“Kärt återseende!”

Buustamons Fjällgård
Rankad som nr 3 av 67 Restauranger i Åre
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Mysiga Buustamon är väl värt en omväg! Åt en fantastiskt god fiskgryta och njöt av den fina och avslappnade atmosfären.

Tack Charlotte W

Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Vi slog till med en helkväll med bandvagnstransport och väldigt mycket mat.
Inleddes med välkomstdrink som jag tyckte var fantastisk och mitt sällskap var tveksam till. Jag fick mao 4!
Två barn varav en vegetarian funkade utmärkt. Den vegetariska rätten konkurrerade ut barnbuffén med stor marginal.
För de vuxna var menyn lååååång.
Fantastisk god mat.
På sätt och vis hade det varit kul om resan till restaurangen varit längre då vi passerade en massa små insnöade mysiga fjällstugor. Väldigt pittoreskt. Å andra sidan var det ju rätt skönt att den var kort eftersom vi satt på släden bakom bandvagnen.

Tack Filurifax
Omdömet skrevs 18 mars 2018 från mobil enhet

Har varit här många gånger under årens lopp. Och fortfarande lika bra. Rustik och mysig miljö. God mat och dryck. Tyvärr var dagens lunch högrevschilin slut. Och fick tortellini i krämig sås och toppad med parmaskinka. Lite väl stark currysmakande sås. Kändes som en nödlösning. Mina kamrater var nöjda med sina hamburgare och nån typ av renklämma.

Tack Carl-Henrik P
Omdömet skrevs 17 mars 2018 från mobil enhet

Vi har ätit lunch på Buustamon i många år. Dessvärre måste vi konstatera att man år för år tappat i kvalitet. I år har jag ätit lunch vid två tillfällen. Vid vårt senaste/sista besök serverades en Buustaburgare som mer liknade en hockeypuck i smak och konsistens. När vi påpekade detta erbjöds vi en ny rätt men vi avböjde eftersom vi prioriterade skidåkningen framför att vänta ytterligare 40 min. När notan sedan presenterades hade man mage att försöka ta betalt för den oätbara burgaren. Vi påpekade detta och efter en animerad diskussion togs burgaren bort. Det tidigare trevliga bemötandet ändrades till en arrogant och otrevlig attityd. Sorgligt!!!!

Tack Mikael K
Omdömet skrevs 12 mars 2018

Efter flera års stadiga besök på Buusta måste jag detta år säga att jag är besviken. lokalen är den samma, personalen är "den samma" (lika duktiga).
Men maten har tappat: Buustaburgaren är inte en god färsbiff, utan ser ut och smakar som en Sibylla (intet om om Sibylla!).
Men det pris man tar förutsätter en gedigen produkt.

Tack StenSundeman

Resenärer som tittade på Buustamons Fjällgård tittade också på

Åre, Jämtlands län

Besökt Buustamons Fjällgård? Berätta vad du tyckte!