Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
1924 av 222 omdömen
Omdömet skrevs 12 april 2023

Fint rum, sköna sängar, fantastisk relaxavdelning, kanonbra frukost, trevligt bemötande av all personal. Lite jobbigt att släpa all packning genom restaurangen och två våningar ner i trappor till rummet (ingen hiss till vårt rum)

Datum för vistelsen: april 2023
Tack kweste572234
Frida Winberg, General Manager på Hotell Fjällgården, svarade på det här omdömetSvarade 13 juli 2023

Tusen tack för att du tagit dig tid till att skriva en sådan fin recension!

Ni är varmt välkomna tillbaka till Fjällgården!
Mvh, Frida Hotellchef

Omdömet skrevs 15 mars 2023

Restaurang vistelse där den stora upplevelsen var bilresan upp.
Restaurangens interiör är fräsch med trevlig atmosfär.
Menyn som var välkomponerad med bred variation mellan kött, fågel, fisk och vegetariskt är inbjudande och har något för alla smaker.
Tyvärr lyckas köket inte med att leverera sina rätter i den klass man associerar restaurangen med.
Majskycklingen var torr vilket tydligt beror på att man haft den i ugnen för länge utan någon kvalitetskontroll innan servering.
Torskryggen hade alla sina smaker men även denna var på gränsen till att den var övertillagad tidsmässigt.
Att man sedan har sina efterrätter färdig preparerade i kylen för direkt servering känns oseriöst och tråkigt.
Creme bruleen serverades direkt från kylen.
"Äppelkakan" som var en äppelkompott med vaniljsås och brödsmulor var iskall och förlorar all smak i tillägg med att brödsmulorna var sega och även dessa var tillagade långt i förväg innan servering.
Fjällgården lyckas tyvärr inte hela vägen, smakerna finns där men jag måste tyvärr säga att det förenklat känns som att man missar i sin egna kvalitetskontroll innan servering och väljer en enkel desert servering, något som drar ned helhetsbetyget.

Datum för vistelsen: mars 2023
Tack Sigvard F
Omdömet skrevs 21 februari 2023

Gå inte hit för afterski!
står att de ska börja 14:30 och 15:00, de börjar spela musik 15:30, bandet kommer 16:30, men de säger hela tiden att bandet kommer snart för att folket ska stanna kvar.
skit otrevlig personal i baren 🤮

Datum för vistelsen: februari 2023
Tack 409majab
Frida Winberg, General Manager på Hotell Fjällgården, svarade på det här omdömetSvarade 12 april 2023

Kära gäst,

Vi har DJ som börjar spela kl 15.00 och därav börjar afterskin. Sedan börjar livebandet alltid spela i samband med att backarna stänger. Jag ber om ursäkt om det informationen för dig vart otydlig.

Tråkigt att du känner dig orättvist behandlad i baren. Under afterskin brukar det vara stressigt för dem men det är ingen förklaring till att få vara otrevlig.

Jag hoppas att du väljer att komma tillbaka i alla fall och önskar dig allt gott tills dess!

Vänligen, Frida
Hotellchef

Omdömet skrevs 8 februari 2023 från mobil enhet

Fick vänta över 20 minuter för att beställa en öl. Väldigt dålig service, slutade med att jag inte beställde något. De hade 0 intresse i sina kunder

Var där med mina vänner på en afterski. Ett band spelade där också men det var absolut ingen höjdare. Rekommenderar inte det här stället.

Datum för vistelsen: februari 2023
Tack Filip U
Frida Winberg, General Manager på Hotell Fjällgården, svarade på det här omdömetSvarade 10 februari 2023

Hej Filip,

Vad tråkigt att höra om din upplevelse på afterskin. Det är ofta mycket folk på afterskin och bartendrarna har händerna fulla, men det ska helt klart inte ta 20 minuter att få en öl.

Vi tackar ändå för din feedback och hoppas att vi ändå får chansen till att få välkomna dig åter för att bevisa dig annat.

Ta hand om dig så länge!
/Frida, hotellchef

Omdömet skrevs 23 januari 2023

En riktigt trevlig hotellupplevelse från första bemötande till rum, restaurang, frukost, relax och läge. Väldigt nöjd och kommer garanterat åka tillbaka. Rekommenderar varmt Fjällgården som boende för en magisk vistelse i Åre.

Datum för vistelsen: januari 2023
Tack mikaeladuhrin

Tusen tack för dina fina ord Mikaela, det värmer att höra.

Välkommen åter!
/Frida, Hotellchef