“Makalöst gott!”

Åre Creperie & Logi
Boka med
Åre Creperie & Logi har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 3 av 68 Restauranger i Åre
Kök: Franskt
Omdömet skrevs 10 september 2017 från mobil enhet

Besökt under lågsäsong
Mysigt ställe som serverar enbart galetter och crepes, fantastisk gott och mycke mat. Allt utom crepes är gluten och laktosfritt
Har sällskapsspel att låna om man som vi, väntar på tåget
Å

Tack Lotta E

Omdömet skrevs 11 augusti 2017

Mysig och annorlunda ställe placerat i Åres gamla brandstation. Vi var mer än nöjda och mätta när vi åkte därifrån, ett kul och annorlunda koncept! Då några i vårat sällskap hade barnvagn med så kan det kanske vara lite trång lokal, men det var inga konstigheter utan det ordnades ändå! Så slutsummering, definitivt värt ett stop!

Tack Anna-Karin B
Omdömet skrevs 7 augusti 2017 från mobil enhet

Otroligt god mat och riktigt bra service. Rekommenderar detta ställe varmt och vill absolut gå till Creperiet som även finns i Visby.

Tack ewajacobsson
Omdömet skrevs 7 augusti 2017 från mobil enhet

Avslappnat, trevligt och gott! Precis vad man längtar efter en dag på fjället eller i backen. Trevlig och serviceminded personal.

Tack Maria F
Omdömet skrevs 6 augusti 2017 från mobil enhet

Ställde mig tveksam till att äta här men blev positivt överraskad både i matväg och servicenivå.

När vi kom till restaurangen blev vi välkomnade med kyld torr cider på restaurangens uteservering. Vi han knappt sätta oss så var dryck serverad vilket är ett stort plus.

Middagen serverades rätt skyndsamt och det både står i menyerna och personalen förklarar att de ska ätas direkt vid servering, även om man är fler i sällskapet och alla inte fått sin mat samtidigt. Det får plats 5 galetter, alltså 5 pers serverade åt gången. Jag tyckte det var väldigt trevligt och det blev socialt att dela mat med de som inte fick mat första vändan. När de sedan fick sin mat fick man smaka av deras osv.
Är du fanatiker av bordsetikett är det OK att du utmanar dig själv.

Maten var sanslöst god! Jag räknade med en sladdrig pannkaka med matig fyllning men detta var långt över förväntan. Provade den med fetakyckling och fick smaka av en med prosciutto och chevre. Feta kycklingen var riktigt god men vid återbesök kommer jag välja prosciutto/chevre.

Till efterrätt blev det självfallet crepes med grädde, glass och hjortronsylt. Det smakade otroligt gott även om jag var mätt så jag kunde rulla hem.

Detta var långt över min förväntan och det är värt ett besök. Du kommer bli positivt överraskad!

Tack Tikibone

Resenärer som tittade på Åre Creperie & Logi tittade också på

Åre, Jämtlands län

Besökt Åre Creperie & Logi? Berätta vad du tyckte!