Omdömet skrevs 15 november 2017 från mobil enhet

Tillbringade en natt på Hotell Skansen. Rummet var helt OK. Dock beläget i annexet rakt över gatan vilket jag tyckte var sämre än när jag tidigare bott i huvudbyggnaden. Välstädat och fräscht dock. Spat är fint och det finns flera bastuer, pooler etc. Känns dock ganska trångt när det är mycket folk (helger). Bastu och utomhusbubbel finns också nere på stranden.
Maten överlag bra. Fantastisk förrätt men huvudrätten blev tyvärr en besvikelse. Helt överkörd torskrygg med annars smakrika och bra tillbehör.
Tummen upp för frukostbuffén som var bra.

Bodde här: november 2017, reste som ett par
Tack addehultgren
Omdömet skrevs 12 november 2017

Vi var här med jobb och det är väldigt fint. Varierade rum vilket vi jämförde men det är priset som avgör. Däremot var vi lite besvikna på maten när vi åt på kvällen, det tog väldigt lång tid men vi var oxå ca 60 pers så jag förstår att det kan ta lite tid !?

frukost och lunch är buffe och det är inga problem. Saknade dock Nutella.

Det är en bra bit från tågstationen om man åker tåg.

• Bodde här: november 2017, reste i arbetet
2  Tack sistavagnen
Omdömet skrevs 30 oktober 2017 från mobil enhet

Mycket trevligt hotell. Vi bokade rum i huvudbyggnaden med havsutsikt. Värt varenda krona. Öppnade fönsterna och hörde vågorna, underbart! Räkmacka till lunch och torskrygg samt kyckling till huvudrätt. Till dessert blev det lingonmousse och ostar. Helt ok, lite snålt med ostarna för 165:-. Mem annars var allt toppen, trevlig personal och supermat. Rekommenderar hotellet varmt. Vi bokade rum och frukost och då ingick inte inträde till Spa. Oftast mycket billigare att boka paket där mat och spa ingår. Men då får man ju inte välja middag själv, vilket vi gärna vill.

Bodde här: oktober 2017, reste som ett par
Tack Jensan1976svedala
Omdömet skrevs 25 september 2017

Hotell Skansen är ett hotell som vi regelbundet återkommer till. Läget är bra alldeles vid vattnet och med promenadavstånd till "byn". Rummen är bra men de kriterier som gör att vi återkommer är atmosfären, maten och SPA. Frukosten har allt man kan önska sig av en hotellfrukost och lite till och maten i restaurangen får högsta betyg. Den serveras dessutom av kunnig och trevlig personal.

Även SPA-avdelningen levererar med duktig personal och bra behandlingar. Boka i tid dock för det är sällan vi kunnat göra spontanbokningar. I anslutningen till SPA-avdelningen finns ett smakfullt möblerat område med bekväma sittgrupper för att koppla av i. Även restaurangen och baren är väldigt smakfullt inredda vilket är viktigt för helhetsupplevelsen anser jag. Har man lust och möjlighet så kan man ta bilen och köra runt längs kustremsan som bjuder på många fina vyer. Hit kommer vi att åka igen.

Bodde här: mars 2017
Tack Helen S
Omdömet skrevs 6 september 2017 från mobil enhet

Hotellet välkomnade mig och 200 kolleger med solsken och lagom temperatur. Incheckning kunde ske under lunchpausen efter en förmiddag i konferensrum med bio-sittning.
Lunchen serverade bl a wallenbergare som tyvärr bara smakade mjöl med motsvarande konsistens. Fisken var bättre. Eftermiddagen bjöd på bastu i kallbadhuset och kvällens middag på Papa's var utmärkt.
Rummet var lagom stort för en person med en liten altan i västerläge. Sängen lagom mjuk och ac'n höll en behaglig temperatur. Tyvärr blev sömnen alltför kort innan en utmärkt frukostbuffe och hemfärd.
Ett par kvarglömda byxor kom med posten inom två dagar!
Trevlig personal och fin stämning!

Bodde här: september 2017, reste i arbetet
Tack RuneJansson
George A, Public Relations Manager på Hotel Skansen, svarade på det här omdömetSvarade 19 september 2017

Tack så mycket Rune.
Vad skoj att nu fick en lyckad konferens. Toppen att byxorna kom fram som de skulle :-)