“Gott men fel på notan...”

Vinbaren Åregården
Rankad som nr 8 av 67 Restauranger i Åre
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Åt riktigt gott och fick fin service och hjälp med val av vin. Tyvärr fick vi fel på notan och det var inte till vår fördel.

Tack Charlotte W

Omdömet skrevs 23 mars 2018 från mobil enhet

Gick med sambon (vi gillar och kan rätt mycket om vin) och åt. Detta var en oväntad totalhöjdare!!
Och vi har provat och ätit det mesta i många städer och länder!
Servitrisen, Åsa, var en fullståndig höjdare. Vi litade på henne stenhårt, och hon valde både vår mat och vin.
Just try it!!!
(Vi har varit på Supper med, högst raknad i Åre. Detta är mycket bättre! Om ni får Åsa som servitris iallafall :-)
Rekommenderas starkt

Tack To-kro
Omdömet skrevs 21 mars 2018

Grymt goda rätter med spännande kombinationer. Halvrätter gör att man har möjlighet att smaka flera olika. Sotad spetskål med tryffelskum och jordärtskockschips var en riktig höjdare.
Den mycket trevliga personalen förhöjer upplevelsen ytterligare!

Tack Susanne G
Omdömet skrevs 18 mars 2018 från mobil enhet

En riktig pärla i Åre. Miljön är lite stökig, men ändå mysigt. Servicen är outstanding, professionell och med humor.
Ett tips: de är fantastiskt duktiga på att komponera och tillaga vegetariska rätter (eller ”nästan” vegetariska). Prova de grönsaksfokuserade rätterna! Menyn byts ofta, men just nu finns bland annat spetskålen med tryffel (gudomlig) + broccoli m parmesan. Toppklass!!

Tack Joakim F
Omdömet skrevs 16 mars 2018

För tredje året i rad blir besöket på Vinbaren en mycket positiv upplevelse. Service, engagemang och vinutbud förblir på hög nivå. Här märks att personalen och ledningen inte slagit sig till ro. Menyn bygger på att man tar ett antal smårätter som man antingen äter själv eller delar på. När det gäller fiskrätterna har köket lyft sig från en redan hög nivå - alla tre torsk, lax och tonfisk var utsökta. Även den kycklingfyllda vårrullen var mycket god. När det gäller grönsaksrätterna faller betyget från fem till två till fyra. Spetskålen blir en svag fyra, broccolin en svag trea och morötterna balanserar på slak lina mellan en etta och en tvåa. Inget fel på tillagningen men smaknyanserna inte på samma nivå som övriga rätter. Denna kategori var definitivt genomgående bättre fjol. Spännande att se hur det blir nästa år.

Tack 490satishs

Resenärer som tittade på Vinbaren Åregården tittade också på

Åre, Jämtlands län

Besökt Vinbaren Åregården? Berätta vad du tyckte!