Omdömet skrevs 1 juli 2018 från mobil enhet

Fint hotell med toppenläge en bra bit upp i backen vilket passar bra om du vill gå på toppturer eller njuta av ett fint löpspår. Bergbanan går även ner till byn trots att det är lågsäsong (gratis om man bor på hotellet). Vårt rum var ganska litet men det fungerar på sommaren (säkert värre om man har skidkläder).

Datum för vistelsen: juni 2018
Tack 79oskarr
Omdömet skrevs 28 april 2018

Vi hade tillbringat en natt på Copperhill i anslutning till en konferens och flyttade till Fjällgården för att komma till de farbara backarna som ännu är öppna under slutsäsongen. Vilken underbar överraskning! Från ett storslaget bygge som vill andas lyx men med en anonym och kanske aningen högfärdig och nonchalant attityd och ett stiltje som suckar av tomhet efter avslutad högsäsong som karaktäriserade Copperhill till ett mycket varmt välkomnande i receptionen på Fjällgården, trots duggregn lyfte verkligen stämningen direkt! Jag hade bokat deluxe-rummet och det var väldigt bekvämt med helt underbara sängar och lite mer yta än i standardrummen. Jag hoppade i pjäxorna utan att passera gå och här kommer man ju rakt ut i backarna - ski-in-ski-out-läge var verkligen en perfekt lösning med bara någon timme för skidåkning! De erbjuder bra leverans- och hämtservice med Hyrskidan också, nu hämtade min man utrustningen på Skistar, men det hade funkat bättre med Hyrskidan inser jag så här i efterhand. Efter att liftarna stängde blev det fullt drag i baren. WOW! Det var smockfullt med skidåkare och bandet fick verkligen taket att lyfta! Helt underbar stämning och man rycks verkligen med. Det var fullt ös ett par timmar och sedan skingrades gästerna åt alla håll. Senare på kvällen åt vi en trerätters middag i restaurangen, härlig lugn stämning, mycket goda rätter och trevlig service - alldeles utmärkt. Vi avnjöt också lite kaffe och avec i den nu nästan tomma baren och njöt av lugnet - de yngre hade nog dragit iväg till centrum för lite mer liv och rörelse. Det är ju inte så långt så taxi tillbaka gör nog inget större hål i plånkan. Frukosten var mycket bra, allt och lite till fanns och det var skönt att blicka ut över Åre som nu badade i solsken. Det är inte lyxen och det flaschiga - det är atmosfären, den välkomnande inställningen, den genomtänkta servicen, den optimala blandningen av WOWvilketÖS och ett totalt lugn och det perfekta ski-in-ski-out läget som gör detta hotell till ett av de bästa vi har besökt och vi har besökt många. (Omdömesknapparna beträffande service, sovkvalitet och renlighet funkar inte med min iPad av nån anledning men fem poäng hela vägen) Tack, Fjällgården, det var en mycket trevlig upplevelse!

Rumstips: Deluxe-rummen är rymliga och inte så mycket dyrare än standardrummen.
Datum för vistelsen: april 2018
3  Tack TinTTiRan
Omdömet skrevs 19 mars 2018 från mobil enhet

Man tar Bergbanan upp till Fjällgården direkt från torget och anländer till ett riktigt fjällhotell. Små men praktiska rum. Skidbod med bra värme för pjäxorna. Ski-in och Ski-out. Frukosten är bra. Vi tog massage - mycket duktig massös. Enda nackdelen är att Bergbanan slutar kl 22 kan bli stressigt om ni tar andra sittning på krog i byn.

Datum för vistelsen: mars 2018
Tack 490satishs
Martin G, Hotelldirektör på Hotell Fjällgården, svarade på det här omdömetSvarade 21 mars 2018

Kära Gäst,

Stort tack för en härlig recension!

Roligt att ni uppskattade vår massös, hon är verkligen superduktig, superskönt efter en dag i backen.

Glöm inte att vi även är öppna på sommaren, då har vi vår härliga pool öppen med utsikt över Åredalen.

Varmt välkommen tillbaka

Omdömet skrevs 3 mars 2018 från mobil enhet

Helt perfekt läge mitt i backen i Åre med liftar i princip direkt utanför dörren. Bra frukost som hade det mesta. Sköna sängar, men mycket små rum. After Ski har ett grymt tryck med bra liveband. Skidbod direkt utanför receptionen. Bergbanan går från centrum upp flera turer i timmen. Väldigt trevlig personal. Kan verkligen rekommenderas!

Datum för vistelsen: februari 2018
1  Tack Anders J

Hej Anders,

Stort tack för din fina recension!

Det gläder oss väldigt mycket att ni hade en härlig vistelse hos oss. Jag instämmer helt att vårt läge är magiskt, att slippa skidbuss och andra transportmedel för att ta sig till backen är superskönt.

Vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka,

Omdömet skrevs 27 januari 2018

Vi skulle äta en sen lunch innan afterskin i restaurangen. Efter att ha väntat ca 45 minuter i kylan på att komma in i en inte ens halvfull lokal blir vi rekommenderade av en servitris att ta hamburgaren, vilken kostar 169 kronor. Vi blir inte tillfrågade hur vi vill att köttet på hamburgaren ska tillagas, utan får en stund senare ut en korg med hamburgare och pommes frites som ser ut att komma direkt från en (billig) snabbrestaurangs frys. Maten smakar som den såg ut - men var till råga på allt iskall. Efter att ha varit i backen hela dagen och stått ute och väntat är vi dock extremt hungriga (min vän har även typ 1 diabetes) så vi slängde i oss den osmakliga maten ändå.

Att maten smakade illa är dock inte anledningen till mitt låga betyg - det är den otrevliga personalen och hovmästaren. När vi ber om notan påpekar vi vänligt för servitrisen (ung kvinna, rödblont hår och glasögon) att maten var kall och inte smakade bra men att vi åt den snabbt ändå för att vi hade väntat så länge och min vän med diabetes behövde få i sig mat snabbt. Då avbryts vi av en utskällning utan dess like med att servitrisen förklarar att "det är löjligt att äta maten och klaga sen" samt hånskrattande höjer rösten och beskriver att även hon har diabetes och vi får skylla oss själva som väntar i kön och är hungriga. Detta resulterar i att min vän (kvinna, 26 år gammal) får tårar i ögonen och nästan brister i gråt i restaurangen för att hon känner sig så illa behandlad.

Vi blir självfallet chockade så vi betalar för den överprisade maten ändå, men tar efter en stund kontakt med hovmästaren (som även ser mitt sällskap sitta ensam i tårar). Jag blir även då bemött på ett mycket nonchalant sätt med att hon förklarar att "vi redan har betalat så hon kan inte kompensera oss med mer än att kanske bjuda på en kopp kaffe".

Jag kan inte summera min upplevelse på något annat vis än totalt oacceptabel.

Datum för vistelsen: januari 2018
2  Tack MaEs15
Martin G, Hotelldirektör på Hotell Fjällgården, svarade på det här omdömetSvarade 12 februari 2018

Kära Gäst,

Tack för att du tagit dig tid att skriva denna recension.

Vi tar ditt klagomål på största allvar och har påbörjat en intern process för att se till att detta inte upprepas. Vi har höga ambitionsnivåer när det gäller matkvalitet samt gästbemötande och jag beklagar djupt att vi inte levt upp till dessa i ditt fall.

Kontakta mig på martin.gunnarsson@fjallgarden.se så jag får möjlighet att förklara från vår sida vad som skett och hur vi ska kompensera dig.

Allt gott,