“Superbra mysigt hak”
Omdöme om Werséns

Werséns
Rankad som nr 8 av 64 Restauranger i Åre
Kök: Pizza, Steakhouse, Svenskt

Bra service och trevligt bemötande. Vi beställde pizzor, Jägarens och en med röding…fantastiskt bra. Mysig o romantisk med miljö.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack charlottar2013

Omdömet skrevs 10 augusti 2021

Werséns håller stilen och är en jättebra restaurang. Hovmästarinnan hjälpte oss även att hålla bordet något när vi väntade på ytterligare en i sällskapet. Bra service, god mat och kreativa pizzor! Alltid värt ett besök!

Datum för besöket: juli 2021
1  Tack jasontheglobetrotter
Omdömet skrevs 3 augusti 2021

Underbar mat och trevlig personal. Väldigt goda drinkar. Tips: Jägarens pizza. Bästa pizzan jag någonsin ätit!

Datum för besöket: augusti 2021
Tack 204gustavr
Omdömet skrevs 29 juli 2021

Trevligt ”hak” mitt i Åre c.
Personalen var snabb och duktig, allt flöt på fort och maten kom snabbare än väntat trots fullsatt.
Maten var väldigt god!

Datum för besöket: juli 2021
Tack jlarss0n
Omdömet skrevs 9 juli 2021 från mobil enhet

Jag skulle säga att Werséns känns franskinspirerat när det gäller inredning och stil, men utan att menyn tappar kontakten med den jämtländska myllan. Vi valde biff Rydberg i en variant med ren, resp. steak minute och var mycket nöjda med våra val.
Den unge servitören kunde inte själv lämna vinrekommendationer men frågade en kollega, och vinet passade fint med varmrätten. Däremot gick serveringen lite i otakt: Brödet dukades fram när vi druckit upp aperitifen, men försvann allt för snabbt igen eftersom varmrätterna var på gång. Servitören frågade sedan om vi ville ha vinet ”nu eller till varmrätten”, men det är väl självklart att vinet dukas fram (strax) innan varmrätten serveras? Nu var det nog ändå tur att vi ville ha vinet ”nu” eftersom det ändå serverades knappt före varmrätten.
Eftersom det inte går att boka bord så kan man få vänta en stund på entlediga bord då stället är populärt. Vi valde att äta en tidig middag och fick då bord direkt.

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack TinaK_1976

Resenärer som tittade på Werséns tittade också på

Åre, Jämtlands län

Besökt Werséns? Berätta vad du tyckte!