“Bra buffé.”

Rankad som nr 2 av 54 Restauranger i Bastad
Prisklass: 150 kr - 325 kr
Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Beskrivning: Det prisbelönta köket på Restaurang Sand bjuder på grandios havsutsikt och en modern matlagning med fokus på råvaror efter säsong och med en förkärlek till det lokala och närproducerade. Smakfull design, stämningsfulla detaljer och havet utanför fönstret kompletterar smakupplevelserna på Restaurang Sand väl. Restaurangen är öppen året runt och här njuter du med vänner av mat och dryck med äkta Bjärekänsla oavsett om det är frukost, brunch, lunch, middag, after work eller pianobar på helgen. Varmt välkommen!
Omdömet skrevs 11 juni 2023 från mobil enhet

Fint urval på deras buffé som kostade 225kr. Personalen var trevlig och allt var rent och fräscht. Kan rekommendera stället.

Tack Jacksonsweden

Omdömet skrevs 6 juni 2023 från mobil enhet

Restaurangen har härlig utsikt över havet. Trevlig personal och öppet kök. Vi åt 3-rätters middag och sen frukost påföljande dag.
Middagen var god med säsongens råvaror och trevligt upplagt. Extremt generösa portioner, lite för mkt mat i mitt tycke.

Frukosten har blivit mycket sämre, det märks tydligt att det dragits ned avsevärt på den. Förra gången var utbudet mer generöst och fräscht. Här låg bl a torra gurkskivor skurna dagen innan. Kalla ägg, kokta dagen innan… (vi åt frukost ca 7.30, så en halvtimme efter öppning).
En klar försämring från förra året. Men lika trevlig utsikt och personal.

Tack 975lindal
Omdömet skrevs 2 juni 2023 från mobil enhet

Maten kanon när vi väl fick den....
Vi var ett större sällskap på 10 personer och hade förbeställt maten.Först kom förrätter, 3 st...efter några minuter kom de tillbaka och sa: ni har inte börjat äta på dem va? Vilket vi inte hade..då sa de att de serverats till fel bord och tog dem från vårt bord. Jag vet inte om de gick till rätt bord men jag hoppas innerligen inte de gjorde det men de gick inte mot köket med dem iallafall. Tog ca. 45 min efter vår avsatta starttid innan vi fick vår förrätt och därefter tog det ytterligare 45 min innan huvudrätten kom.
När huvudrätten kom hade vi inte ens fått någon mäjlighet att beställa dricka. När vi fick beställt detta gick de och hällde upp medans vi åt. Efterrätten kom ganska snabbt. Men frågan om kaffe kom efter vi ätit upp efterrätten.
Servicen kändes stressad och irriterad vilket lös igenom tyvärr.
Förväntar mig bra mycket mer av detta stället även om maten smakade väldigt bra.

Tack peligroso12345
Omdömet skrevs 20 mars 2023 från mobil enhet

Wow! Vi var så imponerade av maten. Väl genomtänkta rätter som smakade fantastiskt. Trivsam atmosfär med personal som gjorde ett underbart jobb att rekommendera rätter och drinkar på menyn. Fanns många alternativ, gick även att få vegetariska rätter.

Datum för besöket: februari 2023
Tack hannahlP3714YN
Omdömet skrevs 18 februari 2023 från mobil enhet

Fantastiskt god mat och trevlig miljö. Som allergiker har jag sällan känt mig så trygg som här, de hade full koll. Rekommenderar verkligen denna resturang

Datum för besöket: januari 2023
Tack lafanneo

Resenärer som tittade på Restaurang Sand tittade också på

Bastad, Skåne län

Besökt Restaurang Sand? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.