“Långt över förväntan, värt ett besök!”

Åre Creperie & Logi
Boka med
Åre Creperie & Logi har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 1 av 61 Restauranger i Åre
Kök: Franskt
Omdömet skrevs augusti 6 2017 från mobil enhet

Ställde mig tveksam till att äta här men blev positivt överraskad både i matväg och servicenivå.

När vi kom till restaurangen blev vi välkomnade med kyld torr cider på restaurangens uteservering. Vi han knappt sätta oss så var dryck serverad vilket är ett stort plus.

Middagen serverades rätt skyndsamt och det både står i menyerna och personalen förklarar att de ska ätas direkt vid servering, även om man är fler i sällskapet och alla inte fått sin mat samtidigt. Det får plats 5 galetter, alltså 5 pers serverade åt gången. Jag tyckte det var väldigt trevligt och det blev socialt att dela mat med de som inte fick mat första vändan. När de sedan fick sin mat fick man smaka av deras osv.
Är du fanatiker av bordsetikett är det OK att du utmanar dig själv.

Maten var sanslöst god! Jag räknade med en sladdrig pannkaka med matig fyllning men detta var långt över förväntan. Provade den med fetakyckling och fick smaka av en med prosciutto och chevre. Feta kycklingen var riktigt god men vid återbesök kommer jag välja prosciutto/chevre.

Till efterrätt blev det självfallet crepes med grädde, glass och hjortronsylt. Det smakade otroligt gott även om jag var mätt så jag kunde rulla hem.

Detta var långt över min förväntan och det är värt ett besök. Du kommer bli positivt överraskad!

Tack Tikibone

Omdömet skrevs augusti 4 2017 från mobil enhet

Exakt likadan meny som systercreperiet i Visby, om jag inte misstar mig. Men i Åre saknar jag den genuina mysfaktorn och den naturligt trevliga personalstaben som Visby erbjuder. För mig är ett restaurangbesök en helhetsupplevelse. Så även om maten håller bra klass i Åre så blir det inte mer än en 3:a i betyg där.

Tack Liljan16
Omdömet skrevs juli 29 2017 från mobil enhet

Efter middag hemma gick vi upp och tog desserten där. Snabb och trevlig service och mysigt både inne och ute.

Tack Marie L
Omdömet skrevs juli 26 2017

Goda crepes och efterrätterna var fantastiska! Servicen var perfekt och stället supermysigt. Kunde suttit en hel kväll och ätit och spelat spel :-)

Tack 308sthlm
Omdömet skrevs juli 25 2017 från mobil enhet

Fantastisk mat och supertrevlig personal. Bra stämning och mysig miljö att äta i. Inget dåligt att säga.

Tack Linn K

Resenärer som tittade på Åre Creperie & Logi tittade också på

Åre, Jämtlands län

Besökt Åre Creperie & Logi? Berätta vad du tyckte!