“Fantastisk miljö med smaksensationer utöver det vanliga och proffsig personal”
Omdöme om Restaurang Sand

Restaurang Sand
Rankad som nr 1 av 50 Restauranger i Bastad
Kök: Svenskt
Bra för: Romantiska möten
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Beskrivning: Det prisbelönta köket på Restaurang Sand bjuder på grandios havsutsikt och en modern matlagning med fokus på råvaror efter säsong och med en förkärlek till det lokala och närproducerade. Smakfull design, stämningsfulla detaljer och havet utanför fönstret kompletterar smakupplevelserna på Restaurang Sand väl. Restaurangen är öppen året runt och här njuter du med vänner av mat och dryck med äkta Bjärekänsla oavsett om det är frukost, brunch, lunch, middag, after work eller pianobar på helgen. Varmt välkommen!
Omdömet skrevs 15 oktober 2022

Perfekt service och perfekta menyer. Vi är supernöjda. Rejäla utbud av både förrätter, varmrätter och efterrätter.

Datum för besöket: oktober 2022
Tack GrandTour677469

Omdömet skrevs 9 oktober 2022 från mobil enhet

Firade vår ettåriga bröllopsdag på Restaurang Sand. Valde att äta deras helgbuffe'. Ägghalvor, två sorters sill, tomatsallad, potatissallad, asiatisk sallad, cous-coussallad, mycket gott och blandat på försättsbladet, plus en blomkålssoppa.
Varmrätt var antingen fläskfilé med god grönpepparsås eller fisk med potatispuré.
Efterrättsbuffe med både ostbricka och många goda sötsaker.
Mycket gott och prisvärt.

Datum för besöket: oktober 2022
Tack Anna-LenaG
Omdömet skrevs 29 juli 2022

Tyvärr blev vårt senaste besök en stor besvikelse. Efter flera besök under de senaste åren har vi alltid varit väldigt nöjda men efter dagens besök föll deras goda rykte rakt ner i källaren. Beställde torskrygg med primörer på lunch ala carte menyn…vad vi fick var typ dubbelvikt torskfilé vilket i sig är gott men inte vad vi beställt och betalade för. En i övrigt slarvig presentation och mindre genomtänkt bortförklaring från köket gjorde inte saken bättre. En tvåa för det väl rekommenderade vinet från sommeliern.

Så tråkigt men det ger oss anledning att besöka andra restauranger i fantastiska Båstad.

Tack Haglofarna
Omdömet skrevs 29 juli 2022 från mobil enhet

Ett fantastiskt hotell med atmosfär och läge. Enbart Spaavdelningen är värd besöket. Underbar personal i reception och spa. Städtjejerna var också supertrevliga.
Frukosten tillhör dom bättre. Trevligt uppdukat och gott, dessutom rikligt med goda alternativ.

Det som drar ner betyget är vår tre-rättersmiddag med det stora vinpaket.

Vi hann knappt sätta oss ner så kom vårt bubbel och samtidigt frågan om vi bestämt vad vi ville äta. Vi bad om mer tid. Efter att vi beställt alla tre rätter så kom förrätten på 2 minuter, parallellt med vårt vin. Innan vi ens hade hunnit dricka ur bubblet. Vi bad snällt att dom skulle dra ner på tempot och att vi gärna vill vänta med varmrätten. Tills förrätten sjunkit undan.
Det kunde man inte få pga av att köket väljer när det är klart och skall serveras. Jag fick vitt vin till råbiffen, ville helst ha rött eller en öl. Det gick inte, så jag köpte en öl.

Vi önskade också att få avvakta med att beställa efterrätten tills vi var klara med varmrätten, eftersom vi var osäkra på vad vi var sugna på. Det gick inte.

Maten smakade bra, vinerna var goda, men middagen tog 75 minuter. Sen var det över.

En middag skall avnjutas i lugn och ro. Inte stressas eller bestämmas av kökets körschema ( vilket jag misstänker inte stämmer helt och fullt).

Vi kommer gärna tillbaka, men äter nog någon annanstans nästa gång

Tack BRUCANOM
Omdömet skrevs 23 juli 2022 från mobil enhet

Fin utsikt och fin miljö men maten var inte som den brukar vara, hade kunnat göra det bättre själv. Torr entrecote med lite sås och en sallad med tomater och grönsallad! Ingen finess överhuvudtaget. Förrätten med hummerskagen var inte heller något speciellt med en konstig bismak! Oerhört besviken då vi har varit och ätit på Sand tidigare och då har det varit mycket bättre.

Tack 155elisabethj

Resenärer som tittade på Restaurang Sand tittade också på

Bastad, Skåne län
Bastad, Skåne län

Besökt Restaurang Sand? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.