• Frukost ingår
  • Frukost ingår
Omdömet skrevs 18 februari 2018

Allt perfekt. Läget, frukosten och renligheten. Enda minuset att det bara fanns en enda spis i köket. Hur funkar det högsäsong? Sämst var att belysningen i innergården släckte redan kl 20(!?), mitt i middagen

• Bodde här: februari 2018, reste med vänner
Tack Annalena S
Omdömet skrevs 11 februari 2018

Vi valde detta boende för vår långhelg i Åre. Vi var 4 st, varav 2 st barn. Vi hade förhoppningar om ett lugnt och trevligt boende där fokus var på alpinism och friluftsliv. Vi fick dock erfara något helt annat.

Först till det positiva: ett mycket trevligt cafe, där frukosten som vi tyckte var mycket bra serverades. Rummen var också mycket fräsha och praktiska. Bra att lakan och sängkläder ingick. Sköna sängar. Rummen har bara fönster till allmänutrymmet utanför (tror det är så för samtliga rum). Dush och bastu kändes inte riktigt lika fräsch som rummen, men var ändå helt ok.

Till det sämre (och anledningen till det låga betyget): det var oerhört stökigt på kvällarna. Stora grupper som satt och regelrätt krökade i allmänutrymmena, och spelade väldigt hög musik. Jag försökte förstå vad ordningsreglerna sa om detta, men kunde inte hitta något på STFs hemsida (eller någon annanstans). Noterade att det på många andra vandrarhem gäller att efter 22 ska det vara tyst, så jag antog att det gällde här också. Det slutade med att jag kl 22:00 (2h efter att våra barn börjat att försöka sova) fick gå och säga till en grupp på säkert 20 pers att de var tvungna att dämpa sig och att festen var tvungen att fortsätta någon annanstans (det finns ingen brist på ställen i Åre...). Samma visa upprepade sig dag 2, så jag måste anta att detta är normalt beteende på detta vandrahem, och att alla som önskar en lugn och fridfull kväll bör hålla sig borta härifrån.

Jag skulle gärna förstå STFs syn på detta boende, om det jag beskriver ovan är i linje med deras bild av hur saker ska fungera på deras vandrarhem.

Bodde här: februari 2018
3  Tack Petter B
Omdömet skrevs 6 januari 2018 från mobil enhet

Soft stämning, god frukost och verkligen mitt i Åre. Prisvärt. Ett plus för en genomtänkt miljöstrategi och den trevliga personalen. Mkt förvaring i rummen och skid/cykelbod. Kök m all utrustning, bra ytor för samvaro och egen "uteplats" vid alla rum.

Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack Ewa O
Omdömet skrevs 2 januari 2018

Mycket bra läge, bra rum, säng, umgängesplats utanför rummet, tillräckligt med toaletter och duschar. Varning dock för att gäster stör och spelar musik helt okontrollerat högt tillåts göra det. Om du väljer att ha middag i restaurangen, var uppmärksam på att restaurantören serverar det som presenteras i menyn.

• Bodde här: december 2017, reste med vänner
Tack Gunilla R
Omdömet skrevs 20 december 2017 från mobil enhet

Bodde här när vi körde lite längdskidor.
Otroligt fräscht till lågt pris. God frukost och centralt läge.
Buss går till spåren och åker man utför så är det nära och bra.
Ett av de bättre hostel jag varit på.
Kan tänka mig att här är drag när säsongen kommer igång.

Bodde här: december 2017, reste med familjen
Tack Jesse W