömet skrevs 24 november 2017

Hotellets konferensdel är integrerad med SPA-avdelning och härliga utrymmen för fikapauser, samtal och vila. Rummen är bra och sängar samt andra faciliteter utmärkta. Maten i restaurangen är stundtals fantastisk och det enda jag saknar är väl egentligen "riktigt" lagat kaffe som alternativ till de kaffemaskiner som idag verkar vara standard, men det är ju ett personligt tycke från min sida.

Tips för att välja rum: Härligt med rum ut mot kallbadhuset
  • Bodde här: november 2017, reste i arbetet
Tack Lars L
Omdömet skrevs 15 november 2017 från mobil enhet

Tillbringade en natt på Hotell Skansen. Rummet var helt OK. Dock beläget i annexet rakt över gatan vilket jag tyckte var sämre än när jag tidigare bott i huvudbyggnaden. Välstädat och fräscht dock. Spat är fint och det finns flera bastuer, pooler etc. Känns dock ganska trångt när det är mycket folk (helger). Bastu och utomhusbubbel finns också nere på stranden.
Maten överlag bra. Fantastisk förrätt men huvudrätten blev tyvärr en besvikelse. Helt överkörd torskrygg med annars smakrika och bra tillbehör.
Tummen upp för frukostbuffén som var bra.

Bodde här: november 2017, reste som ett par
Tack addehultgren
Omdömet skrevs 12 november 2017

Vi var här med jobb och det är väldigt fint. Varierade rum vilket vi jämförde men det är priset som avgör. Däremot var vi lite besvikna på maten när vi åt på kvällen, det tog väldigt lång tid men vi var oxå ca 60 pers så jag förstår att det kan ta lite tid !?

frukost och lunch är buffe och det är inga problem. Saknade dock Nutella.

Det är en bra bit från tågstationen om man åker tåg.

• Bodde här: november 2017, reste i arbetet
2  Tack sistavagnen
Omdömet skrevs 30 oktober 2017 från mobil enhet

Mycket trevligt hotell. Vi bokade rum i huvudbyggnaden med havsutsikt. Värt varenda krona. Öppnade fönsterna och hörde vågorna, underbart! Räkmacka till lunch och torskrygg samt kyckling till huvudrätt. Till dessert blev det lingonmousse och ostar. Helt ok, lite snålt med ostarna för 165:-. Mem annars var allt toppen, trevlig personal och supermat. Rekommenderar hotellet varmt. Vi bokade rum och frukost och då ingick inte inträde till Spa. Oftast mycket billigare att boka paket där mat och spa ingår. Men då får man ju inte välja middag själv, vilket vi gärna vill.

Bodde här: oktober 2017, reste som ett par
Tack Jensan1976svedala