“Katastrof”

Vinbaren Åregården
Rankad som nr 8 av 63 Restauranger i Åre

Personalens bemötande i dörren va allt annat en en trevlig upplevelse, så vi lämnade i ogjort ärende och valde annat ställe!
Vill ni ha en trevlig kväll, gå någon annanstans

Datum för besöket: maj 2021
Tack Karina Å

Omdömet skrevs 20 december 2020 från mobil enhet

Trevlig restaurang och vinbar. Här kan du få helt fantastiska och goda viner. Mest på flaska men det går även få bara ett glas. Smårätter där det rekommenderas att ta 2-3 rätter för en måltid. Väldigt gott och vällagat. Mycket trevlig personal, vi kände oss verkligen välkomna. Rekommenderas varmt.

Datum för besöket: december 2020
2  Tack bosseb152
Omdömet skrevs 19 november 2020 från mobil enhet

Vinprovning som både gav kunskap och många härliga skratt! Starkaste rekommendationen från hela grabbgänget

Datum för besöket: november 2020
Tack 31alexanderi
Omdömet skrevs 30 oktober 2020

Vi har tillbringat en vecka i Åre och ätit oss igenom restaurangerna här. Granen. Liten Krog. Inga dåliga ställen alls - vi har fått dem rekommenderade av goda vänner. Men sista kvällen tog vi oss till Vinbaren. Även om konkurrenterna var bra, så var detta stråt vassare. Öppnade med en flaska Rhônevin som vi fick oss rekommenderat plus en ljuvlig ostbricka. Varmrätterna är halva - vi tog båda en biff som var bland det bästa vi ätit på länge. Sen tog den mest hungriga av oss en torskrygg och ett glas vit bourgogne, som också var oerhört gott. Servicen var oklanderlig - vi var lite överväldigade av den digra vinlistan men fick riktigt bra rekommendationer. Vi skrattade gott åt hur löjligt bra allt varit och lullade hem i kvällsmörkret - mycket lyckliga och med ett ganska rimligt hål i plånboken. Klart bästa stället i Åre, om ni frågar oss.

Datum för besöket: oktober 2020
Tack 376ingemarb
Omdömet skrevs 20 september 2020 från mobil enhet

Lokal, koncept, mat och vin är bra. Inte absolut toppklass, men bra. Några av smårätterna var superba (t ex lilla löjromstoasten och torsken), andra (t ex sega biffen och lätt brända broccolin) inte alls samma nivå. Bra vinutbud, men väl höga priser (t ex 190.-, 220.-) per glas. Och då inte några extrema viner. Servicen var blandad. Några var uppmärksamma och trevliga, någon annan mer dryg och nonchalant - helt utan anledning.

Sammantaget pris/prestanda/upplevelse blir det ett medelbetyg. Besöket där var ok, men vi ser ingen anledning till att komma tillbaka.

Datum för besöket: september 2020
1  Tack 87AMW

Resenärer som tittade på Vinbaren Åregården tittade också på

Åre, Jämtlands län
Åre, Jämtlands län

Besökt Vinbaren Åregården? Berätta vad du tyckte!