Vio.com
Roca123456
Spanien
Fint men dyrt
4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 28 jan. 2024från mobil enhet
När man betalar 5000:-/ natt så är ju förväntningar och kraven väldigt höga.

Vardagsrummet var fint med utsikt över skidbacken men det har inte renoveras sen sist vi bodde där för 10år sen. Sovrummet är inget speciellt, hade gärna sett att det inreds lyxigare med tanke på priset. Är ju trots allt samma pris som Grand hotell i Sthlm och jämför man inredningarna på dessa hotell så är Copperhill inrett som ett Scandic rum. Platta kuddar. Balkongen är inte skottad så det kan man inte gå ut på.
Det fanns bara tvål, schampo balsam. Inga toalettartiklar såsom tandborste, rakhyvel osv.

Frukosten är superbra. Den som hade gjort de topnoch hade vart en kock som steker äggrätter.

På restaurangen ville vi äta en sharingplate med entrecote, men det måste förbokas 24h innan, hur ska man veta det förens man sitter på restaurangen?

Lounge/baren är trevlig. Konstigt att den enda bartendern går på lunch kl 12 när massa människor kommer in för att dricka något. Så då fick vi vänta tills hennes lunch var över för att få en drink. Förstår att hon måste äta men ett sånt fint hotell borde ha två bartenders.

Fint lekrum, skönt för oss som reser utan barn att dom kan vara en våning ner.

Så jag tycker att 5000:-/natt är alldeles för mycket pengar, kommer inte betala det igen.
Men återkommer gärna fast när priserna är lägre.
  • Lol.travel
    54.7 km från Copperhill Mountain Lodge
    Restaurang
    Visa fler hotell i Åre
    Omdömet skrevs 26 januari 2024

Ett fantastiskt fint och påkostat hotell med en härligt harmonisk atmosfär. Det bekväma läget för skidåkaren är toppen. Sängarna kunde vara något mjukare meb passar säkert en person över 70 kg. Maten var väldigt vällagad och hade spännande kombinationer. Många sysselsättningar för barn finns vilket är ovanligt att se. Vi hade med oss hund vilket fungerade toppenbra. Ett hotell för hela familjen alltså!

Tack Susanna A
    Jenny Viklund, Guest Services / Front Office på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 26 februari 2024

Kära Susanna!

Stort tack för att du tagit dig tid att svara på gäst enkäten som skickades ut till dig i samband med din vistelse. Er feedback är viktig för oss och det är tack vare just den som gör att vi har möjlighet att förbättra oss.

Tveka inte på att återkoppla till mig om det finns något jag kan göra för er, oavsett om det gäller det här besöket eller en kommande vistelse. Ni är hjärtligt välkomna tillbaka till oss snart igen.

Omdömet skrevs 20 januari 2024

Min familj är återkommande gäster och vi uppskattar den kvalité hotellet erbjuder avseende hela upplevelsen i fjällen från alpint till längd, maten, spa-avdelningen och boendet etc. Rekommenderas varmt.

Tack GrandTour48660432749

Kära gäst!

Omdömet skrevs 16 januari 2024 från mobil enhet

På skidsemester i Åre har vibsom tradition att äta på Copperhill en kväll.
    Copperhill erbjuder fantastisk atmosfär och ger ett oerhört intryck!
    Maten vi ätit här har alltid hållt högsta nivå och kvällarna har varit riktigt schyssta!

Tyvärr så blir betyget en trea.

I lobbybaren saknades bartender, endast servitris. Vilket begränsade utbudet kraftigt.

Hovmästare var trevlig och erfaren.

Men framförallt så bidrar serverande personal till trean. De hade absolut ingen kunskap om sitt jobb, var nervösa och oflexibla. De gjorde allt de kunde men på ställe som Copperhill måste man ha skillad personal. De måste veta skillnad på ex Kronenburg Blanc och Erdinger Weisbier.
    Weisbieren var slut för kvällen och endast Blanc fanns...

Ledsen för trean.

Tack FreddyB48

Kära Freddy!

Omdömet skrevs 5 januari 2024

Härlig upplevelse i åre. Bästa hotellet, bästa personalen. Vi har haft det så bra!
    Läget i backen med ski in ski out är perfekt och maten är topklass. Personalen handplockad, så trevliga. Vi ses nästa säsong igen!

Tack Diamond A

Kära Diamond!

Tusen tack för att du tagit dig tid att besvara vår gäst enkät som skickats ut till dig.

Vad fint att ni fått njuta av en härlig vistelse med allt från sköna bad i poolerna till trevliga middagar i restaurang Niesti. Jag hoppas också att ni fick en fin upplevelse i Åres fantastiska omgivningar.

Omdömet skrevs 1 januari 2024 från mobil enhet

Vi kom förbi för att ta en drink i den fina baren. Personalen saknar totalt känsla för service. Ett tag trodde jag det var dolda kameran. Gästen innan oss beställde 2 cappuccino och han som försökte göra den fick hålla ut 6 stycken innan han serverade något som inte gästen verkade bli alltför nöjd med. Jag hade två personer framför mig i kön och beställde två öl, Carlsberg, det visste han i baren inte vad det var så jag fick visa honom vilken tap han skulle använda.
    Tänk om dom hade haft snabbare och mer serviceinriktad personal, då skulle dom med lätthet kunna tredubbla omsättningen och på köpet få nöjdare gäster

Tack 558mattias_

Kära Mattias!