“Tråkigt bemötande med trång miljö. Dyrt vin ca 3 ggr priset. Sista gången jag går dit. Prioritera”

Vinbaren Åregården
Rankad som nr 6 av 68 Restauranger i Åre
Omdömet skrevs 1 februari 2020 från mobil enhet

Tråkigt bemötande med dyrt vin. Alldeles för stor inriktning mot mat. Ingen vinbar
Sista gången går dit

Datum för besöket: februari 2020
Tack haraldtrygg

Omdömet skrevs 3 januari 2020 från mobil enhet

Otroligt mysigt ställe med bra viner även på glas. Trevligt bemötande och bra stämning. Levande ljus och gemytligt.

Datum för besöket: januari 2020
Tack aiksus
Omdömet skrevs 20 december 2019

2019-12-13/14
Vinbaren

Undertecknad samt Damsällskap, dinerade två aftnar vid Vinbaren.. Där vi hann avnjuta fyra olika rätter samt gott vin, öl och KlöverChampagne..
I dörren möts vi av ”Praktikant” Åsa, som visar oss till Aftonens bord, ett typiskt Mr. Walker bord, lite undanskymt och diskret i ett hörn, helt perfekt…
Kyparen Viktor kommer till sällskapet första aftonen, där anrättningarna landar i valet Kungsfisk och Tartar med stör rom, till dryck så rekommenderar Viktor ett passande vitt vin till damen. Tartaren är så där härligt mjäll och störrommen gör med sin fina elegans att det leder till smakexplosioner i gommen och smaklökarna drar efter andan..
Oj höll ju på att glömma, Källarmästaren Werkelin hade koll på KlöverChampagnen..
Rätt två för oss båda, så faller valet på 3* Rotselleri samt ett annat gott vin för damen rekommenderat av den serviceinriktade kyparen Viktor, för undertecknad så faller valet på Buffalo Mozzarella, så härligt krämig att undertecknad chippar efter andan.. Ett fint avslut på Luciaaftonen..
Under Luciadagen är det Robin som guidar oss i den kurdinariska menyn, här faller valet för damens första anrättning på Biff, där kappan givetvis är kvar så att smaken blir så härlig och saftig, till dryck avnjuter damen en Öl. Undertecknad påbörjar aftonens dinneration med en pilgrimsmussla, med sting och smaker som gör undertecknads lekamen varm.. Drycken för aftonen till undertecknad är ju ingen överraskning, så nämner det inte ens.
Aftonens andra rätt blir Broccoli kompositionen för damen och Chorizo för undertecknad.. Aftonen dinneration avslutas på Luciadagen med brett leende på läpparna, samt ett stort välbehag och lycka infinner sig i magtrakten..

Kan varmt rekommendera Vinbaren, då här finns en varierad meny för alla smaker..

Högaktningsfullt
Mr. Walker

Datum för besöket: december 2019
Tack mrw484
Omdömet skrevs 15 oktober 2019 från mobil enhet

Mindre rätter med stor variation och innovationslusta. Vi åt tre rätter var och delade sedan ett par desserter. Lyriska suckar och förnöjda grymtande hördes runt bordet. Även vegetarianen i sällskapet var nöjd med utbudet. Vi har varit här förr och kommer att gå hit igen för den goda maten, brett och trevligt utbud på vinsidan samt välkomnande och kunnig service.

Datum för besöket: september 2019
Tack Z9847ZHmarier
Omdömet skrevs 23 juli 2019

2019-07-19
Vinbaren Åre

Efter en dags nöjsam upplevelse i Åre, med allehanda spankulationer vid pyramiderna som var en njutning för kroppen, så vankas nya upplevelser men denna gång för smaklökar och själen..
”Plastbror” samt undertecknad, tar hissen ner från Åregården och anammar Restauration Vinbaren.. Där blir vi varmt mottagna av den varmt vänliga Kyparen Michael samt ”Praktikant” Åsa..
Efter visst övervägande och insupande av den trevligt kurdinariska meny kompositionen, så blir valet enkelt, ”Plastbror” spisar Råbiffen, nu skall framhävas att ”Plastbror” är en Råbiffs fantast och kräsen i sina smaklökar. O där lyckas Vinbaren med bedriften att nöjsamma ”Plastbrors” smaklökar till oanade höjder. En kommentar från densamme ”Kan vara en av de bästa Råbiffar någonsin..”.. Ja och så över till Undertecknades spis, där valet fall på en välsituerad ”Lyx Leverpastej”, eller som andra benämner anrättningen Anklever, den var så mjuk och len i konsistensen toppad med trevliga tillbehör innefattande ett härligt Brioche, pistage samt härligt solmogna Porrtvinsgubbar, där gomseglet drog efter andan.. Till efterrätt spisades för ”Plastbrors” räkning, en kula Vanilj glass, Undertecknad spisar en salt caramele mouse, som lägger sig som ett välbehagligt smil, över hela undertecknades ansikte. Vad drycken anbelangar så behöver undertecknad inte beskriva detta i mer precisa toner än bara nämna, Klöverchampagne i karaff.. En mycket viktig beståndsdel till aftonens välkomponerade tvårätters dinneration är kocken, ”Lars”-Patrik, som utförde mirakel i köket med en välbalanserad matkonst av höga mått..

Kan varmt rekommendera ett besök(eller besök alla dagar i veckan) på Vinbaren..
Högaktningsfullt
Mr. Walker

Datum för besöket: juli 2019
Tack mrw484

Resenärer som tittade på Vinbaren Åregården tittade också på

Åre, Jämtlands län
Åre, Jämtlands län

Besökt Vinbaren Åregården? Berätta vad du tyckte!