“Fin utsikt”
Omdöme om Thyras Matsal

Thyras Matsal
Boka med
Thyras Matsal har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 37 av 68 Restauranger i Åre
Kök: Grill, Svenskt
Beskrivning: Välkommen till Gute Grill & Bar, vår köttrestaurang i Åre! Vi har utöver Åre även restauranger i Stockholm & Visby. I Åre finns vi 5 minuter från torget på Tott Hotell och restaurangen erbjuder milsvid utsikt över Åre By, fjället och sjön! Menyn består bland annat av vällagade rätter som ren, röding och grillad gotländsk lammstek. Gutes Grillbräda, med fyra olika sorters kött & tillbehör, gör ingen besviken. Vi strävar alltid efter att använda lokala råvaror och ekologiska produkter i största möjliga mån. Gute Grill & Bar i Åre – en köttrestaurang i Åre med grillat, rökt & smak av Jämtland!
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Men maten ej värd pengarna, tyvärr. Dessutom väldigt hög ljudnivå, vilket gjorde det svårt att prata med varandra runt bordet.

Tack Likorl

Omdömet skrevs 14 februari 2018

Jag var innan besöket lite tveksam då jag såg några negativa omdömen, men jag hade ingen anledning till oro. Servitörerna gav en mycket god service, även till gäster bredvid oss. Helt rätt i timingen på serveringen och vägledde oss på ett bra sätt genom dom olika valen på menyn.

Jag kan starkt rekommendera kantarell-toasten som förätt, den godaste jag ätit helt klart!

Strålande utsikt över Åre från fönsterplatserna.
Som sagt, är ni rädda för att få dålig service så finns ingen anledning till oro. Väldigt fin restaurang!

Tack Hampus I
Omdömet skrevs 10 februari 2018 från mobil enhet

Beställde grillbricka och allt kött var segt, smaklöst. Vinsåsen var bränd.
Helt makalöst dåligt!
Till serverades massor av potatis friterat som inte var salt alls

Tack Camilla P
Omdömet skrevs 27 mars 2017

Vi besökte Åre både 2016 och 2017 och bodde på Tott Hotell. Hotellrestaurangen Gute har en personal som vet hur de ger bra service till sina gäster. Även om de hade ändrat lite i sitt menyupplägg (flera smårätter, då de rekommenderade att gästen beställer minst två för att bli mätt ), men det smakade kanonbra.

Tack Jimmy T
Omdömet skrevs 19 mars 2017 från mobil enhet

Var i restaurangen med familj som bodde på hotellet och ja, matsalen och utsikten är underbar. Det ska man inte sticka under stol med, så ta gärna en lite tidigare middag innan mörkret hinner falla. I matväg tog vi alla grillbrickan (halv portion finns för dom mindre) och var väl inte besvikna. Men inte heller wow-ade. Priset på 295 lovar i och för sig inget wow, men vi fick exempelvis ryggbiff som var mer än well done och det duger liksom inte på en grill-restaurang (även om dom grillade grönsakerna var helt fantastiska). Med bara lite mer engagemang går det att få upp köttet en nivå. Samma sak gäller servicen, där vår servitör var både trevlig och kunnig, men också trött och oengagerad. Vattnet tog slut halvvägs genom maten utan påfyllning, vi saknade kontakt efter att maten kommit och hade gärna köpt kaffe efter maten om vi fått frågan. Så potentialen finns där och med lite ansträngning till kommer man vara uppe i en lätt 4a. Men inte just nu.

Tack Paula D

Resenärer som tittade på Thyras Matsal tittade också på

Åre, Jämtlands län

Besökt Thyras Matsal? Berätta vad du tyckte!